AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Skrevet 19. februar 2021 Jeg har gått salg og service tidligere på VGS. Har fagbrev og holder på å fullføre påbygg. Jeg har bare hatt P-matte. Og klarer meg greit der, selv om det er et av mine svakeste fag. Fikk 5 er i VG1. Nå får jeg enten 3 eller 4. Jeg vurderer å gå økonomi og administrasjon til neste år. Men hvordan er matten der? Kan det bli for vanskelig? Har dere erfaringer fra BI eller andre universitet om hvordan studiet er? Anonymkode: 488f3...296
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #2 Skrevet 19. februar 2021 Det spørs hvor god du er til å tilegne deg matematiske kunnskaper, og hvor god motivasjon du har. Jeg var ingen 6er kandidat i matte på videregående, hadde 5 i p-matte, men var ikke så veldig motivert for matte den gang. Nå etter at jeg har blitt voksen, studert andre greier og gjort litt forskjellig, har jeg begynt på øk.ad, og jeg har jobba mye med matten nå. Det ER mye matematikk i øk.ad-fagene. Matematikk for økonomer er ingen lek, og krever forkunnskaper, men noen av universitetene tilbyr et forkurs i matematikk som en del av dette faget, usikker på hvordan det er på BI. Ellers har du jo mikro, makro og en masse andre fag som krever ganske god forståelse av likninger, ukjente, grafer, osv. men det er absolutt noe man kan lære seg så lenge man er motivert nok, og faktisk legger inn den ekstra innsatsen. Anonymkode: c26bb...a04 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #3 Skrevet 20. februar 2021 Jeg går økonomi og ledelse som er ganske likt øk.adm på BI. Vi har samme matte ihvertfall. Dette er mitt andre studie og det var leeeenge siden jeg hadde matte på vgs. Den gangen på vgs hadde jeg 5. Nå på studiet så strøk jeg, sammen med over 40% andre. Jeg hadde glemt all matte jeg kunne fra før og hadde ikke jobbet nok. Så tok jeg hele faget på nytt. Jobbet en god del både underveis og like før eksamen, og fikk B. Så fullt mulig å gjøre det bra med innsats. Som allerede nevnt, det er viktig med gode kunnskaper og forståelse da hele studiet ha mye matte. Anonymkode: 45a79...01f
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #4 Skrevet 20. februar 2021 BI har veldig gode matteforelesere, så hvis du følger godt med og arbeider aktivt med oppgaver så går det greit. Jeg er ikke mattegeni, men arbeidet meg til en B i matematikk for økonomer. Jeg slet mer med mikroøkonomien, men kom meg gjennom den og. Det er avhengig av deg og hvor mye du er villig å legge inn i arbeidet. Anonymkode: f1421...99c
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 Hvor mye har dere jobbet med fagene? Detter man av alt av teori hvis man ikke forstår all matten? Anonymkode: 488f3...296
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #6 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor mye har dere jobbet med fagene? Detter man av alt av teori hvis man ikke forstår all matten? Anonymkode: 488f3...296 Til det siste: ja, det gjør du. I mikro, makro og finans. Anonymkode: 265c4...15d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå