Gå til innhold

Erfaringer med Jorgobé med uren hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bakgrunnsinfo om min hud:
Jeg er i midten av 20-årene og har veldig let for å få uren hud, slik har det vært siden jeg var 17. Jeg reagerer lett på dårlige produkter, og generelt har jeg "ustabil" hud som også påvirkes av mensen. Har prøvd å gå lenge uten godteri, rense med bare vann, dyre produkter, billige produkter og egentlig det meste, men har best resultat med Epiduo (reseptbelagt krem).

Har en fuktighetskrem og all hudsminke som jeg vet at jeg ikke reagerer på.

Prøvde nylig Jorgobé Niacinamid serum, men ser ut til å få utbrudd av den. Andre med samme erfaringer?
Hadde veldig lyst til at serumet og Jorgobé white tea balancing cream (den er på vei i posten...) kunne være redningen for meg da jeg helst ville unngå Epiduo som bleker sengetøy og håndduker.

Andre som har prøvd Jorgobé og har erfaringer med produktene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd exuviance eller corsx? 

Dette er produkter med aktive ingredienser, og har en god del produkter laget for hudtyper som akne.  

Hva bruker du av aktive ingredienser nå? 

Jeg har kun testet den blackpeel masken fra jorgobe, gjorde ingenting fra eller til for huden min.. 

Anonymkode: 5bad9...35d

Skrevet

Takk for svar!

Bruker Exuviance AHA deep clean rens, har ellers dårlige erfaringer med Exuviance men det kan ha skyldes dårlig produktveiledning i sin tid.

Ikke hørt om corsx, har du noen anbefalinger?

I etterpåklokskapens lys mistenker jeg at Origins Drink up intensive overnight mask kan være noe av problemet da jeg ser at den inneholder silikon. Silikon og mineraloljer pleier å være dårlig deal for meg. Trodde denne masken var trygg, men har brukt den en del mer i det siste. Kutter ut den først for å se om noe endrer seg.

Skrevet

Bruker du epiduo nå? For da blir jo huden fort tørr,  og hvis man da bruker for "harde" produkter, så vil huden overprodusere talg. 

Selv bruker jeg zalna gel (reseptbelagt) i perioder. Veldig fornøyd med den. Men når jeg bruker den blir huden tørr, og må jeg bruke renseprodukter for sensitiv hud. Og tilføre nok fuktighetskrem (uten olje).

Ellers vil jeg anbefale hudtesten til lycko eller skincity. Da får du anbefalt renseprodukter til din hud.

Anonymkode: 3d306...c56

Skrevet

Nei, bruker ikke Epiduo nå. Er tom og ønsker gjerne å finne bedre egnet hudpleie.

Takk for tips! :)

Skrevet

Cosrx good morning cleaning gel er bra som rens, men nå bruker jeg en fra  dermologica som også har vært bra. 

Elsker cosrx bha blackhead power liquid, bruker også cosrx snail essence som jeg liker godt. Har også brukt cosrx overnight rice mask, den er ikke tung i det hele tatt, og det virker som alt produktet bare trekker inn i huden.. Lurer på om jeg må kjøpe den igjen. 

Exuviance renewal hydragel syntes jeg er awesome, men jeg må ofte kombinere den med en tyngre krem etter den har tørket litt, da jeg er litt på den tørre siden også. Bruker da a krem fra apoteket 🙈 jeg liker den godt, gir meg mye fukt uten urenheter. 

Dette er produkter som har hjulpet meg å bli kvitt kviser og tilstoppede porer, men det tar jo litt tid før du ser den virkelige effekten og da må du bare være tålmodig. Og det kan jo hende at disse produktene ikke er rett for deg, jeg bruker å lese en hel masse reviews før jeg kjøper noe 😊

Anonymkode: 5bad9...35d

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for tips! Cosrx var ukjent for meg, skal sjekke ut merket.

Leser også ofte omtaler på nett, men synes det er vanskelig når min hud tilsynelatende er mer acne prone enn mange andres😅

Skrevet

Hei TS. Det kan være at du rett og slett ikke tåler Niacinamide, og at det er derfor du reagerer. Det er i utgangspunktet ingen andre ingredienser i produktet som er spesielt irriterende. Har du forresten brukt serumet sammen med masken fra Origins? I tillegg til silikon inneholder denne også flere eteriske oljer fra sitrus, som er kjent for å kunne være irriterende for huden, spesielt sensitiv hud. 

EpiDuo som du har brukt, inneholder et retinoid kalt adapalene samt benzylperoxid, som bl.a. er bakteriehemmende (det er dette stoffet som lager flekker på sengetøyet ditt). Det er ikke sikkert at "vanlige" hudpleieprodukter vil gi deg like gode resultater, men det er jo verd forsøket. Ut fra beskrivelsen din høres det ut som om huden din kanskje er sensitiv/reaktiv også, noe som ikke er uvanlig for akneutsatt hud.

Cosrx er milde og gode produkter, og et godt forslag. Jeg vil også foreslå CALM-produktene fra Paula's Choice, som er tilpasset fet/uren og sensitiv hud. Flere av disse produktene får du kjøpt i prøvestørrelser, slik at du kan teste om de fungerer for deg. Du kan f.eks. prøve disse:

https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-nourishing-cleanser-normal-to-oily-skin-30-ml

https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-1-bha-lotion-exfoliant-30-ml

https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-repairing-serum-30-ml (ikke prøvestørrelse). 

• Liker 1
Skrevet
Roci skrev (1 time siden):

Hei TS. Det kan være at du rett og slett ikke tåler Niacinamide, og at det er derfor du reagerer. Det er i utgangspunktet ingen andre ingredienser i produktet som er spesielt irriterende. Har du forresten brukt serumet sammen med masken fra Origins? I tillegg til silikon inneholder denne også flere eteriske oljer fra sitrus, som er kjent for å kunne være irriterende for huden, spesielt sensitiv hud. 

