Gå til innhold

Er det sånn at de fleste som jobber i barnevernet er folk som selv har problemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av de jeg kjenner som jobber i barnevernet:

- 3 bekjente som hadde en tøff oppvekst, som de ikke helt har klart å bearbeide. Men ellers oppegående og hyggelige folk.

- 2 som har store utfordringer med egne barn. Litt type fri barneoppdragelse, der ungene kaller alle voksne som setter grenser stygge ting. Har mellom annet kalt flere av naboene jævla drittkjerringer eller sparket/ slått dem.

- 1 er veldig oppegående. Men nok i overkant hønemor. 

Burde det vært flere menn i barnevernet?

Anonymkode: 6a1e7...9ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For menn har ikke problemer?

Anonymkode: 1223d...078

• Liker 4
Skrevet

Og jeg er på ingen måte barnevernsmotstander. Ble bare sittende å tenke etter enda en runde der naboungen skapte seg helt gal, og foreldre som bagatelliserer/ prøver å analysere om det kan være andres feil.

Skrevet

Blir vel litt generaliserende på samme måte som å si at lærere har god pedagogikk i klassene sine, men fullstendig glemmer egne barn. 

Anonymkode: 2358d...770

Skrevet

Jeg har en venninne som jobber innen utdanning (barnevern) og de har mange skikkasaker og tvilsmeldinger på studenter da det er mange som har vært tidligere «barnevernsbarn» og som nå vil redde verden fordi de «kan» systemet. 

Anonymkode: efd29...fab

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en venninne som jobber innen utdanning (barnevern) og de har mange skikkasaker og tvilsmeldinger på studenter da det er mange som har vært tidligere «barnevernsbarn» og som nå vil redde verden fordi de «kan» systemet. 

Anonymkode: efd29...fab

Edelt motiv. Men så er det vel som i alle andre yrker, at man må bearbeide egne erfaringer, før man kan gjøre en god jobb med andre.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har inntrykk av at yrker innen helse- og sosialfag "tiltrekker seg" en del personer som har opplevd tøffe tak i livet selv, har fått det bedre, og har lyst til å hjelpe andre. Jeg kjenner flere med slik bagasje som jeg tror gjør en veldig god jobb, og noen som kanskje hadde trengt å bearbeide egne erfaringer først. Ei venninne av meg avbrøt barnevernstudiet fordi hun merket at det vekket for mye vondt fra egen oppvekst (hun har vært utsatt for grov omsorgssvikt og under barnevernet selv). 

Anonymkode: ee7cd...7f7

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...