Gå til innhold

Vet ikke om jeg skal studere sosialt arbeid eller sykepleie....

Anbefalte innlegg

Gjest SissiXxx
Skrevet (endret)

(beklager for min norsk, jeg kommer fra utlandet)

Jeg skal ta bare bachelor, ikke noe master eller videreutdanning ;)

- Jeg har (moderat) interesse for helse og medisin

- Jeg vil ikke ha enormt ansvar på jobb, i alle fall ikke ansvar over liv og død (jeg er veldig redd for å gjøre feil på jobb som gjør at pasienten blir skadet eller dør)

- Jeg er veldig redd for vold på jobb, jeg ønsker meg arbeidsplass hvor risiko for fysisk vold er nærmest 0

- Jeg trives i turnusarbeid, det er greit for meg å jobbe nattevakter og røde dager (ja, jeg har prøvd det og det fungerte fint)

- Jeg har ikke høye ambisjoner, er ingen karrierekvinne og er derfor IKKE interessert i videreutdanning. 

- Lønna er ikke så viktig for meg, jeg synes at både sosionomer og sykepleiere tjener godt

- Jeg ønsker meg lettest mulig jobb, med minst mulig stress

- Jeg vil ha så mange forskjellige jobbmuligheter som mulig, eter endt utdanning

- Jeg vil ha mulighet å ha en typisk kontorjobb

- Av mange grunn vurderer jeg ikke andre studiemuligheter :)

Endret av SissiXxx
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sosionom og jobb i omsorgsinstitusjon (ungdom uten voldelig adferd) eller som miljøterapeut på en mindre skole, eller familieterapeut på familievernkontoret, eller sosionom på sykehus osv. Mulighetene er mange👍🏻😊 

Anonymkode: ee22a...300

Skrevet

Høres ut som du ikke burde bli sykepleier hvertfall. Velg sosionom. Høres ut som du passer inn i nav feks :)

Anonymkode: a754c...25f

Skrevet

Sosionom eller helsefagarbeider høres ut som passer deg greit. Sykepleie hadde jeg droppet

Anonymkode: 6f9b9...f22

Skrevet

Håper du ikke blir sykepleier ihvertfall, med moderat interesse for helse og medisin, ønsker ikke ansvar for andres liv eller en stressende jobb... 

Vernepleiere og sosionomer jobber ofte typisk med utviklingshemmede, NAV, ungdom - hvor du stort sett vil ha en økt risiko for å bli utsatt for vold. 

Ut ifra det du beskriver burde du vel egentlig gå en helt annen retning enn de 3 du nevner her. 

Anonymkode: 54031...efb

• Liker 5
Skrevet

Hm, du ramser egentlig opp mange grunner til hvorfor du ikke bør studere hverken sosialt arbeid eller sykepleie. 

Om du egentlig vil ha en "kontorjobb" bør du kanskje prøve å utdanne deg til noe som kan gi deg jobb i NAV. Men det er jo også stressende jobber med mye ansvar. Kontorjobber med fagansvar er ofte det. 

Hvorfor ikke bli helsesekretær eller noe sånt? Jobbmarkedet er kanskje ikke det beste da. 

Anonymkode: 60dc3...6c7

• Liker 4
Skrevet

Da hadde jeg kanskje valgt å studere Sosialt arbeid, som jeg gjør! :) Mulighetene er mange, som du sikkert vet! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...