AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Skrevet 19. februar 2021 Jeg har nylig flyttet til et område det det bor en del norsk-pakistanere. Jeg har to barn, og hver gang de er med sine norsk-pakistanske venner hjem tilbyr alltid foreldrene å kjøre mine barn hjem. Jeg er ikke vandt til det, og det skjer aldri når de er med nordmenn eller andre med hjem. Det er kanskje litt langt å gå, men de hadde helt fint klart det, og jeg sier alltid at jeg kan hente egne barn, men de insisterer alltid på at de skal kjøre mine barn hjem. Det er selvfølgelig veldig, veldig hyggelig, men det slår meg at jeg kanskje burde gjøre det samme (har ikke alltid muligheten), ser de på meg som uhøflig om jeg ikke tilbyr det samme? Eller..? Er det en kulturell ting? Bare lurer... Anonymkode: 999aa...82c 2
Millimani Skrevet 19. februar 2021 #2 Skrevet 19. februar 2021 Kultur er kultur. Nå er ikke jeg norsk-pakistansk, men opplevde selv å bli fulgt hjem av min irakiske venninne og en av brødrene hennes den tid vi hadde kontakt på ungdomsskolen og årene etter. Kan ikke se for meg at de andre skulle reagere på at du ikke kjører barna hjem
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #3 Skrevet 19. februar 2021 Takk og ta imot. Det er mye høfligere enn mange nordmenn Anonymkode: 9bd43...03c 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 Jeg takker selvfølgelig inderlig, men jeg er så absolutt ikke vandt til dette og lurer på om det er kulturelt og om det blir forventer tilbake. Anonymkode: 999aa...82c
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #5 Skrevet 19. februar 2021 Min erfaring med andre kulturer (studert i tre forskjellige land sammen med folk fra hele verden) er at det settes pris på at sånt du nevner gjengjeldes. Da viser du en forståelse for kulturen. Men dette er en uttalelse på generelt grunnlag. Anonymkode: 59b0c...c0e
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 Jeg er ikke pakistaner, men mannen min er det. I familien min sitt tilfelle, vil de bare at andre skal komme trygt hjem. Når barn er på besøk hos oss, er de vårt ansvar og det hadde aldri falt meg inn å sende barnet ut alene. Her følger vi naboen hjem.😊 Anonymkode: 34b31...766 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #7 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): jai vare norskpakistaner, hva do lore på? jai ha mange gode svar. Anonymkode: a9516...210 Å voks opp a! Har en haug med venner med bakgrunn fra alle mulige land rundt om i verden, men de eneste som skriver norsk på den måten der, er nordmenn som gjør narr av folk med annen bakgrunn enn seg selv. Anonymkode: 70bce...cd3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå