Gå til innhold

Klikk/interessenter på finn vs reellt oppmøte på visning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huset vårt ble lagt ut på finn i dag. Jeg er veldig spent for det er livsviktig (ganske bokstavelig talt) at vi får solgt ganske kjapt. 

Til nå er det over 1500 klikk, over 200 har sett annonsen 2-5 ganger, 15 har lastet ned prospekt og megler har fått to henvendelser fra folk som vil komme på privatvisning. 

Megler sier at dette er et godt tegn, men jeg er i helspenn allikevel 😬

Noen som har opplevd at det er en sammenheng mellom antall prospekt lastet ned og hvor mange som kommer på visning? 

Anonymkode: 43d46...ce6

Skrevet

Kan ikke si det, for min del. Mitt ble solgt før det kom så langt som til Finn.no.

Anonymkode: a5c43...8e3

Skrevet

Vi har også vært hus til salgs nå, og tenker mye på det samme. Huset er hverken i Oslo eller på Østlandet, så tall derfra blir ikke helt relevante. Er også ganske avhengig av å få solgt.

Huset ble lagt ut lørdag for en uke siden, og her er foreløpig statistikk:

Dag 1 (lørdagen): 1154 klikk
Dag 2: 711
Dag 3: 491
Dag 4 og utover har vi hatt i overkant av 300 daglig, men ser ut for at vi ender på 200 i dag.

Totale klikk: 3585
Unike klikk: 2446
To til fem ganger: 551
Over fem: 43
Lastet ned prospekt: 54
Trykket på visning-greiene på finn: 14

Vi har allerede hatt tre stk. på visning. Hovedvisning er på tirsdag og jeg er litt usikker på antall som kommer der, men mener tallet er syv eller åtte i skrivende stund. I følge megleren er dette veldig mange på en visning i forhold til vårt område, men hvorvidt det stemmer er ikke godt å si.

Sammenlignbare hus har gått veldig fort i distriktet i det siste, og flere over prisantyning, men samtidig er det jo også boliger som ikke har blitt solgt, eller som har gått for mindre enn prisantydning.

Anonymkode: ffd1f...b8b

• Liker 2
Skrevet

Gøy å sammenlikne for å se om det har noe å si for utfallet 😊

På dag én fremdeles, og vi er oppe i 1750 klikk. 18 har lastet ned salgsoppgave. 31 har annonsen som favoritt (inklusive meg selv 🙈). 2 kommer kanskje på visning. 10 har sett annonsen mer enn fem ganger og 251 mellom to til fem. 

Skrevet

Ja, jeg vet jo ikke helt hva tallene betyr i praksis (eller jeg vet jo det, men det betyr lite når man ikke har noe spesielt å sammenligne med).

Dere har betydelig flere treff enn oss, men ser for meg pris, beliggenhet og type hus spiller veldig inn her. Vi har derimo godt over snitt-grafen på finn (usikker på hvor reell den er, men den er nok ikke helt på bærtur).

473301402_Skjermbilde2021-02-19kl_22_59_34.thumb.png.69322b1bc1cff0f797451f806f6e3a72.png

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja, jeg vet jo ikke helt hva tallene betyr i praksis (eller jeg vet jo det, men det betyr lite når man ikke har noe spesielt å sammenligne med).

Dere har betydelig flere treff enn oss, men ser for meg pris, beliggenhet og type hus spiller veldig inn her. Vi har derimo godt over snitt-grafen på finn (usikker på hvor reell den er, men den er nok ikke helt på bærtur).

473301402_Skjermbilde2021-02-19kl_22_59_34.thumb.png.69322b1bc1cff0f797451f806f6e3a72.png

Godt over snitt her også. Normalen i området ligger på 800 klikk første dag cirka. Men det er manko på boliger - og det er det kanskje generelt i hele landet(?). 

Spennende er det i hvert fall 😅

Skrevet

hvis huset er veldig fint, eller dyrt, eller på noen måte spesielt, så vil klikkene være ganske misvisende. Da er det mye "nygerrighetsklikk." Tipper at de som melder interesse for å komme kommer i disse tider, men har mindre "den nygerrige naboen på visning", nå i koronatid. Så er det store lokale forskjeller så så mange klikk kan være bra ett sted og dårlig et annet. 

Anonymkode: 055c3...3de

• Liker 3
Skrevet

Du som har privatvisning til tirsdag - keep me posted da! Og masse lykke til! 💐

• Liker 1
Skrevet

Det er "offisiell" visning på tirsdag, men skal gi beskjed hvordan det går ja. :)

Kjenner hele dette greiene går på psyken løs. Håper vi blir fort ferdig med denne prosessen, og det til en sum vi kan være fornøyd med.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er "offisiell" visning på tirsdag, men skal gi beskjed hvordan det går ja. :)

Kjenner hele dette greiene går på psyken løs. Håper vi blir fort ferdig med denne prosessen, og det til en sum vi kan være fornøyd med.

Ja, det er så spennende at jeg går rundt og er småkvalm hele tiden 😬

Skrevet

Jeg hørte med megler nå, og ni stk. er påmeldt på tirsdag. I tillegg har det vært tre på visning, der en av disse var før Finn-annonsen kom ut.

Totalt i forhold til Finn-statistikken er det dermed elleve, mens Finn.no rapporterer om at 15 vurderer å gå på visning.

• Liker 1
Skrevet

Visningene begynte for fem minutt siden, og det kommer ti stk. i dag (dette er «sykt mye» iflg. megler). 18 stk. står oppført som interresant i å gå på visning.

Har nå totalt 4763 klikk på annonsen, hvorav 3236 er unike.

Om dette forteller noe som helst kan nok diskuteres;

- Er man en «kjent» person i sitt område, eller har veldig mange venner på Facebook er det typisk at flere både ser og deler annonsen (uten at folk nødvendigvis er interessert i huset).

- Er huset spesielt eller skiller seg ut på noe vis (rart, pent, dyrt, stort osv) vil mange klikke seg innpå uten at man nødvendigvis er interessert

Vi er verken spesielt kjente (få vet nok hvem vi er) eller har mange venner på Facebook, slik at det har vært minimalt med delinger av andre. Videre er huset heller ikke noe som skiller seg særlig ut.

Til tross for dette ligger vi godt over «snitt-streken» på Finn.no for tilsvarende boliger, men det har nok mest med at markedet er litt hett akkurat nå.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Visningene begynte for fem minutt siden, og det kommer ti stk. i dag (dette er «sykt mye» iflg. megler). 18 stk. står oppført som interresant i å gå på visning.

- Er man en «kjent» person i sitt område, eller har veldig mange venner på Facebook er det typisk at flere både ser og deler annonsen (uten at folk nødvendigvis er interessert i huset).

- Er huset spesielt eller skiller seg ut på noe vis (rart, pent, dyrt, stort osv) vil mange klikke seg innpå uten at man nødvendigvis er interessert

Vi er verken spesielt kjente (få vet nok hvem vi er) eller har mange venner på Facebook, slik at det har vært minimalt med delinger av andre. Videre er huset heller ikke noe som skiller seg særlig ut.

Til tross for dette ligger vi godt over «snitt-streken» på Finn.no for tilsvarende boliger, men det har nok mest med at markedet er litt hett akkurat nå.

Masse lykke til i dag og takk for oppdatering! 😊

Vi har ikke delt vår annonse på Facebook. Ser liksom ikke poenget, bortsett fra å få skryt for pent hus etc. De som er på utkikk leter nok på finn fra før. Jeg vil også unngå klikk av venner og bekjente og heller se hvor mange som faktisk er interessert. 

Blir veldig spennende for deg i dag. Ikke minst i morgen 🙏😅

Skrevet

Jeg har en  venninne som tidligere hadde som hobby å snoke rundt på boligannonser i området hun bodde, og så gå på visninger bare for å glane hjemme hos folk. Hun hadde ingen planer om å kjøpe noe.

Aner ikke hvorfor hun brukte tiden sin på dette. Men hun kunne stille ganske frekke spørsmål også på visningen. For eksempel buste hun ut med "Hvorfor skal dere selge? Er det samlivsbrudd, eller hva?"

Anonymkode: bdbb0...b8b

Skrevet

Vi hadde en vanvittig pangstart første dagen. Deretter ble det mer normalt. Dvs rett i overkant av forventet ref finn.no. Blir veldig spennende i hvert fall. 

Screenshot_20210223_174116.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan gikk det for deg i dag? Nervene mine er i helspenn. Er over 10 som har meldt seg på visning hittil via megler og i morgen blir det privatvisning her. Jeg er så nervøs 😒

Skrevet

Vi hadde som nevnt ti stk. i dag, i tillegg har vi hatt tre tidligere.

Vi har i skrivende stund fått et bud over prisantyding, så blir spennende i morgen om det kommer inn flere eller ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi hadde som nevnt ti stk. i dag, i tillegg har vi hatt tre tidligere.

Vi har i skrivende stund fått et bud over prisantyding, så blir spennende i morgen om det kommer inn flere eller ikke.

Det blir det nok sikkert 😁

Hvordan er reglene for dette med kupping? Hvis noen forsøker seg på dét så er det vel ikke via megler? 

Hvilken grunn var det at de som var på privatvisning ikke la inn bud - eller hiver de seg på i morgen kanskje? 😊

Skrevet

Megler har ikke lov til å akseptere bud med kortere frist enn kl. 12 dagen etter siste planlagte visning. Ønsker man å gjøre dette (altså kuppe) må dette gå direkte til selger, og megler har ikke noen rolle i dette.

På samme måte har det ikke noe for seg å komme med bud lenge i forveien heller, da de uansett må stå til kl. 12 dagen etter  den offisielle visningen.

Skrevet

...og slik ble det endelige resultatet vårt vedr. klikk. Siste kolonne er i dag. Den som skiller seg ut er etter litt Facebook-spamming.

1297030198_Skjermbilde2021-02-24kl_12_55_03.thumb.png.b0d88e09a627a0b10e1a2e09fc39fa6b.png

Huset ble solgt for 24% over takst i dag. Hvorvidt dette har en sammenheng med finn.no-statistikken blir bare spekulasjon, men jo mer interesser rundt noe, jo større sannsynlighet for både interesserte og bud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...