Gå til innhold

Inspirert av tråden om hun som ble "dårlig" av jeansmoten i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren min er også 50 og går bare i skinny jeans og andre smale stretch-bukser. Hun er også litt på den at andre jeans-modeller er ukledelige, og at kun smale bukser kler hennes kropp.

Fair enough. Men jeg ble nysgjerrig på hvilke bukser hun brukte da skinny jeans moten kom da jeg gikk på ungdomsskolen. Alle bildene dra dengang viser at hun faktisk gikk i boot cut mens vi som var tenåringer hadde begynt med skinnies. Hun husker ikke selv når hun ditcha boot cuten for skinnies, men sier at det sikkert var når de ble tilgjengelige i de kjedene hun handlet hos.

Viser hvordan folk som holder fast på "det kler min kropp" ikke bare er har selektiv hukommelse, men også ikke skjønner at de er et offer for en generasjonsmessig kleskode. 

Anonymkode: 74d8d...6c9

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker godt at jeg gikk med boot-cut-bukser dæ jeg var yngre, men det betyr ikke at jeg vil tilbake dit.

På den tiden følte jeg meg feit hvis jeg hadde trange bukser, det gjør jeg ikke lenger.

Nå er jeg veldig fornøyd med kroppen min og trives i bukser som viser formene mine.

Anonymkode: b731e...cc5

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte bootcut da jeg var ung, og jeg elsket de buksene. Men med en gang skinny jeans kom på moten måtte jeg jo bare venne meg til det, ettersom bootcut ble helt umulig å oppdrive. Så bruker man det i mange år og blir vant til det, og da føler man seg vel i disse buksene. Heldigvis for min del er bootcut tilbake, jeg er klar over at jeg kler det bedre 😄

Anonymkode: 63013...cec

• Liker 2
Skrevet

Også fascinerende hvordan mange skriver «bare unge slanke jenter kler den nye buksemoten». Det sa de definitivt sist gang også. 😅

Anonymkode: 76c48...592

• Liker 5
Skrevet

Husker jeg ble mobbet for å ei bukse som var ikke bootcut men streit eller skinn 😂

Men nei, bootcut blir det ikke på meg.. Passer dårlig fasong min. 

Anonymkode: b155e...87a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Også fascinerende hvordan mange skriver «bare unge slanke jenter kler den nye buksemoten». Det sa de definitivt sist gang også. 😅

De kler den heller ikke. Men de ser mindre fæl ut enn gjennomsnittet. Alt kler den smukke, men de ville sikkert sett enda finere ut med noe annet. 

Anonymkode: 3212e...fcc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De kler den heller ikke. Men de ser mindre fæl ut enn gjennomsnittet. Alt kler den smukke, men de ville sikkert sett enda finere ut med noe annet. 

Men hva man synes er fint endrer seg over tid. Det er det som er trender, og som jo var hele poenget med min kommentar og tråden forøvrig. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veldig mye forskjellige bukser i butikkene nå da. Ikke bare en type. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...