Gå til innhold

Går ikke ned i vekt, selv på stort kaloriunderskudd(mann)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men husk at jeg er i 300-400 kcal underskudd, skal vel være ekstremt vanskelig å bygge muskler da? Men jeg går jo opp i hver øvelse etter hver økt, så er veldig rart.

Anonymkode: 7f640...a10

Det er ikke umulig å bygge muskler når du er i kaloriunderskudd! Men har du fra før av mye muskler, vil ikke det være så optimalt og mindre mulig - fremdeles ikke umulig!

Er du helt nybegynner vil det være lettere å bygge muskler samtidig som du er i underskudd. 

Dette kommer an på hvilket nivå du allerede er på før du startet med kaloriunderskuddet.

Vet ikke hvor tungt du løfter.
Men går du opp i ant. kg i knebøy, markløft, pullups/hangups/chinups og andre baseøvelser er det rimelig og anta at du også har fått økt muskelmasse!

Anonymkode: 64389...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Virker faktisk som det høye estrogenet mitt er årsaken her, og sikkert noe av grunnen til det feminine fettet jeg har, og angsten. Så jeg må nok skaffe meg estrogenblokkere.

Tviler veldig på dette :vetikke:

«estrogenet mitt, altså det kvinnelige hormonet kom på 0.16 nmol/l(går fra 0 til 0.17), og det er litt forhøyet.» 

Det er ikke forhøyet. Det er innenfor referanseområdet! Det er i øvre del av referanseområdet, men altså ikke over. Det er en viktig forskjell... 

Anonymkode: b0b6f...8c0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tviler veldig på dette :vetikke:

«estrogenet mitt, altså det kvinnelige hormonet kom på 0.16 nmol/l(går fra 0 til 0.17), og det er litt forhøyet.» 

Det er ikke forhøyet. Det er innenfor referanseområdet! Det er i øvre del av referanseområdet, men altså ikke over. Det er en viktig forskjell... 

Referanseverdien på IQen på vår befolkning er 70-130 (et eksempel). Du ligger på 70. Ser du greia? Du er innenfor normalverdien men du er fortsatt ikke langt unna å være tilbakestående :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappi skrev (3 minutter siden):

Det er ikke mulig å ikke gå ned i vekt hvis du er i kaloriunderskudd over tid. 

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva mener du?

Hmm mener det står ganske ordrett hva jeg mener. Hvis man er i kaloriunderskudd vil man gå ned i vekt. Eneste unntaket er om kroppen plutselig begynner å holde på mye mer vann, men det vil uansett ikke vare over tid  så trådstarter kan ikke være i kaloriunderskudd om vekten ikke går ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappi skrev (4 minutter siden):

Hmm mener det står ganske ordrett hva jeg mener. Hvis man er i kaloriunderskudd vil man gå ned i vekt. Eneste unntaket er om kroppen plutselig begynner å holde på mye mer vann, men det vil uansett ikke vare over tid  så trådstarter kan ikke være i kaloriunderskudd om vekten ikke går ned. 

Oja ja, selvsagt, leste feil.

Men tror årsaken er estrogenet hos meg, tror det er noe av grunnen til det feminine fettet jeg har blant annet. Så må få det ned med estrogenblokkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sier kutt ned på karbs osv. Hjelper det noe? Er ikke hele greie kaorier inn og kalorier ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pass på og ikke crash din østrogen hvis du går på øblockere. hvis du har høy fettprosent vil dette være med på og øke konverteringen til østrogen. hva var din frie testostron og shbg?

Anonymkode: ad2e5...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i kaloriunderskudd så går du ned i vekt. Ferdig.

Hvis du ikke går ned i vekt er regnestykket ditt feil. 

Anonymkode: e6840...877

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Referanseverdien på IQen på vår befolkning er 70-130 (et eksempel). Du ligger på 70. Ser du greia? Du er innenfor normalverdien men du er fortsatt ikke langt unna å være tilbakestående :)

Unnskyld meg?

Jeg jobber som bioingeniør og er veldig klar over hva referanseområde er, takk. Hvor frekk går det egentlig an å bli? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Unnskyld meg?

Jeg jobber som bioingeniør og er veldig klar over hva referanseområde er, takk. Hvor frekk går det egentlig an å bli? 

Tror du tolket dette mer negativt enn det var ment. I hvertfall mer negativt enn jeg leser det. 

Slik jeg tolker det er det som en sammenligning på estrogennivpet til trådstarter. Dvs at selv om 0.16 er innenfor referanseområde så er det høyt. 

-men, det var kanskje bare slik jeg leste det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Oja ja, selvsagt, leste feil.

Men tror årsaken er estrogenet hos meg, tror det er noe av grunnen til det feminine fettet jeg har blant annet. Så må få det ned med estrogenblokkere.

Kanskje det kan påvirke indirekte ved å gi lavere forbrenning, det har jeg ikke kunnskap om. I såfall må du justere ned forbrente kalorier i regnestykket ditt. Kalori inn minus kalori ut er fremdeles avgjørende for om du går ned i vekt eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Unnskyld meg?

Det var ikke et stikk til deg ;) 

Bare et eksempel på at referanseverdier kan bety både det ene og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

pass på og ikke crash din østrogen hvis du går på øblockere. hvis du har høy fettprosent vil dette være med på og øke konverteringen til østrogen. hva var din frie testostron og shbg?

Anonymkode: ad2e5...d2c

SBHG - 34 nmol/l

Fri testo - 6.1 nmol/l

Total testo - 23 nmol/l

Hva tenker du? 

Estradiol var 0.16 nmol/l - referanseverdien går opp til 0.16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...