Gå til innhold

Han ødelagte dagen min (Psykopat samboer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nede på gjesterommet fordi han driver med psykisk vold. Han har ikke empati,samvittighet, han mangler mange viktige følelser som vi normale mennesker har. Altså en psykopat. Man trenger ikke drepe eller skyte ned uskyldige mennesker for å være psykopat. Slik min samboer holder på er skadelig. Siden jeg ikke vil være med på ett selskap på Søndag, noe han vil at jeg skal være med på, så velger han å skade psyken min denne helgen. Tidligere tenkte jeg ikke at han var psykopat, jeg tenkte at han hadde sikkert en årsak og vonde følelser siden han er slik, og at det kansje var min feil. Da lot jeg han knekke meg totalt og jeg gråt meg til utmattelse. Nå vet jeg hvem han er og derfor er jeg på gjesterommet og gjemmer meg nå. Han skadet meg litt og jeg fikk vondt og har grene litt. Jeg har stikk i brystet. Men jeg er stolt av meg selv at jeg er her nå, at jeg flyktet fra den psykiske misshandlingen. Han er en sjarmør og tyran, kan være helt fantastisk men når masken faller kommer ondskapen fram og psykisk mishandling er i gang. Gaslighting feks... Finner mine svake sider og trykker haardt ned på dem, får meg til å føle meg helt jævlig. Han har fått meg til å kaste ting, som ikke er naturlig for meg, og kallet meg ustabil og gal etterpå. Det er alvorlig mishandling dette her, og det er faen ikke lett for andre å legge merke til, så offeret blir sjeldent trodd på. Psykopaten har aldri feil og skal alltid vinne, det er sinnsykt at slike folk går rundt i samfunnet og ødelegger livene til folk.

Jeg velger nå å avslutte kvelden, gå opp for å pusse tenner osv, og legge meg til å sove. Da skal jeg ignorere han psyke jævelen. 😭Han har skadet psyken min i mange år nå, dette gidder jeg ikke mer.😭😭😭😭

Anonymkode: 89caa...25d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du ikke bare slå opp med han og flytte fra han, så du kan redde deg selv?

Anonymkode: 431f9...cee

• Liker 35
Skrevet

Planlegg din EXIT i det skjulte.

Anonymkode: 12b55...dab

• Liker 11
Skrevet

Hvis han er så gal som du beskriver er det kanskje lurt å dra litt lenger unna enn gjesterommet?

Anonymkode: 1a6d9...48b

• Liker 32
Skrevet

Ville det ikke være en ide å dra et annet sted om du mener du bor med en psykopat?

Anonymkode: 4a71d...7ae

• Liker 5
Skrevet

Dra til nærmeste krisesenter. :hug:

• Liker 9
Skrevet

Jeg ønsker å avslutte dette forholdet på en slik måte at jeg ikke sitter igjen med tanker og spørsmål, jeg vil være i forholdet en stund nå som jeg vet hvem han er, nå ser jeg han uten bind foran øynene og det gir en liten følelse av kontroll. Som jeg aldri har følt i dette forholdet. Jeg skal skrive ned hva han gjør og dokumentere alt, slik at jeg aldri vil gå tilbake til han igjen, eller at jeg som sagt sitter igjen med spørsmål.  Jeg skal stikke på en skånsom måte, slik at det blir mindre vondt å sørge etterpå og at jeg ikke vil savne denne onde mannen. Når han har masken på så er jeg lykkelig med han, jeg elsker en maske, en illusjon, det er helt sykt egentlig. Jeg gjorde ikke som jeg sa her, jeg gikk opp og snakket med han, spillte inn hele samtalen, jeg blir knekt i den samtalen, han forsatte å psyke meg ned. Det var utrolig vondt, jeg måtte ringe VOlinjen, det var første gang jeg ringte hjelpetelefon, men det hjalp å høre en annen stemme, det var veldig godt, jeg gråt og sa bare at det var godt å høre en stemme, sa ikke så mye mer. Jeg valgte å utsette meg for mer smerte, men nå har jeg det på bånd, så det er bra for meg å ha når jeg skal gå fra han. Jeg er litt redd nå, for han fikk med seg at jeg ringte, vet ikke hva han vil gjøre. Jeg vet ikke hvorfor jeg er redd en gang, men jeg er det. Psykisk vold er det lite snakk om føler jeg, men det er noe av det værste man kan oppleve. Jeg har fått selvmordstanker i dette forholdet, for første gang. Men de skriver ikke i avisen hvor mange som hopper fra broer vær dag, det skal man ikke snakke om.  Jeg vil hjelpe andre, det kjenner jeg veldig på.

