AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Skrevet 19. februar 2021 Har hatt kjæreste litt over to år. Vi har mye fint sammen, men har også vært litt trøblete til tider. Han har bl.a snakket noe usant til meg som gjør at jeg sliter litt med å stole på han. Det har vært trøbbel med eksen hans og barna (voksne) som ikke har villet godta meg. Jeg er dessverre uten jobb for øyeblikket og har opplevd vonde ting siste året i forbindelse med jobb, så jeg sliter litt for tiden med motivasjon og er litt nedfor. Han takler det dårlig siden alt bare skal være bra. Har jeg en dårlig dag så blir han småsur. Har jeg hatt en dårlig periode, så prøver jeg å gjøre ting greit i gode perioder, overraske han med god mat, vin, små gaver osv. Til Valentines la jeg meg ekstra i selen for å glede han. Var ikke så store gaven, men noe han setter stor pris på som ikke er så lett å få tak i. Har tidligere fått blomster både på morsdag og Valentines, men fikk ingenting i år. Visste ikke hva jeg skulle kjøpe sa han bare. Ja, jeg ble lei meg, følte han rett og slett ikke gadd å kjøpe noe i år. Jeg trenger ikke noe stort, ville blitt glad for en rosebukett fra Rema... eller bare et kort. I dag kjøpte min mor noe til meg som jeg hadde lyst på og da ble han litt irritert og sa at det var jo han som skulle kjøpe det til meg, samme skjedde til jul da min mor kjøpte en kalender jeg ønsket meg. Da ble han også sur. Skjønner ikke hvorfor han sier (foran min mor) at han skulle kjøpe det til meg hvis jeg hadde sagt at jeg likte det. Jeg har sagt det, men han følger ikke med. Sa til han i dag at istedenfor å bli irritert , så burde han heller være glad på mine vegne over at jeg har en så god og snill mor som vil muntre meg opp litt i en litt vanskelig tid. Da bare mumlet han noe. Jeg har sex med han, men orker ikke hver kveld nå, men i kveld følte jeg at jeg måtte pga jeg har ikke orket på to dager og i går var han temmelig sur og ganske kald i dag. Så for å prøve å blidgjøre han så hadde vi sex i kveld. Hadde lite lyst, så ble faking fra min side. Feigt, men ville bare bli ferdig. Han sover nå. Problemet er at jeg er på NAV nå og litt økonomisk avhengig av han. I de gode tidene elsker jeg han virkelig, men nå da dagene ikke er så gode så er jeg i tvil. Dette gnager på meg, er fortvilet og rådvill på hva jeg skal gjøre. Han vil gjerne flytte sammen og føler nesten at han utnytter min økonomiske situasjon for å flytte inn. Han har egen leilighet, men har bodd her mer eller mindre fast siste 1,5 år. Han har siden november betalt en liten symbolsk sum i «husleie» pluss noe mat. Han tjener over dobbelt så mye som meg. Dette ble fryktelig langt, måtte bare få det ut. Anonymkode: 06877...054
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #2 Skrevet 19. februar 2021 Ts her igjen! Skal også sies at selv om jeg har dårlige dager, så kommer han hjem til ferdig middag hver dag, nyvasket tøy og jeg smører nista hans hver kveld. Så er ikke slik at selv om jeg har en dårlig dag så må han gjøre noe her hjemme. Anonymkode: 06877...054
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #3 Skrevet 19. februar 2021 Leier han ut egen leilighet? Anonymkode: a66c6...245
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 Nei, han vil ikke det. Men, har kuttet tv og internett. Anonymkode: 06877...054
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #5 Skrevet 19. februar 2021 Flott, da kan han flytte tilbake uten mer styr. Anonymkode: a66c6...245 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Flott, da kan han flytte tilbake uten mer styr. Anonymkode: a66c6...245 Er jo det som er vanskelig. På gode dager elsker jeg han og vil leve sammen med han. Er jo derfor jeg sliter med hele greia. Anonymkode: 06877...054
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #7 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er jo det som er vanskelig. På gode dager elsker jeg han og vil leve sammen med han. Er jo derfor jeg sliter med hele greia. Anonymkode: 06877...054 Sa ikke at dere skal slå opp. Men du liker tydeligvis ikke så godt å bo med ham nå. Så dere kan jo være særboere ei stund. Anonymkode: a66c6...245 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #8 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sa ikke at dere skal slå opp. Men du liker tydeligvis ikke så godt å bo med ham nå. Så dere kan jo være særboere ei stund. Anonymkode: a66c6...245 Sier jeg det, vil han ta det veldig ille opp og det har jeg ikke kapasitet til å takle akkurat nå. Har nok med meg selv og takle hverdagen. Anonymkode: 06877...054
