Gjest Paramount Skrevet 11. mars 2021 #81 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvorfor har du behov for å vise formene dine så tydelig da? Er det for å få bekreftelser og bli likt? Her tror jeg du må tenke gjennom hvorfor. Det kan neppe være fordi inntilsittende klær er så behagelig å gå med. Det hjelper lite å bare begrunne det med at "jeg synes klærne er fine". Tror det er mye mer grunner til at kvinner kler seg på den måten enn at hun selv synes det er pent. Anonymkode: c08f4...01c Og alt du skriver lyser lang vei av vaktbikkjas misunnelse og bitterhet. Alle er forskjellige, og alle bør ta hensyn til hverandre. Det gjelder vel i de fleste sammenhenger. Blir det et problem bør det diskuteres, eller stilltiende respekteres. Det er den som bærer klærne som har siste ordet. Men å komme med det forslitte uttrykket "for å få bekreftelser" som er så negativt, synes jeg er fantasiløst og unødvendig. Dersom du har en fin og attraktiv kropp er det naturlig at du er glad for det, gjerne litt stolt også. Og det må det være lov til å være uten at en skal beskyldes for å søke "bekreftelser" dersom en viser seg fram. Selv gamle damer fikser øyenvipper og kliner på seg leppestift, ingen tror vel at de søker bekreftelser. Jeg synes selv gamle damer kan være sjarmerende og fine. Det er usunt å være en slik gledesdreper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #82 Del Skrevet 11. mars 2021 Paramount skrev (17 minutter siden): Og alt du skriver lyser lang vei av vaktbikkjas misunnelse og bitterhet. Det behøver virkelig ikke å stemme, det er mest sannsynlig heller motsatt. Selv har jeg fått MYYYE oppmerksomhet for utseendet i et helt liv, og kler meg derfor ned for harde livet. Jeg klarer ikke se gleden i å få enda mer oppmerksomhet. Mens hvis jeg ikke hadde fått oppmerksomhet annet enn de gangene jeg kledde meg for å få det, så ville jeg muligens syntes det var stas. Og da ville jeg nok hatt større forståelse for at andre kvinner også gjorde det. Anonymkode: 443e5...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #83 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan neppe være fordi inntilsittende klær er så behagelig å gå med. Anonymkode: c08f4...01c Jo det er ofte mer behagelig med ettersittende klær om man har former. Store, uformelige klær sklir rundt på kroppen. Det kan også lett se ut som man er feit og/eller se maskulint ut. Anonymkode: def78...d63 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lauv Skrevet 11. mars 2021 #84 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 21.2.2021 den 18.42): Dette er jeg så enig i! Lytt til det mannen signaliserer. Det ligger noe i det. Jeg er sammen med en som for andre kan oppleves kontrollerende, men han gjør det for mitt beste - og fordi at han genuit elsker meg. Han bryr seg ikke hva jeg går i, så lenger det skjuler bryst, underliv og rumpe. Dermed går jeg i store klær, ala Billie Eilish. I starten var det litt uvant, men med tiden ble det en vane. Han har sagt at hvis jeg ikke klarer å respektere han, så kan jeg bare gå. Han ønsker ikke å være i et forhold med noen, som har behov for å bli lagt merke til av andre menn. Hvorfor skal jeg kle meg fint for andre, når ikke en gang samboer bryr seg hvordan jeg kler meg foran han? Han er fornøyd med den naturlige meg. Samboer har lært meg hvordan menn tenker, snakker og hvilke tegn man skal se etter. Alt handler om SEX. Det spiller ingen rolle, hvor fin eller stygg hun er. Målet er bare å komme ned i buksa på henne. Det snakkes MYE om damer og sex mellom kompiser, og jeg har hørt det på nært hold. "Vennene" til samboer, er av denne typen. De sender han sex relaterte bilder, snakker om at de ikke bryr seg - så lenge de ikke får sprutet inn i henne. De har til og med spurt om de kan få møte meg, men samboer nekter. Jeg har fått lest meldinger, og pleier å se på når samboer gamer ps4. Samboer tar fullstendig avstand fra disse verdiene og holdningene, og han prøver å ignorere eller avfeie det. Dette var menn som jeg opplevde som ålreite kompiser for samboer i starten. Jeg har sagt til han, at han må prøve å finne andre venner - men han synes det er vanskelig. Da han møtte meg, sa han at han hatet mennesker. Han har aldri passet inn. Jeg opplevde også nylig at det gikk forbi to gutter, som snakket om hun "dama på biblioteket". Og jeg har sett med mine øyne hvordan menn bruker øynene sine når de går forbi andre kvinner. Diskuterer med kompiser om hvor hun ligger på skalaen. Vi kvinner er naive. Jeg var det jeg også, helt fram til jeg møtte samboer - og forsto. Nå forstår jeg ikke kvinnenes behov for å kle seg fint eller vise seg fram. Hva er målet? Hvorfor vil du bli lagt merke til? Reflekter over det. Anonymkode: 02397...2c3 ~ m a u d e ~ skrev (På 21.2.2021 den 19.37): Mhm! Og la meg tippe; 1. Du har fått mannlig oppmerksomhet nok, i ditt liv, og er glad for å slippe? 2. Du har lett etter noen som kan se forbi det ytre og til personligheten din? 3. Du har en mann med selvtillit, slik at han ikke behøver å bruke dama som et trofé å vise frem? Spør du meg, er det sånn som dette menn burde oppføre seg. Jeg klarer ikke å fatte eller begripe hvorfor kvinner ønsker å være trofé for en mann, at han bruker henne som en ting, en gjenstand. I mine øyne er det å være «stolt av at andre vil ha dama» og «liker at andre har lyst på henne» rett og slett mannssjåvinisme på sitt mest vulgære. AnonymBruker skrev (På 22.2.2021 den 16.10): Ja, det er nettopp det som er poenget mitt. Svært få norske kvinner går kledd som de vil, de går i stedet med ettersittende klær for å vise seg frem og ha sjanse på menn. Det er jo det som er seksualisering. Dermed blir det for dumt om AB skal høre at hun seksualiseres, når hun - tvert i mot - slipper det, og kan gå i behagelige klær Anonymkode: 443e5...ed3 Fri og bevare meg vel. Hvilken degenerert virkelighet kommer dere fra? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #85 Del Skrevet 11. mars 2021 Lauv skrev (2 minutter siden): Fri og bevare meg vel. Hvilken degenerert virkelighet kommer dere fra? Kommer nok fra samme virkelighet som de fleste andre her, bare at vi er deiligere enn de fleste og mer lei av å ha en hale med siklende mannfolk Anonymkode: 443e5...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paramount Skrevet 11. mars 2021 #86 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det behøver virkelig ikke å stemme, det er mest sannsynlig heller motsatt. Selv har jeg fått MYYYE oppmerksomhet for utseendet i et helt liv, og kler meg derfor ned for harde livet. Jeg klarer ikke se gleden i å få enda mer oppmerksomhet. Mens hvis jeg ikke hadde fått oppmerksomhet annet enn de gangene jeg kledde meg for å få det, så ville jeg muligens syntes det var stas. Og da ville jeg nok hatt større forståelse for at andre kvinner også gjorde det. Anonymkode: 443e5...ed3 Tviler på at det er motsatt, for den jeg svarte på. Men du har helt sikkert mye rett i det du skriver likevel. Det er ikke så vanskelig for kvinner å få oppmerksomhet, det har du jo rett i. Det kan helt sikkert bli for mye av og til. Og så har du de som kanskje ikke er like selvsikre heller, nok til å våge å være helt seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #87 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jo det er ofte mer behagelig med ettersittende klær om man har former. Store, uformelige klær sklir rundt på kroppen. Det kan også lett se ut som man er feit og/eller se maskulint ut. Anonymkode: def78...d63 Enig i dette. Men da må man jo også pent avfinne seg med den fordømte glaningen. Så alt i alt er det kanskje best med store klær når man er blant folk, og tettsittende klær når man er alene eller med noen man liker at glor. Anonymkode: 443e5...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #88 Del Skrevet 11. mars 2021 Paramount skrev (1 minutt siden): Tviler på at det er motsatt, for den jeg svarte på. Men du har helt sikkert mye rett i det du skriver likevel. Det er ikke så vanskelig for kvinner å få oppmerksomhet, det har du jo rett i. Det kan helt sikkert bli for mye av og til. Og så har du de som kanskje ikke er like selvsikre heller, nok til å våge å være helt seg selv. Jeg kjente meg i alle fall igjen i den du siterte, det var derfor jeg forsvarte det vedkommende skrev. Selvfølgelig bør man kunne stille spørsmål ved hvorfor man kler seg som man gjør. Og hvorvidt man søker bekreftelser eller ei, er helt legitimt å spørre seg selv om. Ellers blir det litt for mange tabuer og forbudte følelser, og det er da heller ikke så sunt. Jeg har full forståelse for at kvinner og menn som er usikre på kroppene sine, liker å kle seg for å fremheve kropp. Jeg har faktisk det. Likevel, man må ta hensyn til tid, sted og hva partner er komfortabel med. Det å kle seg slik at andre ser rett inn i en kløft eller en push up, er jo ikke så langt unna det å sitte og tomle bilder av andre damer - begge deler handler om å søke bekreftelser på tvers av forholdet. Og jeg synes også at på samme måte som noen synes det ene er greit, men respekterer det andre synet, så må de som synes det andre er greit, respektere det første. Og så må man rett og slett kutte ut å være kjæreste med noen som ikke passer. Anonymkode: 443e5...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #89 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Enig i dette. Men da må man jo også pent avfinne seg med den fordømte glaningen. Så alt i alt er det kanskje best med store klær når man er blant folk, og tettsittende klær når man er alene eller med noen man liker at glor. Anonymkode: 443e5...ed3 De glor jo hvis man ser rar ut med uformelige klær på også. Anonymkode: def78...d63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #90 Del Skrevet 11. mars 2021 Dette kunne kanskje også vært en passende mental øvelse for damer som ønsker å gå kledd i hva de vil; Tenk dere at kjæresten deres gikk med sykt trang skinnbukse, med pølsa synlig nedover låret, flagrende skjorte som var kneppet ned slik at håret på brystet stakk opp, ålet seg avgårde mens han gjorde vrikkebevegelser med den lille rompa, osv. Legg gjerne til tilgjort hes stemme, fleksing av muskler, og at han stadig slikker seg rundt munnen og ser folk intenst inn i øynene. Og hver gang man tar han på det, så hevder han at sånn er mannekroppen og den kan ikke skjule den, og er dere moralpoliti, kanskje? Det høres ut som en parodi, sant? Men tror dere virkelig at damer alltid ser mye mer uskyldig ut enn dette? Og hvorfor skal menn tåle dette fra kvinner, når ikke vi ville tålt det fra menn? Anonymkode: 443e5...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trynefaktor Skrevet 11. mars 2021 #91 Del Skrevet 11. mars 2021 Lauv skrev (33 minutter siden): Fri og bevare meg vel. Hvilken degenerert virkelighet kommer dere fra? 😂 enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #92 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De glor jo hvis man ser rar ut med uformelige klær på også. Anonymkode: def78...d63 Ikke i nærheten så mye. Skal man virkelig unngå mannlig glaning så bør man klippe håret. Jeg prøvd mye; legge på meg, klippe håret, gå i uformelige klær. Og det å klippe håret funker best. Men uformelige klær hjelper en del. Anonymkode: 443e5...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lauv Skrevet 11. mars 2021 #93 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kommer nok fra samme virkelighet som de fleste andre her, bare at vi er deiligere enn de fleste og mer lei av å ha en hale med siklende mannfolk Anonymkode: 443e5...ed3 Ja, det skal du få meg til å tro. Siklende mannfolk kan settes på plass med et blikk. Hvis du trenger å kle deg i sekk og aske for å unngå upassende tilnærmelser, så har du nok andre problemer enn "deilighet". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #94 Del Skrevet 11. mars 2021 Lauv skrev (1 minutt siden): Ja, det skal du få meg til å tro. Siklende mannfolk kan settes på plass med et blikk. Hvis du trenger å kle deg i sekk og aske for å unngå upassende tilnærmelser, så har du nok andre problemer enn "deilighet". Jada, og blir jeg voldtatt er det min feil og jeg kunne lett ha unngått det? Snakk om victim blaming. Anonymkode: 443e5...ed3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #95 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke i nærheten så mye. Skal man virkelig unngå mannlig glaning så bør man klippe håret. Anonymkode: 443e5...ed3 Joda. Hvis jeg klipper meg det tjukke håret mitt kort rundt ørene a la mannlig nynazist får jeg mindre seksuell oppmerksomhet 😄 Men til gjengjeld mange påtrengende spørsmål om kjønnet mitt. Prøvde den veien da jeg var 19. Anonymkode: def78...d63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lauv Skrevet 11. mars 2021 #96 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jada, og blir jeg voldtatt er det min feil og jeg kunne lett ha unngått det? Snakk om victim blaming. Anonymkode: AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jada, og blir jeg voldtatt er det min feil og jeg kunne lett ha unngått det? Snakk om victim blaming. Anonymkode: 443e5...ed3 Hm? Det var et litt snodig resonnement. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #97 Del Skrevet 11. mars 2021 Lauv skrev (4 minutter siden): Ja, det skal du få meg til å tro. Siklende mannfolk kan settes på plass med et blikk. Hvis du trenger å kle deg i sekk og aske for å unngå upassende tilnærmelser, så har du nok andre problemer enn "deilighet". Du har ikke opplevd fremmede menn som henvender seg til tross for alle tegn på manglende interesse/avvisning og spør indignert om hvorfor du er "sur"? Gratulerer. Anonymkode: def78...d63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #98 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda. Hvis jeg klipper meg det tjukke håret mitt kort rundt ørene a la mannlig nynazist får jeg mindre seksuell oppmerksomhet 😄 Men til gjengjeld mange påtrengende spørsmål om kjønnet mitt. Prøvde den veien da jeg var 19. Anonymkode: def78...d63 Man behøver ikke se ut som en nynazist da 😄 Men jeg ble nesten usynlig for menn da jeg klippet meg. En surrealistisk opplevelse. Der jeg før ville ha fått en hel masse blikk og hoisting og tilbud om dates, kunne jeg nå gå rundt uten å en gang bli sett eller registrert. Anonymkode: 443e5...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #99 Del Skrevet 11. mars 2021 Lauv skrev (Akkurat nå): Hm? Det var et litt snodig resonnement. Javel, men jeg gidder ikke bli med på nok en debatt her inne, hvor man får høre at den sannheten og virkeligheten man lever i, og de tingene man opplever, er noe man bare innbiller seg. Det er så pre #metoo at du får det ikke stort verre. Tenk om noen skulle avfeie alt du sa med at du kom fra en degenerativ virkelighet og at du opplevde ting fordi du feilte noe. Det kalles gaslighting. Anonymkode: 443e5...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #100 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du har ikke opplevd fremmede menn som henvender seg til tross for alle tegn på manglende interesse/avvisning og spør indignert om hvorfor du er "sur"? Gratulerer. Anonymkode: def78...d63 Takk! Anonymkode: 443e5...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå