AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #1 Skrevet 20. februar 2021 Seriøst?😓 Jeg tok initativ (som alltid) og spurte om vi skulle treffes snart. Kanskje gå en tur eller noe, eller bare ta en lunsj sammen. Foreslo en dag jeg hadde fri. (hun jobber ikke). Forventet jo ikke at det skulle passe akkurat den dagen, men syns unnskyldningen var fryktelig tynn. Grunnen var at hun skulle til en samtale på morningen. Javel, så da kan vi ikke treffes etter den avtalen?🤨 Ganske mange timer igjen av dagen etter den samtalen...Yikes, må visst være fryktelig slitsomt å skulle treffe meg et par timer 😞 Hvertfall den følelsen jeg får 😔 Er det vits å «holde» på det her a? Det er ikke første gangen det avlyses fra hennes side, men å si det sånn hun gjorde nå synes jeg var rett og slett tåpelig 😞 Jeg har sålangt ikke tatt mer initativ...😏 What to do? Overreagerer jeg? Skal sies at det er kort avstand mellom oss, men likevel ikke sett henne siden før jul, så hadde jo vært hyggelig å se henne da...trodde jeg 😏 Anonymkode: b7337...1f0
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #2 Skrevet 20. februar 2021 Nå vet ikke jeg hva som er tilfelle med venninna, men jeg har en kronisk sykdom (som ikke alle venner/bekjente vet så mye om), som gjør at jeg ofte kun orker en avtale til dagen.. hvorfor jobber hun ikke? Kan hende hun sliter med noe? Vi vet ikke alltid alt om våre venner, og tenker det kan være lurt å være open mindre. Si på en hyggelig måte at hun kan foreslå en dag som passer for henne? :) Anonymkode: 563c5...084 26
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #3 Skrevet 20. februar 2021 Hun kan jo ha en samtale med psykolog og da er det slitsomt å planlegge flere møter. Anonymkode: 5eca0...1d8 35
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #4 Skrevet 20. februar 2021 Hva mener hun med «en samtale»? Skal hun til psykolog eller en annen form for terapi? Det kan være ganske tøft følelsesmessig. Selv orker jeg ikke ha avtaler med noen etter en terapitime, for jeg vet aldri hvordan jeg føler meg. Du sier at hun ikke jobber, er hun syk? Det kan tenkes at hun ikke orker for mange avtaler på en dag? Det kan jeg evt også kjenne meg igjen i. Jeg anbefaler å være litt raus og forståelsesfull, kanskje hun åpner seg om hvordan hun har det sånn at du forstår bedre? Ikke gi henne opp så lett😊 Anonymkode: e4583...69a 17
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #5 Skrevet 20. februar 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Seriøst?😓 Jeg tok initativ (som alltid) og spurte om vi skulle treffes snart. Kanskje gå en tur eller noe, eller bare ta en lunsj sammen. Foreslo en dag jeg hadde fri. (hun jobber ikke). Forventet jo ikke at det skulle passe akkurat den dagen, men syns unnskyldningen var fryktelig tynn. Grunnen var at hun skulle til en samtale på morningen. Javel, så da kan vi ikke treffes etter den avtalen?🤨 Ganske mange timer igjen av dagen etter den samtalen...Yikes, må visst være fryktelig slitsomt å skulle treffe meg et par timer 😞 Hvertfall den følelsen jeg får 😔 Er det vits å «holde» på det her a? Det er ikke første gangen det avlyses fra hennes side, men å si det sånn hun gjorde nå synes jeg var rett og slett tåpelig 😞 Jeg har sålangt ikke tatt mer initativ...😏 What to do? Overreagerer jeg? Skal sies at det er kort avstand mellom oss, men likevel ikke sett henne siden før jul, så hadde jo vært hyggelig å se henne da...trodde jeg 😏 Anonymkode: b7337...1f0 Du virker litt slitsom så mulig hun finner på unnskyldninger for ikke å treffe deg. Anonymkode: 04407...c01 24
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #6 Skrevet 20. februar 2021 Det er snakk om en samtale i barnehagen til minste barnet...Jeg prøver å være forståelsesfull og tilgjengelig for henne, men jeg føler at hun skyver meg unna. Trodde venner skulle hjelpe/løfte/forstå hverandre, men det er ikke så lett da..og da er det lett å tro at det er noe galt med seg selv, siden hun «aldri» orker 😔 Hun kjenner meg såpass godt at hun fint kan si akkurat det hun føler og det har hun gjort før og..men nå er det rett og slett sårt syns jeg😔 Anonymkode: b7337...1f0
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #7 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du virker litt slitsom så mulig hun finner på unnskyldninger for ikke å treffe deg. Anonymkode: 04407...c01 Ja jeg begynner virkelig å lure, prøver bare å bevare et vennskap og bry meg skjønner du Anonymkode: b7337...1f0
Jodaneida Skrevet 20. februar 2021 #8 Skrevet 20. februar 2021 Da spør du henne. På en hyggelig, ikke anklagende måte. Det var være 5424455221 grunner til dey, og det har sansynligvis ikke noe med deg å gjøre. 3
ShivaSol Skrevet 20. februar 2021 #9 Skrevet 20. februar 2021 Enig med de over her. Da jeg var på mitt sykeste så klarte jeg nesten ikke å pusse tenner, spise,dusje etc. Altså vanlige gjøremål som friske mennesker klarer. Kunne aldri planlegge flere avtaler på en dag. Trengte faktisk flere uker/ måneder mellom hver avtale for å få tilbake nok energi.Så hvis hun ikke jobber på grunn av sykdom så kan det være derfor. At hun egentlig har lyst til å treffe deg, men at kroppen stopper henne. Forstår at du føler frustrasjon over situasjonen. Men hvis sykdom er årsaken så er hun sikkert mye frustrert selv også. I tillegg kan det hende at hun sliter med å være åpen ovenfor mennesker rundt henne. Husker selv at jeg var det med både venner og familie. Fordi jeg syntes at det var litt flaut. Jeg som hadde stått på så hardt hele livet og pang så ble hverdagen snudd på hodet. 4
ShivaSol Skrevet 20. februar 2021 #10 Skrevet 20. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er snakk om en samtale i barnehagen til minste barnet...Jeg prøver å være forståelsesfull og tilgjengelig for henne, men jeg føler at hun skyver meg unna. Trodde venner skulle hjelpe/løfte/forstå hverandre, men det er ikke så lett da..og da er det lett å tro at det er noe galt med seg selv, siden hun «aldri» orker 😔 Hun kjenner meg såpass godt at hun fint kan si akkurat det hun føler og det har hun gjort før og..men nå er det rett og slett sårt syns jeg😔 Anonymkode: b7337...1f0 Kanskje hun sliter med angst og depresjon? Noen som sliter med det skyver av og til folk fra seg fordi de helst ønsker å være alene. Det er ikke sikkert at det har noe med deg å gjøre. Selv om hun har vært annerledes før så kan det være noe i livet hennes som har endret seg. Men hvis dere har hatt en god tone og snakket åpent om det meste før, så kan du jo som den ene personen over her sier spørre henne angående dette. Fortell at du syntes det er sårt og at du lurer på om det har noe med deg som person å gjøre. For hvis det er det så hadde det vært fint for deg å få vite det. Så du slipper å sitte med tanker som dette. Endret 20. februar 2021 av ShivaSol
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #11 Skrevet 20. februar 2021 Jeg er usynlig kronisk syk og fungerer helt fint i hverdagen, men orker sjeldent mer enn én avtale på én dag. Det er irrelevant hvor lang avtalen er eller hva den går ut på. Du er urimelig. Anonymkode: 7a0e6...7a7 14
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #12 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg er usynlig kronisk syk og fungerer helt fint i hverdagen, men orker sjeldent mer enn én avtale på én dag. Det er irrelevant hvor lang avtalen er eller hva den går ut på. Du er urimelig. Anonymkode: 7a0e6...7a7 Samme her. Det er noe som låser seg helt hvis jeg får to spikra avtaler på en dag og jeg ender opp med å ikke klare noen av de pga alt verker så jeg ikke kommer meg ut. Kombinasjonen smerter og psyke er vond å kontrollere. Og, det er ikke bare kjedelige ting dette skjer med men også avtaler jeg har gledet meg til lenge. Anonymkode: 683e2...0bc 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #13 Skrevet 20. februar 2021 Jeg sliter og med kroniske smerter og gidder heller ikke flere avtaler på en dag, da ødelegger jeg for meg selv og det er jo lite hensiktsmessig. Skjønner egentlig ikke helt hvorfor dette er et problem... De aller fleste av oss har jo et liv med jobb, mann og barn og da skal det litt til å få til flere "venne" avtaler om dagen. Dessuten så er det ofte slik at hvis man har truffet en som "krever" mye så orker man iallfall ikke to samme dag. Noen venner skal jo nærmest "eie" deg når du først treffer de og det blir stress. Anonymkode: 686ce...4f3 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #14 Skrevet 20. februar 2021 Snakk med henne. Om hun er såpass syk som mange her påstår, burde hun være ærlig med deg om hun virkelig vil være venninne med deg. Det er jo klin umulig for deg å vite noe som helst om hun gjemmer seg bak vage unnskyldninger. Evt hun har ikke lyst til å være venn med deg. Om det er slik at bare du tar initiativ i vennskapet kan du jo trekke deg litt unna og se om hun gidder å engasjere seg. Du fortjener uansett å vite hvorfor hun ikke orker å være med deg, om det er psykdom, hun vil ikke osv. Selvfølgelig er dette frustrerende for deg. Anonymkode: 4ad57...7d6 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #15 Skrevet 20. februar 2021 Ville ikke tatt det personlig og heller bare tenkt at hun kanskje har noen issues som gjør at hun ikke takler mye greier på én dag. Anonymkode: fb550...802 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #16 Skrevet 20. februar 2021 Ts her..takk for innspill ☺️ skjønner at jeg må ta en prat med henne. Eller, jeg vil i allefall, for jeg vil gjerne beholde vennskapet. Det jeg synes er vanskelig er at hun ikke tar initativ - det er «lett» for henne å skyve oss andre unna når hun ikke kan forklare oss hvorfor det er som det er. Anonymkode: b7337...1f0
Gjest Blondie65 Skrevet 20. februar 2021 #17 Skrevet 20. februar 2021 Jeg er som venninnen din, TS. Jeg er elendig på å ta initiativ, og jeg orker ikke "løpe" fra en avtale til en annen samme dag hvis jeg ikke absolutt må. Det betyr ikke at jeg ikke har lyst å treffe vennene mine.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #18 Skrevet 20. februar 2021 Ville ansett meg selv som dumpet som venn og stoppet å spørre mere om å henge sammen. Vil hun ha kontakt meg deg så tar hun kontakt med deg. Anonymkode: 52281...ca9 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #19 Skrevet 20. februar 2021 Du overdriver ikke. Hvis det er viktig, finner man en mulighet. Anonymkode: 882c3...419 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #20 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ville ansett meg selv som dumpet som venn og stoppet å spørre mere om å henge sammen. Vil hun ha kontakt meg deg så tar hun kontakt med deg. Anonymkode: 52281...ca9 Har til nå tenkt det samme selv 😏 Det er ikke noe å gøy å bli avvist heller, så da backer jeg unna... Anonymkode: b7337...1f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå