Gå til innhold

Uvirkelighetsfølelse, blir så matt av meg selv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så matt av meg selv av og til 😩

Var ute og gikk en times tid med moren min, å ble shit dårlig.. Sterk uvirkelighetsfølelse, utavkroppenoplevelse og et par ganger så føltes det ut som om jeg skulle dø.

Før jeg fikk dette drittet, så gikk jeg masse på fjellet og i skogen. Har et sterkt ønske om og få dette bort!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønte ikke helt problemstillingen? liksom hva spør du om?

• Liker 1
Skrevet

Har det sånn veldig ofte jeg også! Oftest når jeg er på butikk eller kjøpesenter. Har angst da så har vært plaget med det helt siden angsten startet... pleier bare å tenke at det ikke er farlig, pleier å si til meg selv "dette gidder jeg faen meg ikke igjen", og bare gå videre. Gjøre det jeg skal. Ikke la angsten og uvirkelighetsfølelsen ta over, pleier bare å prøve å fokusere hardt på oppgaven i stede. 

Anonymkode: 6e267...28b

• Liker 2
Skrevet
1312 skrev (1 minutt siden):

skjønte ikke helt problemstillingen? liksom hva spør du om?

Råd sikkert 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har det sånn veldig ofte jeg også! Oftest når jeg er på butikk eller kjøpesenter. Har angst da så har vært plaget med det helt siden angsten startet... pleier bare å tenke at det ikke er farlig, pleier å si til meg selv "dette gidder jeg faen meg ikke igjen", og bare gå videre. Gjøre det jeg skal. Ikke la angsten og uvirkelighetsfølelsen ta over, pleier bare å prøve å fokusere hardt på oppgaven i stede. 

Anonymkode: 6e267...28b

Enig med dette. Ikke fokuser så mye på det. Tenk at "ja, så fikk jeg den uvirkelighetsfølelsen nå. Greit", ikke hat deg selv for det. Det var bare et symptom der og da, det trenger ikke å definere hele tilværelsen din og gå på selvfølelsen.

Vet ikke hvilken diagnose du har og om du får behandling, men hos meg så er det et symptom på angst, og jeg har lært meg å leve med det og ikke la det ta over livet. Lenge siden jeg har opplevd det nå da, etter at jeg begynte å akseptere angsten, og ikke gå inn i den.

Anonymkode: 15f20...b65

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet

https://no.hillsteaddental.com/2019/09/depersonalisation/

Jeg har vært plaget av dette i tenårene og delvis også gjennom voksenlivet. Kan komme av traumer som barn eller opplevelser i voksen  alder som har skremt deg.

Det er normalt å føle slikt fra tid til annen og det er ikke farlig ❤️ Men om det blir vedvarende kan du søke hjelp hos lege :)

Skrevet

Føler du på en slags sosialangst? Eller mener du at du sluttet å gå i skog og fjell fordi du opplevde det der også? Kanskje en form for dødsangst? Angst er det iallfall, og det kan være lurt å snakke med noen om det. Finne ut hva som trigger den. Jeg tror nok du blir trigget av tanken på at den plutselig skal komme. 

Skrevet
Mysticgirl skrev (11 minutter siden):

https://no.hillsteaddental.com/2019/09/depersonalisation/

Jeg har vært plaget av dette i tenårene og delvis også gjennom voksenlivet. Kan komme av traumer som barn eller opplevelser i voksen  alder som har skremt deg.

Det er normalt å føle slikt fra tid til annen og det er ikke farlig ❤️ Men om det blir vedvarende kan du søke hjelp hos lege :)

Signeres. Jeg har dette og i perioder med ekstra pes, feks når jeg forsøker å jobbe, kommer det ofte. 3-4 ganger i løpet av en arbeidsdag flere dager i uken kan det bli. 

Ts. Forsøk å finne ro, skjerme deg selv litt fra mas og kjas, det roer seg kanskje da. For noen hjelper det å stå i det men ikke for alle, det er den grunnleggende årsaken som avgjør hvilken strategi som virker for deg. Forsøk å feks legge merke til hvilke tanker du har de dagene det skjer, hva opptar deg, hva snakker moren din om etc. Tanker og samtaler kan bringe frem minner fra underbevisstheten.

Anonymkode: c1ede...044

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Signeres. Jeg har dette og i perioder med ekstra pes, feks når jeg forsøker å jobbe, kommer det ofte. 3-4 ganger i løpet av en arbeidsdag flere dager i uken kan det bli. 

Ts. Forsøk å finne ro, skjerme deg selv litt fra mas og kjas, det roer seg kanskje da. For noen hjelper det å stå i det men ikke for alle, det er den grunnleggende årsaken som avgjør hvilken strategi som virker for deg. Forsøk å feks legge merke til hvilke tanker du har de dagene det skjer, hva opptar deg, hva snakker moren din om etc. Tanker og samtaler kan bringe frem minner fra underbevisstheten.

Anonymkode: c1ede...044

Jeg har vært psykotisk, å mye av uvirkelighetsfølelse minner meg om psykosen. Og da blir jeg livredd. 

Og viss det er mye ytre inntrykk, så blir hjernen min veldig stressa.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...