AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Skrevet 19. februar 2021 Jeg er sammen med en veldig god gutt. Og har vært det i over et halvt år nå. Han kommer ut fra et passe langt forhold med to barn. Jeg har bare vært sammen med gutter som ikke har hatt barn, og jeg er vandt til at man ikke har noe spesiell kontakt med eks og ekssvigerfamilie etter det har blitt slutt. Nå derimot er jeg i en situasjon hvor min kjæreste har god kontakt med hennes familie. Jeg forstår at det er mye kontakt med hennes familie pga barn osv. Men han har kontakt med søknene, tanter og onkler og søskenbarn. Har vært med han på besøk til hans eks sin tante og onkel. Jeg synes det er veldig vanskelig å forholde seg til dette, spesielt når de snakker om turer og minner som jeg (selvfølgelig) ikke er en del av. Jeg synes det rett og slett er vanskelig og sårende og jeg har mange ganger svelget gråten. Er det flere som har erfaringer med disse "familieforholdene"? 😌 Vi er i midten av 20årene.. Anonymkode: 3d22a...dac
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #2 Skrevet 19. februar 2021 Helt normalt når de har unger og/har vært sammen lenge. Anonymkode: ed432...0e7 6
Capybara Skrevet 19. februar 2021 #3 Skrevet 19. februar 2021 Du bør jobbe med deg selv. Å sitte der såret og "helt på gråten" fordi de snakker om fine minner som har vært betydningsfulle for familien, får deg til å fremstå som en selvsentrert, umoden og bortskjemt fjott - om jeg skal si det pent. 11
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 Det høres ikke ut som om dette forholdet er noe for deg. Og hvorfor kaller du en tobarnsfar for gutt? Anonymkode: ca18d...09c 12
Gjest Mariluu Skrevet 19. februar 2021 #5 Skrevet 19. februar 2021 (endret) Endret 19. februar 2021 av Mariluu
Notisblokk Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 Prøv å inkluder deg istedenfor å sitte der såret. Spør om turene og opplevelsene. Spør om kjæresten din. Kanskje han har gjort noe morsomt på de turene som du kan være med å le av sammen med han senere. Du lærer mye om kjæresten din med å høre om historier og bli kjent med hans kjente. Hvis du synes det blir for vanskelig at han har en fortid så er dessverre ikke dette forholdet noe for deg, og du burde finne en mann som ikke har barn 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #7 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Helt normalt når de har unger og/har vært sammen lenge. Anonymkode: ed432...0e7 Nei, ikke helt normalt. De fleste jeg kjenner har virkelig ikke så tett kontakt med eks svigerfamilien sin.. Anonymkode: 6c059...37b 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #8 Skrevet 19. februar 2021 Skjønner meg ikke på svarene du har fått i denne tråden. Dette hadde jeg aldri godtatt. Familier som skal late som de er en familie etter et brudd, det er helt fjernt, og dette er forresten ikke bra for barna heller. Hvis alt var så fantastisk og hyggelig så kan de vel bare flytte sammen igjen da. Nei, sånne uklare grenser og vanskeliggjøring av nye forhold er helt bak mål. Ja, man skal være koselig mot hverandre, det er ikke det jeg sier, men man drar ikke på besøk til ekssvigerfamilien og sitter å prater om alle de fantastiske minnene. Det er fullstendig respektløst overfor deg, av kjæresten din altså, og ingen jeg kjenner holder på sånn. Dette er helt fjernt, kutt det ut. Anonymkode: 70a93...66d 9
