Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei så hvordan skal jeg forklare dette her. Det består av mye opp å nedturer. Jeg er en forferdelig stresset person, altså veldig stresset. Kan fort legge all skyld på min samboer. Er det en liten ting så pang! Hans feil.. Jeg er ikke flink å innse når jeg skal gi meg eller legge ting vekk. Han kan gjøre noe som irriterer meg å jeg sier til meg selv ikke si det ikke kommenter men så får jeg en stor trang til å si det.. Det kan være filleting eller ting som virkelig ikke betyr noe. Så pang er det diskusjon/krangling. Jeg sliter noen ganger med å sette meg inn i hans følelser, jeg liker ikke når han er lei seg da blir jeg også det. Men det er akkurat som jeg er trukket til all denne dramaen? Jeg er veldig overreagerende å kan raskt gå fra å ha det flott til å bli forferdelig sint. Jeg tenker veldig mye, alt for mye. Jeg blir forferdelig lei meg når jeg utagerer eller påpeker ting hele tiden. HELE tiden, føler jeg ikke gjør annet. Jeg er redd for at jeg er en narsissist? Jeg prøver stadig å sette regler for meg selv slik at det ikke er sånn, det funker ikke. Jeg går hele tiden fra å virkelig elske han til å hate han.. Hva faen feiler meg?? 

Anonymkode: 9e0b6...e69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres fryktelig slitsomt ut. Ønsker du å redde forholdet? Er det mulig å flytte fra hverandre til du har fått hjelp? Det finnes mange diagnoser. Det sies jo at narsissister ikke ser det selv. En psykolog vil gjerne lettere kunne putte deg i evt riktig kategori, og ihvertfall hjelpe deg til å jobbe med problemene.

Har du alltid vært sånn? Hvordan var oppveksten?

Anonymkode: c47d0...aff

Skrevet

Mer adhd.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det høres fryktelig slitsomt ut. Ønsker du å redde forholdet? Er det mulig å flytte fra hverandre til du har fått hjelp? Det finnes mange diagnoser. Det sies jo at narsissister ikke ser det selv. En psykolog vil gjerne lettere kunne putte deg i evt riktig kategori, og ihvertfall hjelpe deg til å jobbe med problemene.

Har du alltid vært sånn? Hvordan var oppveksten?

Anonymkode: c47d0...aff

Når jeg leser om andre som har narsissistiske kjærester eller som opplever psykisk vold tenker jeg at det er slik jeg er.. Jeg hadde helt ok oppvekst til rundt tenårene. Jeg slet veldig med konsentrasjonen å ble da testet for adhd men dem mente det ikke var det. Jeg ble veldig deprimert å egentlig slitt siden den gang. Hatt mye opp å nedturer gode perioder å vonde perioder. Har vært i en del forhold å vil si alle mine forrige forhold var jeg ikke særlig trofast eller ærlig. Men var da snillere, følte jeg gjorde meg mer til for å ikke vise disse sidene. 

Skrevet

Hadde du vært narsissist så hadde du mest sannsynlig ikke skrevet denne tråden ts. Et kjennetegn hos en narsissist er mangel på empati og sympati.Og det ser ut som du har det da du føler på skyldfølelse ovenfor måten du håndterer situasjoner på. Som de over her sier så,kan det være ADHD eller ADD. Flere i min familie har det og de høres litt ut som deg. Eller så kan det være at du er høysensitiv. Siden du tar innover deg hans humør. Som du sier: Når han blir lei seg så blir du det også. Dette er empati. At du setter deg inn i han sin situasjon og føler med han. 

• Liker 4
Skrevet

Uroen kan også komme fra angst. 

Anonymkode: 859c1...04b

• Liker 3
Skrevet

Ingenting av det du beskriver antyder det. Men du har det vanskelig. En psykolog kan hjelpe deg å nøste opp i det. Bestill en time hos fastlegen

Anonymkode: 236ed...eb7

• Liker 2
Skrevet

NEeh, narsissister vil nok ikke sitte å spekulere i om de er det. For i hodet demmes er de vel perfekte.

Kanskje du bare eiger for mye stolthet og er litt umoden av deg. Det at du skriver her, ser jo ut som du klarer å selvreflektere litt. Det er jo en start for å kunne jobbe med deg selv?

• Liker 1
Skrevet

Du høres ut som en venninne av meg. Tror ikke hun er narsissist, men hun er definitivt ekstremt slitsom å være venn med, da hun tolker alt i verste mening og føler at hun selv har det verre enn alle andre til enhver tid. Emosjonelt umoden og tar ikke ansvar for seg selv, skylder på verden i stedet. Har hørt henne glefse til ektemannen sin flere ganger også.

For hennes del er det nok et resultat av en traumatiserende hendelse i hennes liv da hun var barn, kombinert med at hun ble ekstremt bortskjemt med positiv oppmerksomhet gjennom resten av oppveksten som følge av dette.

Tror det eneste som kan gjøre livet ditt bedre for deg er psykologhjelp, for å være helt ærlig. Lære deg analysere situasjoner bedre FØR du reagerer. Og lære deg å respektere andres følelser og være villig til å ta hensyn til dem.

Anonymkode: 52f6e...b4e

Gjest Skogsalv
Skrevet

Det er VANLIG for de som har vært utsatt for narsissister å tro at de selv er det. Dette grunnet det enorme presset ,projeksjoner og gas lightingen,  de har vært gjennom ,så de utviser narcissistic traites SELV ! Masse info på nett om problemstillingen! Bare det at du SPØR; eksluderer deg ❣

Skrevet

Google biopolar.. kanskje et snev av det du er. Uten at jeg skal sette noen diagnose.

Anonymkode: 2cdcf...18e

• Liker 2
Skrevet

Ts her. Tror jeg må legge til litt mer info om hvorfor jeg tror jeg er narsissist. Jeg kan ofte kalle mannen stygge ting, som idiot, dom å mere. Om han gjør en feil. Jeg kan lett true me å forlate forholdet vist ting ikke går etter mine behov. Før sjekket jeg telefonen hans jevnlig men var da ærlig å tilsto hver gang, (har sluttet med dette) . Jeg er forferdelig kontrollfreak. Sliter med å si unnskyld, jeg sier noen gang unnskyld men som oftest gjør jeg ikke det. Jeg var helt sykelig sjalu før, har også jobbet med dette, er ikke sånn lenger. Jeg pirker på alt han gjør å har et stort behov for å se hva han gjør når han gjør det, eks oppgaver i hjemmet, matlaging, bretting av klær. Nesten uansett hva det er føler jeg at mannen gjør det feil. Jeg sier også alt han må gjøre, han rekker ikke ta initiativ selv til å gjøre ting i hjemmet eller ellers, for da blir jeg så sint eller stresset. Jeg kan finne på å ta igjen om jeg føler han har vært unfair med meg. Jeg liker ingen av vennene hans, eller noen liker jeg. Jeg liker generelt fåtall av mennesker da.. Sliter med å få venner, er ikke vanskelig å se hvorfor. Har mye mer som kanskje kunne vært puttet inn her men dette får duge. 

• Liker 1
Skrevet

Narisissist er du ikke, da en narisisst aldri ville tenkt tanken om at vedkommende kunne vært narisissist, 

Anonymkode: e768c...a0e

• Liker 1
Skrevet

Hjelpe meg ts..dette må du jobbe med. Det starter med deg.

Anonymkode: 972b7...bd4

• Liker 1
Skrevet

Hadde du vært narsissist, hadde du ikke tenkt at du var det. Så du er ikke narsissist.

Anonymkode: 1d1d9...444

Skrevet

Høres ut som min søsteren...

Anonymkode: d83ee...481

Skrevet

Nei, men høres mer ut som adhd eller angst? Eller noe annet.

Ekstremt mange kvinner/jenter går livet ut uten adhd diagnose, pga så forskjellige symptomer enn "typiske" adhd-gutter.

Anonymkode: f08b0...596

• Liker 1
Skrevet

Nei du er ikke narssisist. Da ville du ikke vurdert det. 

Tror mer på dårlig selvfølelse, eller at du er redd og relasjonsskadet på grunn av utrygghet i oppvekst/tidligere forhold.

Uansett, dette bør du ta tak i. Du ødelegger mye for deg selv og den du har forhold til. Like mye som om du hadde vært narssisist. 

Anonymkode: 04c9f...e11

Skrevet

Høres ut som trekk av emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse og noen narsissistiske trekk. 

Gå til behandling. Du er allerede på bedringens vei, ved å innse at sånn du oppfører deg er feil. 

Anonymkode: 4cea3...c0f

• Liker 1
Skrevet

Den som spør andre på et forum om en er narsissist, er veldig sjeldent narsissist. På linje med at en som spør alle i byen om hun er introvert, er sjeldent introvert.

Jeg har denne låten på hjernen nå. Liker du den, er du frisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...