TS

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil du ikke være med på selskapet? Og hva sier han som gjør deg trist? 

Om du kaster ting på ham er du delaktig. Ja, du har sikkert nådd en grense, men du er selv ansvarlig for dine egne handlinger og hva du gjør i sinne. Det blir det samme som dem som bedriver partnervold som skylder på partner for egen adferd. Det er ikke ok. Det finnes ingen unnskylding. 

Du må komme deg ut av dette forholdet om det gjør deg ulykkelig. Du skriver jo at du ikke lenger har kontroll på hva du gjør. Kom deg vekk. 

Og kom gjerne med eksempler på hva du mener er psykopat-oppførsel. Det begrepet kastes rundt så lett som ingenting her inne. Han er sikkert bare en drittsekk. Og kanskje han er en drittsekk fordi dere krangler? Da kan alle være ufine - uten at man har en diagnose. 

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ønsker å avslutte dette forholdet på en slik måte at jeg ikke sitter igjen med tanker og spørsmål, jeg vil være i forholdet en stund nå som jeg vet hvem han er, nå ser jeg han uten bind foran øynene og det gir en liten følelse av kontroll. Som jeg aldri har følt i dette forholdet. Jeg skal skrive ned hva han gjør og dokumentere alt, slik at jeg aldri vil gå tilbake til han igjen, eller at jeg som sagt sitter igjen med spørsmål.  Jeg skal stikke på en skånsom måte, slik at det blir mindre vondt å sørge etterpå og at jeg ikke vil savne denne onde mannen. Når han har masken på så er jeg lykkelig med han, jeg elsker en maske, en illusjon, det er helt sykt egentlig. Jeg gjorde ikke som jeg sa her, jeg gikk opp og snakket med han, spillte inn hele samtalen, jeg blir knekt i den samtalen, han forsatte å psyke meg ned. Det var utrolig vondt, jeg måtte ringe VOlinjen, det var første gang jeg ringte hjelpetelefon, men det hjalp å høre en annen stemme, det var veldig godt, jeg gråt og sa bare at det var godt å høre en stemme, sa ikke så mye mer. Jeg valgte å utsette meg for mer smerte, men nå har jeg det på bånd, så det er bra for meg å ha når jeg skal gå fra han. Jeg er litt redd nå, for han fikk med seg at jeg ringte, vet ikke hva han vil gjøre. Jeg vet ikke hvorfor jeg er redd en gang, men jeg er det. Psykisk vold er det lite snakk om føler jeg, men det er noe av det værste man kan oppleve. Jeg har fått selvmordstanker i dette forholdet, for første gang. Men de skriver ikke i avisen hvor mange som hopper fra broer vær dag, det skal man ikke snakke om.  Jeg vil hjelpe andre, det kjenner jeg veldig på.

TS

Tanker og spørsmål kommer du til å sitte igjen med uansett. Psykisk vold setter seg i marg og ben, og det vil komme opp igjen med jevne mellomrom, selv etter bruddet. Det beste er bare å gå nå. Ikke vente. Ikke stå i krangler med han. Bare forlat situasjonen. Når han går på jobb i morgen så pakker du med deg det viktigste og drar til nærmeste krisesenter. De kan bistå deg med det praktiske og emosjonelle. ❤️ 

• Liker 8
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er nede på gjesterommet fordi han driver med psykisk vold. Han har ikke empati,samvittighet, han mangler mange viktige følelser som vi normale mennesker har. Altså en psykopat. Man trenger ikke drepe eller skyte ned uskyldige mennesker for å være psykopat. Slik min samboer holder på er skadelig. Siden jeg ikke vil være med på ett selskap på Søndag, noe han vil at jeg skal være med på, så velger han å skade psyken min denne helgen. Tidligere tenkte jeg ikke at han var psykopat, jeg tenkte at han hadde sikkert en årsak og vonde følelser siden han er slik, og at det kansje var min feil. Da lot jeg han knekke meg totalt og jeg gråt meg til utmattelse. Nå vet jeg hvem han er og derfor er jeg på gjesterommet og gjemmer meg nå. Han skadet meg litt og jeg fikk vondt og har grene litt. Jeg har stikk i brystet. Men jeg er stolt av meg selv at jeg er her nå, at jeg flyktet fra den psykiske misshandlingen. Han er en sjarmør og tyran, kan være helt fantastisk men når masken faller kommer ondskapen fram og psykisk mishandling er i gang. Gaslighting feks... Finner mine svake sider og trykker haardt ned på dem, får meg til å føle meg helt jævlig. Han har fått meg til å kaste ting, som ikke er naturlig for meg, og kallet meg ustabil og gal etterpå. Det er alvorlig mishandling dette her, og det er faen ikke lett for andre å legge merke til, så offeret blir sjeldent trodd på. Psykopaten har aldri feil og skal alltid vinne, det er sinnsykt at slike folk går rundt i samfunnet og ødelegger livene til folk.

Jeg velger nå å avslutte kvelden, gå opp for å pusse tenner osv, og legge meg til å sove. Da skal jeg ignorere han psyke jævelen. 😭Han har skadet psyken min i mange år nå, dette gidder jeg ikke mer.😭😭😭😭

Du har gjort et kjempekupp høres det ut som! Grattis!

Anonymkode: 3f6de...0e3

Skrevet

Dess lenger du blir, dess flere blir unnskyldningene.

Ta tak i livet ditt, for det er ikke noe som heter "passende tid" når det kommer til brudd. Gjør det nå, og gjennomfør det skikkelig :klem:

Anonymkode: 67b66...ec6

• Liker 1
Skrevet

Har du laptop der, så skriv ned hendelser. Sorter tanker og sett navn på det. Gaslighting, blameshifting, triangulering, ordsalat, reactive abuse, etc

Lurt å ta lydopptak!

Begynne å samle sammen verdipapirer og verdisaker. Fjern han som disponent på dine bankkontoer, få lønnen din inn på din konto, bytt passord på alt! Legg inn 2-fasesikring på det som går! Ta bort face id og fingeravtrykk opplåsing på mobil. Betro deg til venner og familie.

Du sier psykisk vold, men du skriver at han gjorde deg vondt? Fysisk?

Tenk sikkerhet når du skal ut derfra. Er han sosiopat/psykopat kan han være farlig. Forhåpentligvis har han bare en del narsissistiske trekk etter en vanskelig oppvekst.

Anonymkode: 1b5a3...efc

• Liker 3
Skrevet

Enda en Psykopat her inne ja...
Cum deg vekk. Case closed.

Anonymkode: ec6d1...456

Skrevet
CorvusCorax skrev (1 time siden):

Om du kaster ting på ham er du delaktig. Ja, du har sikkert nådd en grense, men du er selv ansvarlig for dine egne handlinger og hva du gjør i sinne. Det blir det samme som dem som bedriver partnervold som skylder på partner for egen adferd. Det er ikke ok. Det finnes ingen unnskylding. 

Du må komme deg ut av dette forholdet om det gjør deg ulykkelig. Du skriver jo at du ikke lenger har kontroll på hva du gjør. Kom deg vekk. 

Og kom gjerne med eksempler på hva du mener er psykopat-oppførsel. Det begrepet kastes rundt så lett som ingenting her inne. Han er sikkert bare en drittsekk. Og kanskje han er en drittsekk fordi dere krangler? Da kan alle være ufine - uten at man har en diagnose. 

Det er vanskelig å forklare hvordan det er å være i ett slikt forhold, mange ofre blir ikke trodd, mange får skylden for å være den gale, ikke psykopaten. Derfor er det veldig mange som jobber for at dette skal komme fram, at de ødelegger mennesker. Psykopati og kjæelighet er en fin blogg for ofrene å samles.

Det samboer startet med var å være drømmemannen. Han forlovet seg med meg og vi ble samboer veldog raskt. Han tok meg med på de mest romantiske reisene, kjøpte dyre gaver og vi var så like på alt, han var for god til å være sann. Årene gikk og masken hans begynte å falle, men for å holde meg her så var masken ganske raskt på igjen. Jeg har vært forvirret egentlig hele forholdet. Han ville vite alt om meg, og spurte veldig detaljert. Jeg følte han var å stole på og fortalte mye, delte sensitiv informasjon. Etter en stund fant han ut om mine svake sider, alt om meg og samtidig alt om mine venner og familie. Så etterhvert begynte det... Han kastet klærene mine i skjul fordi han ikke ville jeg skulle gå med de klærene. Jeg fant det ut etter en stund at jeg manglet en jakke og annet. Han skulle bestemme hva jeg akulle gå i, fasade er ekstremt viktig for han. Den lille flekken på kjolen på 17 mai kritiserte han og sto på parkeringsplassen og prøvde å få vekk flekken med spyttet sitt, ansiktet hans var negativt og han var negativ. Det gode humøret mitt den dagen på 17 mai var ikke så bra lenger. Han begynte å hakke på meg mer og mer, jeg begynte å gå på eggeskall, alt jeg gjorde var feil, jeg fikk dårlig samvittighet for alt, bare av å sitte meg ned i sofaen etter en lang dag på jobb. Jeg var skadet i foten og gikk med krykker, han hakket på meg da også, at jeg er ikke så skadet, at jeg burde gjøre ditt og datt. Han tar hevn på meg og han truer meg om jeg ikke gjør som han sier. Han bruker meget usynlige knep hele tiden, bitte små stikk her og der. Han har også brukt de sensetive tingene jeg delte imot meg. At jeg en gang ble slått, og dette tok han opp "jeg skjønner veldig godt hvorfor du ble slått!" han har brukt opp alle dr sensetive tingene jeg har delt i mot meg og han bruker de igjen og igjen om situasjonen passer. Har jeg dummet meg ut en dag feks, så skal jeg love deg at det vil han bruke imot meg en dag. Fra morgen ved frokostbordet til kveld foran tv-en har det vært små stikk hele veien. De stikkene er rettet mot mine svakr sider aom han har lært seg å kjenne, derfor er det vanskelig å se for andre også, fordi det er noe dypt i meg som han har tatt fram og ødelegger. Han er kontroll person, han skal bestemme alt og gjør akkurat det som passer han, hva jeg mener eller om det sårer meg, betyr ikke noe, han gjør det likevel. Han har brukt litt fysisk vold, men sluttet med det, siden det ikke funket på meg, han fikk ikke kontroll på den måten. Jeg er redd han, jeg vet aldri hva han kan gjøre. Han har aldri innrømmet feil, alle de årene, aldri.. Det er alltid min feil eller andre sin feil om noe går galt. Han har løyet myyyee.. Kan ramse opp. Han har feks løyet at han er en sjenert og forsiktig person, men gjør handlinger som viaer motsatt, altså liaten er lang, han bærer en maske. Denne masken er en rolig og forsiktig mann, raus, kjærlig,hjelpsom, rett og slett perfekt egentlig. Men det er masken og den er ikke på hele tiden. Jeg skal lære meg masse om disse tingene nå, slik at jeg kan forklare dette på en nedre måte, jeg vil heale meg selv og hjelpe andre som har opplevd det samme. Han sier så mye sykt og det er aå vanskelig å forklare, det er akkurat som en kinaputt som går i hode mitt. Han har aldri aldri blitt såret av noen, han har aldri hatt en tett relasjon til noen heller. Han har veldig få mennesker i ain omkrets.

Meg etter han: Jeg har begynt å isolere meg, stoler ikke på min egen vilje og følelser, får jeg spørsmål om noe aå vet jeg ikke hva jeg vil, jeg klarer ikke kjenne etter om dette er noe jeg ønsker å være med på, feks en invitasjon til veninner. Jeg tørr ikke si ifra på jobben, jeg lar andre gå for langt over min grense enn tidligere, jeg gruer meg til å reise på ferie med han(dette er nylig, de siste feirene nå er masken sjeldent på ) det er aå utrolig komplisert og jeg brukte 9 år på å forstå at han er en paykopat. Jeg kunne skrevet feite bøker om hvordan han behandler meg, det er sååå mye og det er så detaljert mye av det. Jeg skal ihvertfalv jobbe mye nå fremover for å lære enda mer om dette.

