Gå til innhold

Barnehagebarn som strever i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det alltid foreldrene sine feil og mangler som er årsaken til at barn kan streve med å tilpasse seg i barnehagen? 

Anonymkode: cb125...a43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det er mange årsaker til det. Hvertfall for de minste. 

Anonymkode: 7ad9e...17f

• Liker 5
Skrevet

Fire år... er så lei meg, føler meg så mislykket. Det eldste barnet har ingen problemer, så dette er så rart for meg.. 

Skrevet

Nei, det er slett ikke gitt at det handler om foreldrene! Oftest er det ikke slik. Mange barn strever i barnehagen, med alt fra språk, sosiale vansker, selvregulering osv. Får barnet tilpasning/god støtte i barnehagehverdagen? Tett dialog og samarbeid med deg/dere? Evt. samarbeid med ppt?

Du skal ikke føle deg mislykket fordi fireårigen strever. Du er ikke alene. Barnehagen skal tilpasse og tilrettelegge, og evt. henvise til ppt ved behov for veiledning/utredning.

Anonymkode: fc099...018

Skrevet

Nei, det er som regel ikke foreldrenes feil. Noen ganger kan det være barnehagen eller noe som bor i barnet som ikke er helt på plass. Og mange barn strever i barnehagen uten at det trenger å bety noe for senere. 

Anonymkode: 6ca6f...0de

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det er slett ikke gitt at det handler om foreldrene! Oftest er det ikke slik. Mange barn strever i barnehagen, med alt fra språk, sosiale vansker, selvregulering osv. Får barnet tilpasning/god støtte i barnehagehverdagen? Tett dialog og samarbeid med deg/dere? Evt. samarbeid med ppt?

Du skal ikke føle deg mislykket fordi fireårigen strever. Du er ikke alene. Barnehagen skal tilpasse og tilrettelegge, og evt. henvise til ppt ved behov for veiledning/utredning.

Anonymkode: fc099...018

Takk for gode kommentarer ❤️❤️❤️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nei, det er som regel ikke foreldrenes feil. Noen ganger kan det være barnehagen eller noe som bor i barnet som ikke er helt på plass. Og mange barn strever i barnehagen uten at det trenger å bety noe for senere. 

Anonymkode: 6ca6f...0de

Takk for trøstende ord ❤️

• Liker 1
Skrevet

Ts her: var sikker på at alle her inne kom til å slakte meg helt jeg nå... 😭 takk! ❤️

• Liker 1
Skrevet

Og ja onlinepedagogen. Det er nettopp den forskningen som bidrar til å gjøre meg sprø, for jeg er selv utdannet og utøver min jobb som pedagog. Jeg kan det du skriver om og brukes alt bevisst hver eneste dag. Derfor er det så mye skam i dette for meg, at barnet mitt som jeg elsker høyere enn alt annet skal streve i Bhg når han har de beste og tryggeste voksne rundt seg. Vi har et veldig godt samarbeid med Bhg og har tilitt til hverandre. Vi fortsetter så klart med det og forsøker sammen å komme tid gode løsninger og tiltak som vil være den beste hjelpen for mitt kjære barn sin videre utvikling. 

• Liker 1
Skrevet

Her sa de som observerte barnet mitt at han strever og utagerer pga han føler seg veldig utrygg. BV var inne i bildet en kort periode for å se om det kunne være pga forhold hjemme at han utagerte,men jeg fikk bare skryt etter hjemmebesøket å saken ble fort henlagt. Så hvertfall i vårt tilfelle så har flere fagfolk sagt at det ikke var foreldrene sin feil at han utagerer.

Anonymkode: 0350b...abf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Her sa de som observerte barnet mitt at han strever og utagerer pga han føler seg veldig utrygg. BV var inne i bildet en kort periode for å se om det kunne være pga forhold hjemme at han utagerte,men jeg fikk bare skryt etter hjemmebesøket å saken ble fort henlagt. Så hvertfall i vårt tilfelle så har flere fagfolk sagt at det ikke var foreldrene sin feil at han utagerer.

Anonymkode: 0350b...abf

Samtykket du til at barnehagen tok kontakt med bv? Du ble forhåpentligvis ikke meldt fordi barnet utagerte? 🙂 

Anonymkode: faf08...7cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...