EpiDuo som du har brukt, inneholder et retinoid kalt adapalene samt benzylperoxid, som bl.a. er bakteriehemmende (det er dette stoffet som lager flekker på sengetøyet ditt). Det er ikke sikkert at "vanlige" hudpleieprodukter vil gi deg like gode resultater, men det er jo verd forsøket. Ut fra beskrivelsen din høres det ut som om huden din kanskje er sensitiv/reaktiv også, noe som ikke er uvanlig for akneutsatt hud.

Cosrx er milde og gode produkter, og et godt forslag. Jeg vil også foreslå CALM-produktene fra Paula's Choice, som er tilpasset fet/uren og sensitiv hud. Flere av disse produktene får du kjøpt i prøvestørrelser, slik at du kan teste om de fungerer for deg. Du kan f.eks. prøve disse:

https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-nourishing-cleanser-normal-to-oily-skin-30-ml

https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-1-bha-lotion-exfoliant-30-ml

https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-repairing-serum-30-ml (ikke prøvestørrelse). 

Tusen takk for tips! Skal sjekke ut disse.

Har brukt Niacinamid- serumet etterfulgt med masken til Origins flere ganger i uken. Er ikke så tørr, men syns den var så god. Trodde jeg tålte masken fint, men har kuttet den nå i et par dager og ser allerede stor forbedring i huden. Skal fortsette slik litt for å se hvordan huden utvikler seg da.

Noterte meg både Cosrx og calm-serien til Paulas Choice, som blir mitt neste forsøk etter Jorgobé😅 det er jo en jungel der ute, synes det er vanskelig å få god hjelp. 

Forventer ikke 100% plettfri hud uten Epiduo, men litt bedret hud hadde jo vært fint. Jeg opplever ikke huden min som så veldig sensitiv til vanlig, men veldig rask i reaksjonen i form av kviser og hudormer om jeg bruker «dårlige» produkter.

Skrevet
mariatherese skrev (4 minutter siden):

Tusen takk for tips! Skal sjekke ut disse.

Har brukt Niacinamid- serumet etterfulgt med masken til Origins flere ganger i uken. Er ikke så tørr, men syns den var så god. Trodde jeg tålte masken fint, men har kuttet den nå i et par dager og ser allerede stor forbedring i huden. Skal fortsette slik litt for å se hvordan huden utvikler seg da.

Noterte meg både Cosrx og calm-serien til Paulas Choice, som blir mitt neste forsøk etter Jorgobé😅 det er jo en jungel der ute, synes det er vanskelig å få god hjelp. 

Forventer ikke 100% plettfri hud uten Epiduo, men litt bedret hud hadde jo vært fint. Jeg opplever ikke huden min som så veldig sensitiv til vanlig, men veldig rask i reaksjonen i form av kviser og hudormer om jeg bruker «dårlige» produkter.

Så bra at du har funnet "synderen" og at du merker forbedring! Helt enig i at det er en jungel, det er utrolig mye "hype" når det gjelder hudpleie, og slett ikke så enkelt å orientere seg. Man kan ofte få god hjelp hos en hudpleier, men samtidig så er de gjerne avhengige av å selge bestemte produkter, så man vil nok ikke alltid få helt objektive råd der heller. Jeg tror uansett det er lurt å skaffe seg litt kunnskap om ingredienser og virkestoffer, og rett og slett være litt kritisk til produsentenes påstander. En god og informativ norsk nettside/blogg er denne, jeg har lært meg mye derfra.

• Liker 1
Skrevet

Ja, føler ofte at de jeg søker råd hos er mest opptatt av å selge meg sine produkter, enn å gi meg best tilpassede råd. Nå har jeg sikkert vært litt uheldig på den fronten også da. Over flere år har jeg vært innom utallige hudpleiere, apotek og sminkebutikker. 

Helt enig i det du skriver om ingredienser, og tusen takk for tips til nettside! Jeg savner gode gamle HildeChristina jeg, så lenge har jeg styra med det her🙊 men den du linka til var veldig fin!

Litt på siden, men om du/noen har tips til solkremer tas disse i mot med stor takk! Jeg tåler La Roche-Posay Anthelios ultralett solkrem SPF 50+, men har aldri likt konsistensen på denne. Får VELDIG lett uren hud av solkremer😤 samtidig som jeg er opptatt av å beskytte huden, særlig etter svangerskap der pigmentflekkene kom på løpende bånd.

Skrevet
mariatherese skrev (21 minutter siden):

Ja, føler ofte at de jeg søker råd hos er mest opptatt av å selge meg sine produkter, enn å gi meg best tilpassede råd. Nå har jeg sikkert vært litt uheldig på den fronten også da. Over flere år har jeg vært innom utallige hudpleiere, apotek og sminkebutikker. 

Helt enig i det du skriver om ingredienser, og tusen takk for tips til nettside! Jeg savner gode gamle HildeChristina jeg, så lenge har jeg styra med det her🙊 men den du linka til var veldig fin!

Litt på siden, men om du/noen har tips til solkremer tas disse i mot med stor takk! Jeg tåler La Roche-Posay Anthelios ultralett solkrem SPF 50+, men har aldri likt konsistensen på denne. Får VELDIG lett uren hud av solkremer😤 samtidig som jeg er opptatt av å beskytte huden, særlig etter svangerskap der pigmentflekkene kom på løpende bånd.

HildeChristina ja, jeg likte også henne :) Det finnes en egen solkrem-tråd, kan se om jeg finner den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...