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #10 Skrevet 19. februar 2021 bestelvenn skrev (1 minutt siden): Han høres ut som en sosiopat Er nok mer at han er konfliktsky og unngår for enhver pris å snakke om følelser. Anonymkode: 06877...054
bestelvenn Skrevet 20. februar 2021 #11 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er nok mer at han er konfliktsky og unngår for enhver pris å snakke om følelser. Anonymkode: 06877...054 Han ydmyker deg foran familie / offentlig, følelsesmessg manipulerer deg for sex - og så videre. Mange røde varsellamper som lyser hos meg isåfall 8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #12 Skrevet 20. februar 2021 Er du redd kjæresten din? Da du var 17 år. Trodde du at du skulle være sammen med én som du var redd? Ønsker du å ha det slik resten av livet ditt? Anonymkode: 1a53f...015 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #13 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her igjen! Skal også sies at selv om jeg har dårlige dager, så kommer han hjem til ferdig middag hver dag, nyvasket tøy og jeg smører nista hans hver kveld. Så er ikke slik at selv om jeg har en dårlig dag så må han gjøre noe her hjemme. Anonymkode: 06877...054 Han skal jo selvfølgelig gjøre noe hjemme uansett om du har en god eller dårlig dag! Du vinner ikke mye på å være dørmatte her, da vil både han og du miste respekten for deg selv. Uansett ville jeg hivd den fyren rett ut, på hvilken måte bidrar han til noe positivt i livet ditt? Anonymkode: c45c0...fe0 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #14 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): ....han er konfliktsky og unngår for enhver pris å snakke om følelser. Anonymkode: 06877...054 Er ille nok bare det. Anonymkode: a66c6...245 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #15 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er nok mer at han er konfliktsky og unngår for enhver pris å snakke om følelser. Anonymkode: 06877...054 Hva i svarteste skal du med en feig mann som ikek tørr å snakke om viktige ting i et forhold! Gi deg selv et spark i ræva og skaff deg SELVRESPEKT. Hiv dritten ut på døra!! Anonymkode: 02fb7...72a 1
Oslodamen Skrevet 20. februar 2021 #16 Skrevet 20. februar 2021 Hva betyr det at du har en dårlig dag eller en dårlig periode? Hvordan oppfører du da? Jeg bare lurer, fordi det kan bety alt fra å være deppa, men likevel kjærlig og oppmerksom, til å være i dritthumør som du tar ut på kjæresten din. Litt vanskelig å svare uten å vite det... 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #17 Skrevet 20. februar 2021 Oslodamen skrev (4 minutter siden): Hva betyr det at du har en dårlig dag eller en dårlig periode? Hvordan oppfører du da? Jeg bare lurer, fordi det kan bety alt fra å være deppa, men likevel kjærlig og oppmerksom, til å være i dritthumør som du tar ut på kjæresten din. Litt vanskelig å svare uten å vite det... Varierer. Ofte er jeg stille og litt deprimert. Eller jeg kan lett bli irritert og sint med kort lunte. Men, som sagt, prøver så godt jeg kan å «gjøre opp» for meg på gode dager. Anonymkode: 06877...054
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #18 Skrevet 20. februar 2021 Gode dager så elsker jeg han? Ett langt liv vill ikke bare være gode dager, og elsker man sin partner, så elsker man sin partner også i dårlige tider. Anonymkode: 8ccc3...e09 2
lillevill Skrevet 20. februar 2021 #19 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gode dager så elsker jeg han? Ett langt liv vill ikke bare være gode dager, og elsker man sin partner, så elsker man sin partner også i dårlige tider. Anonymkode: 8ccc3...e09 Jada, men det gjelder ikke når partneren oppfører seg som en sosiopat. 1
Oslodamen Skrevet 20. februar 2021 #20 Skrevet 20. februar 2021 Hm, da må jeg innrømme at jeg skjønner enkelte av din kjærestes reaksjoner. Det at du blir stille kan han oppleve som kulde og avvisning, og hvis du blir irritabel og sint, vil han selvfølgelig reagere på det med å bli sur. Ingen mennesker liker at andre lar sitt dårlige humør gå ut over dem. Og det hjelper dessverre ikke å gjøre det godt igjen, for det burde ikke ha skjedd i utgangspunktet. Hvis man behandler kjæresten sin dårlig, uansett grunn, så vil det over tid tære på de gode følelsene og på forholdet. Hva med å være litt fra hverandre når du er deppa eller i dårlig humør? Da slipper dere begge å oppleve hverandre som sinte og sure. Det høres også ut som at han behandler deg respektløst og tar deg for gitt, noe som kan være medvirkende til at du blir irritert på ham. Noen ganger kan litt avstand og savn hjelpe på akkurat den biten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå