Gå til innhold

Du som fikk symptomer tidlig (uke3), hvilke symptomer fikk du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften. Hvilke tidlige symptomer fikk du?

Anonymkode: 85f3d...0b4

Skrevet

Kjentes i grunn helt ut som slike symptomer man ofte får før mensen. Murringer, ømme bryster. Men det stakk litt i ene eggstokken også kjentes det ut som, så det var det eneste som fikk meg til å tro at jeg var gravid 

Anonymkode: 55c4c...938

Skrevet

Jeg var kvalm en uke før jeg tok test. Er nå ca. 15 uker på vei, og det kan se ut som jeg egentlig var 4 uker på vei når jeg da hadde denne kvalmen. 

Hadde også en liten blødning ca 10 dager etter eggløsning, og på IKM-dagen. 

Om noe av dette var på grunn av graviditeten, det kan jeg jo ikke si for sikkert. 

Skrevet

Som menskramper som kom og gikk.

Anonymkode: 24deb...a23

Skrevet

Jeg hadde mye mensmurringer slik jeg har før mens hver måned, men uten spottingen jeg alltid pleide å ha samtidig. 

Anonymkode: e8839...f22

Skrevet

Takk til dere som har svart til nå😊

Jeg hadde mest sannsynlig eggløsning mellom 8. og 10. denne måneden. Synes det nesten ser ut som puppene har vokst litt, og fått veldig tydelige blodårer på areolaen. Brystvortene er øm, det er vanlig på denne tiden i syklusen, men samtidig så er selve brystet ømt, på utsiden (venstre bryst er ømt på venstre siden, og høyre på høyre). Er mest øm på den ene, men jeg kjenner den andre begynner nå også.

Jeg har også være veldig svimmel. Er på den tredje dagen med svimmelhet. Eller ørhet kalles det kanskje? Jeg er ikke ustø, og verden snurrer ikke, men jeg er har sånn dirring i hodet, og det er vanskelig å fokusere.

Tok en test i går, som var negativ. Forventer mens på mandag, så tenker å ta en test til da, egentlig uansett om mens kommer eller ikke😅

Vet ikke om dette kan være en symptomer på en mulig graviditet.

Anonymkode: 85f3d...0b4

Skrevet

Det er ingen forskjell i symptomer uka etter eggløsning samme om man er blitt gravid eller ikke - rett og slett fordi kroppen ikke vet selv om den er gravid før egget fester seg i livmoren og begynner å produsere hormoner. Fram til det har du symptomer på at du har hatt eggløsning og at kroppen forbereder seg på å eventuelt ta imot et befruktet egg 😅

Om du er gravid og kroppen din produserer nok hcg til å gi deg symptomer, så har du også etter all sannsynlighet nok hcg i kroppen til at det slår ut på en test. Så om testen ble negativ kan du gå ut fra at det du har kjent på ikke skyldes graviditet (men utelukker heller ikke at du er gravid, det er sannsynligvis for tidlig å vite/teste). Lykke til på mandag! 

Anonymkode: ee78a...5dd

• Liker 1
Skrevet

Skjønte jeg var gravid uke 3+2 i syklusen, holdt da på å kaste opp av kroppslukten til en person jeg passerte på butikken. Utover å være ekstrem luktsensitiv hadde jeg ingen andre symptomer så tidlig.

Testet klart positivt med strimmeltest 3+4 og fikk 2-3 uker på digitaltest på ikm 4+0.

Anonymkode: 04866...07e

Skrevet

Eg vart ekstremt trøtt. Ikkje bare sovet dårlig trøtt, men sånn type eg kunne sovna kor som helst trøtt. Det var kjemperart!

Skrevet

Jeg stusset på at jeg ble skikkelig kvalm etter å ha spist godteri, for det blir jeg aldri til vanlig. Kvalmen forsvant etter litt og var kun relatert til sukkerinntak så tidlig. 

Anonymkode: bf291...e01

• Liker 1
Skrevet

Jeg merket menslignende smerter i magen før de pleier å komme, svimmelhet, forstoppelse, og at treningen var tyngre enn vanlig😅 

Anonymkode: 23470...095

Skrevet

Jeg trodde jeg fikk tidlig mensen. Hadde stikkinger og menskramper ca. 5-8 dpo, mer enn jeg normalt pleier å få. 

Hadde brun spotting 4 dager før forventet mens, noe jeg alltid får, så var sikker på jeg kom til å få mensen.

Anonymkode: bcea0...531

Skrevet

Puppene var hardere og ømmere enn de pleier (bruker ikke å merke noe før mensen) og jeg hadde en vag følelse av at noe var "annerledes" i kroppen. Kjente noen små stikk i magen (ligamentsmerter?) og ellers ingenting. Men jeg "visste" det. Testet positivt 3+0, 4 dager før forventet mens. 

Anonymkode: f7b45...6e7

Skrevet

Jeg har ekstreme PMS-plager, i åtte-ni dager før mensen sover jeg dårlig, klarer ikke spise, akutt deprimert og ønsker bare å dø. Jeg er svimmel, kvalm hele tiden og er i generelt veldig dårlig form. 

Fire dager før jeg forventet mensen satt jeg ved kjøkkenbordet og trøkket i meg tre brødskiver og ett eple til frokost, og ville ha eeeenda mer mat. da ble jeg mistenksom, for dette var jo veldig uvant for meg å være. Senere den dagen fikk jeg en meget spesiell utflod og da ble jeg vel overbevist om at noe var på gang. Testet positivt på morgenurinen dagen etter, og på digital test fikk jeg 2-3 uker på IKM-dagen. 

Anonymkode: 0d68e...033

Skrevet

Ekstremt ømme pupper, spesielt brystvortene. Og jeg fikk ikke de småkvisene som alltid dukket opp mellom eggløsning og mens.

Anonymkode: d8dca...dc2

Skrevet

Jeg var veldig varm, ømmere pupper enn vanlig og småuggen. Og hadde NULL lyst på kaffe.

Anonymkode: b474a...bde

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var veldig varm, ømmere pupper enn vanlig og småuggen. Og hadde NULL lyst på kaffe.

Og ekstremt trøtt! Sov 11-12 timer

Skrevet

Unormalt trøtt, murringer/stram følelse i magen, ømme pupper, frosne føtter og hender, forstoppelse, kvisefri hud (pleier alltid å ha litt uren hud før mensen), dårlig matlyst (hadde ikke lyst på de tingene jeg pleier å spise/drikke). 

Anonymkode: dab92...488

Skrevet

Bekkenet sa i fra da jeg var 1+2 på vei. Kunne ikke gå uten smerter i symfyse. Hadde ikke tenkt tanken at jeg var gravid engang, for jeg var ikke kommet så langt at mens var uteblitt. Tok likevel en test og voila der var det jammen strek.  

Anonymkode: 11393...7ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...