Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! 
Håper noen her kan gi meg et ordentlig svar. Nå er det sånn at jeg har opplevd et vanskelig samarbeid med en kollega, og endte opp med å sende en lang mail til ledelsen om dette. Nevnte at jeg ønsket å få med meg en tillitsvalgt på et møte for å snakke om situasjonen. Presiserte i mailen om at det ikke er vondt ment å rakke ned på vedkommende, men etter å ha sagt i fra til ledelsen følte jeg at det var på tide å si fra. 

Lederen min skjønte ståstedet mitt, mens nestleder syns det var veldig slemt gjort av meg å skrive en mail om det og sa at kollegaen ble lei seg... og syns det spesielt var dumt at jeg involverte tillitsvalgte. 

Var det feil å involvere tillitsvalgte i utgangspunktet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det var feil. Jeg er tillitsvalgt selv. 
Når det er sagt, så har jeg selv varslet, og endte opp med følelsen av at det først og fremst rammet meg selv... 🙁 Mulig det er det du også erfarer nå. 

Anonymkode: 4efbb...4ff

• Liker 1
Skrevet

Jeg har liten tro på at det å varsle har stort for seg annet enn å bli satt i et dårlig lys selv.  Med mindre det dreier seg om grov vold eller underslag ol. Bedrifter orker ikke bråk, konflikter eller annet tull som står i veien for produksjon og trivsel. Positive nikkedukker kommer lengst, slik er det stort sett alltid. En som holder seg inne med alle, er vinneren. Også må du gjerne lage julebord og quiz. Da er du en med teamspirit.

Når du nå har tatt det steget, ville jeg stått i valget. Jeg hadde vært saklig, ryddig og så objektiv som mulig. Ikke fremstå som en løs kanon. Ikke la deg provosere. Vis stor velvilje til å løse konflikten. Legg det så bak deg og vis at dette virkelig var noe du måtte ta opp fordi du ellers trives godt med de andre. Da får du troverdighet. Ingen ønsker troublemakers/ dramaqueens, så vær saklig og la det forbli et engangstilfelle

Anonymkode: 50836...993

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har liten tro på at det å varsle har stort for seg annet enn å bli satt i et dårlig lys selv.  Med mindre det dreier seg om grov vold eller underslag ol. Bedrifter orker ikke bråk, konflikter eller annet tull som står i veien for produksjon og trivsel. Positive nikkedukker kommer lengst, slik er det stort sett alltid. En som holder seg inne med alle, er vinneren. Også må du gjerne lage julebord og quiz. Da er du en med teamspirit.

Når du nå har tatt det steget, ville jeg stått i valget. Jeg hadde vært saklig, ryddig og så objektiv som mulig. Ikke fremstå som en løs kanon. Ikke la deg provosere. Vis stor velvilje til å løse konflikten. Legg det så bak deg og vis at dette virkelig var noe du måtte ta opp fordi du ellers trives godt med de andre. Da får du troverdighet. Ingen ønsker troublemakers/ dramaqueens, så vær saklig og la det forbli et engangstilfelle

Jeg skulle ønske jeg ikke var enig med deg - men dessverre er jeg nok det. 🙁

Anonymkode: 4efbb...4ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 20.51):

Det er jo forskjell på troublemakers og ærlige/direkte folk som tar opp ubehagelige temaer! 

Anonymkode: fd589...048

Skrevet

Det kommer veldig an på hva saken er, men jeg syns det er greit å involvere tillitsvalgt. Jeg ville kanskje fått til et møte først og ikke sendt en lang e-post. Ting kan høres veldig fiendtlig ut i en epost lest med "feil" øyne. Nå som du har meldt fra må du bare være saklig og beholde roen

Anonymkode: 32074...56a

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
KakaoMos skrev (På 19.2.2021 den 20.02):

Lederen min skjønte ståstedet mitt, mens nestleder syns det var veldig slemt gjort av meg å skrive en mail om det og sa at kollegaen ble lei seg... og syns det spesielt var dumt at jeg involverte tillitsvalgte. 

Var det feil å involvere tillitsvalgte i utgangspunktet?

Når både ledelse og tillitsvalgte er tilstede har man større trygghet for at saken får en behandling som følger en god prosess. Den tillitsvalgte er ikke der for uansett å være på ditt parti, men for å se til at du ikke blir utsatt for vilkårlig behandling. Den tillitsvalgte er kanskje tillitsvalgt for kollegaen din også? Da vil h*n være tillitsvalgt for begge og en trygghet for begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...