Og de som skriver her at han hadde gått etter meg på gjesterommet: Nei. Han vet at jeg ønsker det, å ignorere meg og la meg stå alene med smerten er det han valgte. Han satt å spiste opp skjokoladen som han egentlig hadde kjøpt til meg og så på tv når jeg kom opp fra gjesterommet. Han satt der som ingenting hadde skjedd og var likegyldig og kald. 

Sånn, da prøvde jeg å forklare litt, men jeg er ikke god på det, heller ikke å skrive. TS

• Liker 3
Skrevet
CorvusCorax skrev (2 timer siden):

Og en ting til: Jeg har kontroll på det jeg gjør, veldig kontroll. Jeg griner bare som en reaksjon på smertene. Han har tidligere, før jeg fant ut om han fått meg helt kokko der jeg har smelt med døren og kastet noe på gulvet. Men det skal jeg ikke gjøre igjen, jeg vet at det var galt, han er også glad for at jeg reagerte sånn, for da vil det fremstå mer at jeg er den gale og han er den normale. Men nå vet jeg hvem han er og jeg skal aldri vise han noe mer enn tårer. TS

Skrevet

Ts, du er ikke frisk. Tankesettet ditt viser at du mangler rasjonalitet. Kanskje er det fordi han har brutt deg ned.

Uansett så har du bare ett liv og hva du gjør med det velger du selv: Skaff hjelp eller bli i gørra. 
Du får ikke min sympati ved å skrive at hsn er gal og ar det er derfor du vil være der. Det er alt jeg får ut av dette.

Ditt liv, ditt valg.

• Liker 13
Skrevet

Hvis du har det så innmari vondt hvorfor hopper du glatt bukk over å faktisk gjøre noe konstruktiv. 

Du står fritt til å GÅ FRA HAN. 

Anonymkode: 7f656...0ae

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Pakk sakene dine å dra med en eneste gang!!!!
HVA ER DET MED DERE KVINNER SOM NØYER DERE MED DISSE MANNFOLKA? 

har vært i ett slikt forhold før, men jeg kom meg unna - jeg MÅTTE JO!!! Bare pakk og dra, ALDRI SE DEG TILBAKE. 
Sov hos familie eller venner frem til du finner ett nytt sted å bo. Eller dra på krisesenteret, der kan du også få være og få hjelp - frem til du får egen leilighet etc, for du trenger mest sannsynelig tett oppfølging av psykolog når du kommer deg ut av dette. 

• Liker 9
Skrevet

Når man skal gå fra en voldelig partner pakker man ikke bare og går, man er strategisk. Det er ved brudd de farligste situasjonene oppstår og det er grunn til å vente og være strategisk. Veldig mange går tilbake til partner også, og i snitt går en kvinne under coercive control syv ganger før hun lykkes.

Ts kjenner sin partner og kan kjenne risikovurdering på kroppen. Støtter mental forberedelse, og dokumentering av hvordan det er. Det vil kunne hjelpe mot videre manipulering, og evt besøksforbud om det skulle være nødvendig. En skrev tildligere i tråden å få orden på passord og det økonomiske, som er viktig. Allier deg med de som kan hjelpe deg, familie, venner, hjelpetelefoner og organisasjoner, fastlegen din. Hvordan er det best praktisk å komme seg unna? Din trygghet er viktigst og når du går er han på sitt farligste. Etterpå vil han prøve å lokke deg tilbake. Og da blir det verre ikke bedre.

Anonymkode: b4381...b9b

• Liker 3
Skrevet

Oppsøk nærmeste krisesenter eller Alternativ til Vold. De kan hjelpe deg med å se ting klarere og gi deg styrke til å gå. I sånne situasjoner er det viktig å ha en alliert. Dessuten har de erfaring i hvordan man best kommer seg ut av slike forhold.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...