Gå til innhold

Converse til styrketrening?

Cerasus

Anbefalte innlegg

Trenger nye sko til styrketrening; knebøy, markløft, etc.

På lenger sikt tenker jeg å skaffe løftesko spesifikt for knebøy og olympiske løft, men enn så lenge ønsker jeg ikke å legge fullt så mye penger i det. F.eks. koster Legacy lifter en del.

Nå vurderer jeg blant annet Converse / All star, men også for eksempel Nike Metcon. Noen som trener i Converse og synes det funker, eller motsatt, er helt krise? Eller som har tips til andre sko som passer til styrketrening?Skoene skal altså ikke brukes til kondisjonstrening som f.eks. løping.

Endret av Cerasus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cerasus skrev (På 19.2.2021 den 23.34):

Trenger nye sko til styrketrening; knebøy, markløft, etc.

På lenger sikt tenker jeg å skaffe løftesko spesifikt for knebøy og olympiske løft, men enn så lenge ønsker jeg ikke å legge fullt så mye penger i det. F.eks. koster Legacy lifter en del.

Nå vurderer jeg blant annet Converse / All star, men også for eksempel Nike Metcon. Noen som trener i Converse og synes det funker, eller motsatt, er helt krise? Eller som har tips til andre sko som passer til styrketrening?Skoene skal altså ikke brukes til kondisjonstrening som f.eks. løping.

Som allerede nevnt. Funker fint til mark, bøy, militærpress etc. kanskje enda bedre i sokkelesten, men det er ikke alltid aktuelt 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Converse og Vans (evt andre flate sko med støtte) er gull. 

Anonymkode: 07c12...714

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge deler fungerer helt supert. Brukt nike metcon, converse, reebook nano selv. Foretrekker nok sokkelesten til de tyngste markløftene, og reebok nano til knebøy, men ellers er alle de nevnte gode. Man må faktisk jobbe med ankelmobiliteten om man ikke bruker skiver under hælen ved knebøy, det vil jeg påstå er positivt, også etter man har begynt med løftesko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bet-t-ina

Om du ikke er plattfot, ikke bruk Converse. Det finnes garantert billige treningssko som er mye bedre enn Converse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...