AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Del Skrevet 19. februar 2021 Jeg skal ned i vekt, og er godt igang med kaloritelling. Har gått ned 6 kg så langt i år, og skal ned 12 til. Opplever at vektnedgangen er veldig forutsigbar når jeg teller absolutt alt, og var fornøyd med framgangen helt til jeg pratet med en venninne i dag. Hun fikk helt bakoversveis av kostholdet mitt og mente at jeg spiste alt for mye "dårlige" kalorier og alt for mye stivelse og karbohydrater. Den biten har jeg ikke tenkt på. Jeg spiser mye brødmat og pasta fordi jeg er glad i det og det gir en god metthetsfølelse for meg. En lunsj er gjerne en baguette med ost, og en middag pasta med tomatsaus. Eller hjemmelaget pizza. Og gjerne litt sjokolade til kvelds. Spiser ikke noe særlig med kjøtt fordi jeg ikke liker det noe særlig, og ja, det blir mye karbohydrater. Hvorfor er det feil når jeg går ned i vekt? Anonymkode: 910cd...3a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #2 Del Skrevet 20. februar 2021 Prøv carnivore Anonymkode: 35b42...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #3 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spiser mye brødmat og pasta fordi jeg er glad i det og det gir en god metthetsfølelse for meg. En lunsj er gjerne en baguette med ost, og en middag pasta med tomatsaus. Eller hjemmelaget pizza. Og gjerne litt sjokolade til kvelds. Overraskende at du går ned i vekt med dette kostholdet, men du er heldig da, det funker tydeligvis for deg😊 Jeg kunne aldri spist en hel baguett til et måltid, eller pasta til middag og sjokolade på kveldstid hvis jeg skulle prøve å gå ned i vekt. Anonymkode: 706ad...aa1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 20. februar 2021 #4 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Prøv carnivore Anonymkode: 35b42...54e Leste du innlegget? Hun er ikke glad i kjøtt. TS, det finnes veldig mange måter å gå ned i vekt. Du har funnet en som passer deg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #5 Del Skrevet 20. februar 2021 Spis variert. Ikke prøv noen spesiel "diett". Det er rett og slett bare å kutte ned på porsjonene. Å måle og veie ting, telle kalorier, er heller ikke så dumt. Anonymkode: b2daf...4d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #6 Del Skrevet 20. februar 2021 Spis grønnsaker. Til måltid, som snacks mellom måltidene. På rode lærte vi at vi nermest kunne spise uendelig med grønnsaker. Desverre er det kun gulrot og kål jeg kan ha rått og kål... Anonymkode: b4d2b...2aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #7 Del Skrevet 20. februar 2021 Spis det som passer deg. Drit i hva vennen din sier, så lenge du får de stoffene du trenger, og du går ned, så er det alt som betyr noe Anonymkode: ba2bc...ae0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #8 Del Skrevet 20. februar 2021 Kroppene våre er forskjellige. Både genetisk og med tanke på tarmflora. Det er derfor ikke gitt at det venninnen din har problemer med av mat er det samme for deg. Så lenge det funker og du passer på å spise sunt og variert er det ikke noe å stresse med. Anonymkode: 137f4...5ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #9 Del Skrevet 20. februar 2021 Det beste kostholdet er det du klarer gå ned i vekt på. Man kan alltids disikutere om å gå ned i vekt ved å spise 1 pose potetgull hver dag er best. Men du skjønner vel hva jeg mener Så lenge du får i deg nok proteiner og har noe variert inntak av resten, så er det beste kostholdet det du går ned i vekt på.Er ikke problem med mye karbohydrater så lenge du får i deg nok protein og noe fett innimellom Anonymkode: 916b5...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natta1980 Skrevet 20. februar 2021 #10 Del Skrevet 20. februar 2021 Fasting. Det å ikke spise etter kl 18, f.eks. hjalp meg å gå ned i vekt. Spiste da normal frokost og lunsj og middag. Det hjalp veldig å spise torsk eller annen fisk til middag siden jeg ble både stappmett i timevis, det hjalp mot søtsug og blir litt trøtt av det. Spiste dette rundt kl 18 og ingenting etter det før neste dag. Vekten gikk nedover for hver dag. Dette syns jeg var ålreit med tanke på det at man blir lei av dietter hvor man skal kutte ut den og den matvaren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nnilm Skrevet 20. februar 2021 #11 Del Skrevet 20. februar 2021 Bruk det som virker for deg, det viktigste er å gjøre det til en livsstil og ikke bare for en periode. Hvis man går på diett en stund går man opp igjen hvis man avsluttet. Ingen er like og trenger forskjellige ting, jeg spiser lavkarbo og det funker utmerket på meg. Lykke til videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #12 Del Skrevet 20. februar 2021 Spis slik du kan se for deg å spise de neste 50+ årene. Ellers vil det aldri fungere. Anonymkode: c9974...92a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #13 Del Skrevet 21. februar 2021 Det beste kostholdet med mest forskning bak seg er middelhavsdietten, men du kan gå ned på alle dietter. Det som gir det mest metthet for lite kalorier er best, noen synes det er høyfett, noen fokuserer på høyere proteininntak, noen liker høyfiber (mye grønt og grove kornprodukter). Balanse er viktig for å få i seg alle næringsstoffer, og høyt inntak av vann slik at kroppen ikke forveksler tørste med sult. Anonymkode: 3f083...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #14 Del Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 0.07): Jeg skal ned i vekt, og er godt igang med kaloritelling. Har gått ned 6 kg så langt i år, og skal ned 12 til. Opplever at vektnedgangen er veldig forutsigbar når jeg teller absolutt alt, og var fornøyd med framgangen helt til jeg pratet med en venninne i dag. Hun fikk helt bakoversveis av kostholdet mitt og mente at jeg spiste alt for mye "dårlige" kalorier og alt for mye stivelse og karbohydrater. Den biten har jeg ikke tenkt på. Jeg spiser mye brødmat og pasta fordi jeg er glad i det og det gir en god metthetsfølelse for meg. En lunsj er gjerne en baguette med ost, og en middag pasta med tomatsaus. Eller hjemmelaget pizza. Og gjerne litt sjokolade til kvelds. Spiser ikke noe særlig med kjøtt fordi jeg ikke liker det noe særlig, og ja, det blir mye karbohydrater. Hvorfor er det feil når jeg går ned i vekt? Anonymkode: 910cd...3a5 Om dette funker for deg så fortsetter du med det Anonymkode: dd39b...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #15 Del Skrevet 21. februar 2021 Om du ikke spiser grønnsaker foruten om litt pastasaus innimellom, så er det jo ikke spesielt sunt. Anonymkode: ddf95...ed6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Firfisla Skrevet 21. februar 2021 #16 Del Skrevet 21. februar 2021 Sunt er det jo ikke, men du går jo ned, og det var vel det som var målet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #17 Del Skrevet 21. februar 2021 Ville prøvd litt mer protein og grønnsaker, belgfrukter feks? Anonymkode: a3d3d...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå