Gå til innhold

Sparer man noe på å spise vegetariansk mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For min del vil det også innebære fisk og vilt en til to ganger i uka, og ingen ferdigprodukter. Har spist mest vegetar før og det gikk bra, men førte ikke regnskap over utgiftene. Da spiste jeg fisk og egg, men ikke viltkjøtt. 

Har flere kokebøker for vegetar mat. Det jeg har sett av ferdige produkter virker dyrt. Kan man enkelt lage det selv? Det er mange år siden jeg har lest om vegetarmat. 

Vil spare miljøet, men ikke bli hysterisk. Vilt og fisk av god kvalitet er dyrt, men hva med vegetarmaten som jeg vil spise mest av? 

Anonymkode: cd6b6...fe3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til late dager kan det være ok med ferdigretter, men hva finnes av de? 

Skrevet

man sparer mer kjøtt til de andre. takk

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvis du skal spise ferdige produkter spiser man ferdige produkter av fisk og kjøtt: BILLIGERE.

https://meny.no/Sok/?query=vegetar&expanded=products

Anonymkode: e2b31...4e8

Jeg lager alt fra bunnen av, er så heldig at jeg kjenner både fiskere og jeger. Men jeg kan ikke leve av det jeg får kjøpt billig av dem og liker ikke industri-landbruk. 

ts

• Liker 1
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg lager alt fra bunnen av, er så heldig at jeg kjenner både fiskere og jeger. Men jeg kan ikke leve av det jeg får kjøpt billig av dem og liker ikke industri-landbruk. 

ts

Hva med å begynne å jakte og fiske selv? Jeg kjenner en som sier han kun spiser kjøtt som han har skutt selv. Har ikke smakt på kokkekunstene hans, men han skryter fælt av dem😛

Er forøvrig helt med på tanken om å spise mer grønt og mindre kjøtt, men om det blir billigere vet jeg ikke... Man får jo billig kjøtt på butikken, men det er jo som regel importert og masseprodusert. 

Endret av Knirke
  • Liker 1
Skrevet

Om du skal kjøpe ferdigprosesserte soyaprodukter (kjøttsubstitutter), så sparer du ingenting, for det er dyrt.

Ellers kan man spise billig både vegetariansk og "vanlig" kost, det er ikke dietten som har så mye og si på prisen, men hvilke råvarer man velger. Basisgrønnsaker er som regel billig, visse typer kjøtt er også billig.

Skrevet

Ja, du sparer om du kjøper linser og bønner, men du sparer ikke om du kjøper erstatningsprodukter som vegetarboller etc.

Vi sparer mye ved å kjøpe f.eks bønner og kikerter tørre på innvandrerbutikk og koke i porsjoner selv :) Og en boks ferdige kikerter koster ca 10 kr, vs en pakke kjøttdeig til over 50 kr :) 

Vi spiser kjøtt/fisk/kylling ca e gang i uka.

Anonymkode: 83de6...90d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...