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #9 Skrevet 19. februar 2021 Ikke vanlig å ha så tett kontakt. Barna har jo kontakt med familie på hver sin side med hver sin forelder. Anonymkode: 5c280...07f 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #10 Skrevet 19. februar 2021 Mitt tips: Du er ung. Finn deg en mann uten barn som du kan stifte familie med & som ikke har en haug med bagasje som du må dra på resten av livet! Anonymkode: 85366...ddb 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #11 Skrevet 19. februar 2021 Jeg er sammen med en med barn fra før og har virkelig ingenting imot å høre om hans fortid. Har møtt flere av hans eks familie og er god venn med mor til barna hans. Det er slutt av en grunn, TS. Men mye sier meg at det kanskje ikke er rett forhold for deg. For det gode forholdet han har til sin eks og eks familie er en bonus for ungene som du ikke bør ta fra dem. Anonymkode: 743c5...fea 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #12 Skrevet 20. februar 2021 "Gutt" med to barn? Og har han deg MED når han besøker sin "eks-svigerfamilie"? Det høres rimelig spesielt ut synes jeg. Jeg er sammen med en mann med to barn fra før. Barna har selvsagt kontakt med begge sett med besteforeldre, og onkler og tanter. Men min kjæreste snakker aldri med sin tidligere svigermor eller svigerinne. Jeg tror heller ikke hans foreldre snakker så mye med hans ekskone. Nå skal det sies at de nok ikke hadde det kjempegode forholdet i utgangspunktet. At kjæresten og hans eks kom fra veldig ulike familier var også en del av at det ble slutt. Anonymkode: a1016...392 1
Jessic_a Skrevet 20. februar 2021 #13 Skrevet 20. februar 2021 Jeg har god kontakt med eksfamilien og mannen min spiste nylig middag med søsteren til min eksmann og hennes nye kjæreste. Aldri tenkt på at det var ulovlig. La han ha kontakt med dem. Det viser at han er familieorientert 2
Gjest O.G. Skrevet 20. februar 2021 #14 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er sammen med en veldig god gutt. Og har vært det i over et halvt år nå. Han kommer ut fra et passe langt forhold med to barn. Jeg har bare vært sammen med gutter som ikke har hatt barn, og jeg er vandt til at man ikke har noe spesiell kontakt med eks og ekssvigerfamilie etter det har blitt slutt. Nå derimot er jeg i en situasjon hvor min kjæreste har god kontakt med hennes familie. Jeg forstår at det er mye kontakt med hennes familie pga barn osv. Men han har kontakt med søknene, tanter og onkler og søskenbarn. Har vært med han på besøk til hans eks sin tante og onkel. Jeg synes det er veldig vanskelig å forholde seg til dette, spesielt når de snakker om turer og minner som jeg (selvfølgelig) ikke er en del av. Jeg synes det rett og slett er vanskelig og sårende og jeg har mange ganger svelget gråten. Er det flere som har erfaringer med disse "familieforholdene"? 😌 Vi er i midten av 20årene.. Anonymkode: 3d22a...dac Du høres ikke helt moden ut for et forhold der du ikke fatter at man ikke kutter ut folk man har en bra relasjon til sånn uten videre.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #15 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Skjønner meg ikke på svarene du har fått i denne tråden. Dette hadde jeg aldri godtatt. Familier som skal late som de er en familie etter et brudd, det er helt fjernt, og dette er forresten ikke bra for barna heller. Hvis alt var så fantastisk og hyggelig så kan de vel bare flytte sammen igjen da. Nei, sånne uklare grenser og vanskeliggjøring av nye forhold er helt bak mål. Ja, man skal være koselig mot hverandre, det er ikke det jeg sier, men man drar ikke på besøk til ekssvigerfamilien og sitter å prater om alle de fantastiske minnene. Det er fullstendig respektløst overfor deg, av kjæresten din altså, og ingen jeg kjenner holder på sånn. Dette er helt fjernt, kutt det ut. Anonymkode: 70a93...66d Det beste for barna ville selvsagt være om foreldrene fant sammen igjen. Om det ikke går så synes jeg at det er bra at familien likevel kan omgås på en god måte. Det er barna som skal være fokus i slike familier, ikke nye kjærester for foreldrene. Anonymkode: 2810c...3c5 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #16 Skrevet 20. februar 2021 Husk at disse familiene sannsynligvis i fremtiden skal arrangere et par konfirmasjoner/bryllup (mellom deres da voksne barn og deres partnere). Da er det bare en fordel om han har en god kontakt med dem. Anonymkode: da72a...88f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå