Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har termin i juni og skal snart søke om foreldrepermisjon. Holder på å sette meg inn i reglene. Vi tenker at jeg tar morskvote og hele fellesperioden. Pluss muligens en måned eller to ubetalt. Så tar faren sine 15 uker etter drt. Man hva gjør jeg med ferien min, altså den jeg skal ha i år. Kan jeg overføre de ukene til neste år? Eller hva gjør man og hva er lurt?

Anonymkode: 14d15...63b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med meg går ferien inni permisjonen, sånn at permisjonen då vert utvida med antal veker ferie 😊 

Skrevet

Snakket med personal avdelingen i dag og de sa at det vanligvis går helt fint å overføre ferie til neste år. Arbeidsgiver taper ikke på d heller. Man skal vanligvis bare avtale eller få en tommel opp av leder og så søke og oppgi å ta samlet feire i 2022 (5+5 uker) og man bør ta det etter all perm er tatt, inkludert evt den ulønnede ..

Anonymkode: 0396f...aca

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hei!

Jeg har termin i juni og skal snart søke om foreldrepermisjon. Holder på å sette meg inn i reglene. Vi tenker at jeg tar morskvote og hele fellesperioden. Pluss muligens en måned eller to ubetalt. Så tar faren sine 15 uker etter drt. Man hva gjør jeg med ferien min, altså den jeg skal ha i år. Kan jeg overføre de ukene til neste år? Eller hva gjør man og hva er lurt?

Anonymkode: 14d15...63b

Du kan pause permisjonen med ferien din, 4 uker og 1(?) dag pr kalenderår. Om du har en femte ferieuke kan du føre over denne til neste år etter avtale med arbeidsgiver.

Du kan for eksempel legge opp permisjonen slik:

Permisjon fra juni - sept, ferie 4 uker 1 dag i oktober - permisjon november-desember, ferie 4 uker 1 dag januar, permisjon igjen fra februar og så mange uker som du har igjen, femte ferie uke 2020 og 2021 før jobbstart.

Du kan enkelt planlegge dette i foreldrepengeplanleggeren til nav, men den femte ferieuken kan du ikke legge inn, den må tas etter den ordinære permisjonen er ferdig.

Anonymkode: 2dc39...02a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...