Grandidosa83 Skrevet 20. februar 2021 #21 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke bare barnetrygden jeg tenker på. Noen som hadde hørt om «ung ufør» på 70-tallet? De som er pensjonister nå har oppdratt en haug med kravstore egoister som skal ha i bøtter og spann. Så blir dere fornærmet når dere ikke kan få mer og mer. Dere aner faktisk ikke hva dere snakker om. Dere får stoppe innvandringen da, og sørge for at unge folk holder seg i jobb. Anonymkode: deef6...bbc Hvorfor sier du «dere»? Jeg har ikke forsvart noe av det du tar opp. Mange av oss som skal bære kostnadene for gullpensjoner, ung uføre, innvandring, «grønt» skifte osv er smertelig klar over at dette er kostbart - svært kostbart. Men når folk flest fortsetter å stemme frem partier som ikke ordner opp, da får vi diskutere og si ifra når vi kan.
Grandidosa83 Skrevet 20. februar 2021 #22 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og hvordan kan det å få barn være investering i pensjon når disse barna nekter å betale skatt som skal gå til pensjon? Anonymkode: deef6...bbc Nekter man? Poenget er vel heller at man vil betale inn til en modell som gir noe tilbake til de yngre generasjonene også. På samme måte dagens pensjonister mener seg berettiget til sin pensjon- fordi man har betalt inn selv.
TBergh Skrevet 20. februar 2021 #23 Skrevet 20. februar 2021 Hei @Anonymkode: 511a4...349 svarer på mitt innlegg med: «Jeg vet ikke hvor gammel du er. Men dersom du får ut pensjon fra det offentlige er det ingen urettferdighet. Da har du betalt inn, og du får ut.» Hvis du lover å ikke sjekke hvor mange ganger jeg har tatt feil, så kan jeg si: Jeg tror jamenn du har rett. Med vennlig hilsen TBergh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå