AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Skrevet 19. februar 2021 Jeg lurer på hvordan forhold dere har til svigerforeldre og øvrig svigerfamilie? Hva er grunnen til å forholdet fungerer så bra/dårlig? Jeg har vært gift i snart 2 år nå, og har ett dårlig forhold til svigerforeldre, både svigermor og svigerfar er av samme ulla. De har ved flere anledninger, bedt mannen gå ifra meg og barnet vårt. Må presisere at barnet er mitt og mannens felles barn og deres barnebarn. I starten anstrengte jeg meg mye for å få forholdet til å fungere. Men det ble bare mer og mer sårende og vondt. Nå snakkes jeg og svigerforeldre kun ved svært få og spesielle anledninger. Vi ringes hver jul og bursdag. Mannen fortsetter selvsagt å holde kontakt, men jeg har bedt om at han ringer der jeg ikke kan høre ham. Siden se bestandig sier nedsettende ting om meg. Jeg og mannen er i parterapi pga dette. Vi håper på å redde forholdet for barnet vårt skyld. Anonymkode: 7e719...bc9 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #2 Skrevet 19. februar 2021 Ræva og det er søren så ødeleggende. Her gjorde mannen min et stunt som ble holdt skjult for meg. Når alt kom for en dag måtte jeg vedkjenne meg halve skylda, syntes de. At de har gått og visst og siden ikke en gang har klart vise meg hverken forståelse eller medfølelse eller noe som helst annet enn delt skyld, er en såpass stor kamel og svelge at jeg har ramlet ned på og kun akseptere at de lever, utover det vil jeg ha minst mulig kontakt. Hva forbeholde til mannen angår er det akseptabelt og under vurdering. Dvs vi har fred, men ikke lykke. Hva angår hans foreldre har det forholdet også av en eller annen grunn fått seg ei skikkelig skrape. Han burde jo elske de for å mange gangsyn og utelukkende stå på hans side (selv om det rammet hans barn igjen). *sukk* Detta livet er ingen dans på roser! Anonymkode: 36855...53a 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #3 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ræva og det er søren så ødeleggende. Her gjorde mannen min et stunt som ble holdt skjult for meg. Når alt kom for en dag måtte jeg vedkjenne meg halve skylda, syntes de. At de har gått og visst og siden ikke en gang har klart vise meg hverken forståelse eller medfølelse eller noe som helst annet enn delt skyld, er en såpass stor kamel og svelge at jeg har ramlet ned på og kun akseptere at de lever, utover det vil jeg ha minst mulig kontakt. Hva forbeholde til mannen angår er det akseptabelt og under vurdering. Dvs vi har fred, men ikke lykke. Hva angår hans foreldre har det forholdet også av en eller annen grunn fått seg ei skikkelig skrape. Han burde jo elske de for å mange gangsyn og utelukkende stå på hans side (selv om det rammet hans barn igjen). *sukk* Detta livet er ingen dans på roser! Anonymkode: 36855...53a Altså hans forhold til sine foreldre til sist der 😅 Anonymkode: 36855...53a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 Jeg elsker svigerfamilien min ❤️ De har tatt meg imot med åpne armer fra dag en og jeg føler at de har vært familien min hele livet ❤️ Hvorfor det fungerer bra? Det kan jeg ikke svare på, har vel med kjemi å gjøre kanskje? Anonymkode: 1cb99...db9 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #5 Skrevet 19. februar 2021 Foreldrene til min eksmann hadde jeg et godt forhold til. De døde dessverre begge i fjor. Vår sønn var deres første barnebarn og de var såå lykkelige over å bli besteforeldre. Jeg kunne godt ta med ungene og dra alene på besøk hos dem. Søster og bror til min eksmann kom jeg også godt overens med. Med nåværende samboer: kun mora hans er i live. Hun er over nitti, og trenger en del hjelp. Vi bor 30 mil unna så treffes sjelden. Koselig dame som det er hyggelig å besøke. Blir jo et litt annet forhold enn til første svigermor, både pga avstand og fordi hun trenger hjelp til mye når hun er her på sommerferie/i jula. Men ei trivelig og positiv dame som har tatt godt imot meg. Min samboers bror med kone sliter jeg mer med. Vi har lite til felles så det er krevende å holde en samtale i gang. Jeg føler ikke de har noe imot meg altså, men de er så sytete, opptatt av sykdom, krangler seg imellom selv om det er andre tilstede. DET sliter jeg med! Anonymkode: ff7ec...487
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 Jeg har et OK, men ikke spesielt nært forhold til svigerfamilien. Det lever jeg godt med. Hva synes egentlig mannen din om at foreldrene hans snakker dårlig om deg? Anonymkode: 26bf9...67f
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #7 Skrevet 19. februar 2021 Mannen min ar verdens beste svierfamilie. Anonymkode: b3139...e13
Gjest Kvinne487 Skrevet 19. februar 2021 #8 Skrevet 19. februar 2021 Alltid vært enestående. Etter at mannen min døde for snart 2 år siden har vi blitt enda nærmere hverandre. ❤️❤️ Sønnen vår på 5 år er midtpunktet. Han har søskenbarn på svigersoden som et like gamle og de er veldig gode venner 😊
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #9 Skrevet 19. februar 2021 Min svigermor favoriserer så til de grader noen av barnebarna, så pga det er det muggen stemning🙈 Anonymkode: e4f97...fca 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #10 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lurer på hvordan forhold dere har til svigerforeldre og øvrig svigerfamilie? Hva er grunnen til å forholdet fungerer så bra/dårlig? Jeg har vært gift i snart 2 år nå, og har ett dårlig forhold til svigerforeldre, både svigermor og svigerfar er av samme ulla. De har ved flere anledninger, bedt mannen gå ifra meg og barnet vårt. Må presisere at barnet er mitt og mannens felles barn og deres barnebarn. I starten anstrengte jeg meg mye for å få forholdet til å fungere. Men det ble bare mer og mer sårende og vondt. Nå snakkes jeg og svigerforeldre kun ved svært få og spesielle anledninger. Vi ringes hver jul og bursdag. Mannen fortsetter selvsagt å holde kontakt, men jeg har bedt om at han ringer der jeg ikke kan høre ham. Siden se bestandig sier nedsettende ting om meg. Jeg og mannen er i parterapi pga dette. Vi håper på å redde forholdet for barnet vårt skyld. Anonymkode: 7e719...bc9 Her brøyt samboer kontakt med sin forelder for en periode da jeg ble dårlig behandlet. Han tok opp med sin forelder gjentatte ganger, spurte flere ganger hvorfor det ble slik. Forelderen hadde ikke noe svar, mente at det ikke var noe galt og fortsatte med dårlig behandling. Først 6 mnd senere, med lite kontakt så har man litt kontakt igjen. Så lenge mannen din fortsetter som før, så kommer de til å gjøre det også. Anonymkode: b317a...48c 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #11 Skrevet 19. februar 2021 Svigerfar og hans samboer er superkoselige, hyggelig mot meg, og jeg liker de godt. Svigermor har jeg et anstrengt forhold til. Hun har etter 15 år fortsatt ikke akseptert at sønnen hennes er i et forhold. De har ikke så mye kontakt Anonymkode: 20dee...1c4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #12 Skrevet 19. februar 2021 Jeg har et veldig godt forhold til svigerforeldrene mine, føler meg som hjemme der. Og er god venn med søsknene hans. Skal sies at jeg er i tidlig 20 årene og ikke gift enda. Mine foreldre (gift) har godt forhold til svigerforeldrene deres igjen, så alltid hatt lyst til samme forhold. Så jeg er veldig heldig der! Anonymkode: 07a6a...bc3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #13 Skrevet 19. februar 2021 Sier hei om jeg møter på dem og ser dem til bursdager og jul. Ellers har jeg lite med dem å gjøre. De har aldri vært noe videre interessert heller og mest ufine så det blir til at vi har veldig lite kontakt med den. De har sin favorittbarn og barnebarn, og det er ikke min mann eller våre barn... Anonymkode: dde02...4c2 1
MarianneE Skrevet 19. februar 2021 #14 Skrevet 19. februar 2021 Svigers har sitt (akkurat som mine foreldre), men er rause, varme mennesker. Svigerfar hender det kommer innom og tar en kaffekopp selv om det bare er jeg som er hjemme. Jeg er oppriktig glad i dem 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #15 Skrevet 19. februar 2021 De er ok men svært lite varme mennesker. Etter mange erfaringer med helgebesøk , ferier og lignende har jeg funnet ut at Max 3 dager under samme tak holder - uten at det oppstår store gnisninger (overdreven innblanding i barneoppdragelse - med 30 år gamle udaterte tips.. ) svigers har enormt med penger men ga ikke min mann noe som helst , som mange andre ville gjort for å komme inn på boligmarked i Oslo. Helt greit d.. men da vi da flytter fordi vi ønsker bedre plass for våre barn så blir de snurte , tar ikke kontakt med barnebarn - ennå de har mange muligheter via telefon og FaceTime etc.. forventer at vi kommer på besøk i tide og utide.. og der har vi også strukket oss.. men når vi har holdt ingen - mye grunnet covid smittevernsregler så er det vår - og da helst min skyld at de ikke får så god kontalt med barnebarn. Veldig mye subtilt.. veldig mye stikk og passiv aggressivitet.. mannen min ser desverre ikke halvparten av det , og han er heller ikke den som blir mest rammet. svigersøster sier omtrent ikke hei etter vi flyttet og oppfører seg helt latterlig. mange av venner til svigers har begynt å oppføre seg annerledes og mer reservert mot oss etter vi flyttet .. så ja. Som du ser: ikke det perfekte forhold akkurat Anonymkode: 65fdb...de2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #16 Skrevet 19. februar 2021 Jeg hater dem som pesten. Helt siden starten av da vi var sammen så var svigerfar mer interessert i at samboer skulle bli sammen med min daværende besteveninne, enn meg. Skrøyt så av hvor lattermild og hyperaktiv hu var, konstant i et år. De bruker enhver anledning til å snakke om vekta mi, og hvor viktig det er at jeg passer på helsa mi, og går ned i vekt. Fordi det er ikke pent eller sunt å være feit. De maser hele tiden om hjelp til ting i hus/hage, elektrisk osv, selv om de vet at samboer har en jobb med mye overtid, holder på med oppussing, og har en baby under 1 år. (Men har pappaperm nå) De skal snart bygge hus, og mener MIN samboer skal gjøre alt elektrisk i huset demmes gratis, de vil bare betale materiell. En av mine svigerforeldre er også en 14 åring i huet, og gamer hele dagen lang(nå sykemeldt), og maser på samboer hele tiden at han må spille med han, eller snakke med han via nett 24/7. De enser ikke meg OVERHODE. Jeg og babyen tok en tur til de for å hente noe, og svigermor leverte bare tingen jeg skulle ha, og svigerfaren spurte etter samboer. Jeg sa han var hjemme og pusset opp, fikk beskjed om at jeg måtte be samboer komme på voicechat kanalen så han kunne kjefte på han for at det var JEG som kom og ikke han. Han dreit totalt i barnebarnet sitt. De kommer aldri på besøk ved mindre vi ber på middag, de krever ALLTID at vi skal komme dit. Også maser de på å ha babyen på barnepass og overnatting, men sorry meg, jeg sender ikke ungen min til noen hen ikke er trygg på. For at det ikke skal bli gjenkjent så stopper jeg der. Jeg har de så langt opp i halsen at jeg vil spy. Kunne jeg trylla de opp til kirkenes så hadde jeg gjort det. Men så skal det sies, mine foreldre har også sine dårlige sider, dårlig på å besøke osv. Men de kan jeg i det minste snakke til, det er helt håpløst om mine svigerforeldre. Anonymkode: d63c2...403 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #17 Skrevet 19. februar 2021 Overfladisk. Vi treffes når vi må og er hyggelige mot hverandre da. Anonymkode: b5419...150
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #18 Skrevet 19. februar 2021 Har utrolig godt forhold til min nåværende svigerfamilie. De er inkluderende og varme. Helt toppers. De åpnet armene sine for sønnen min og behandler han som sitt eget barnebarn. Sønnen min kaller de bestemor og bestefar. Svigermor og jeg er veldig nære, hun gir varme klemmer og duller sånn. Skikkelig mamma er hun. Derfor mannen min er så god og omsorgsfull. Oppdratt i et hjem med varme og omtanke. Men min eks svigerfamilie er en historie for seg selv. Spesielt eks svigermor og farmor til min sønn. Skikkelig hurpe for å si det mildt. Følte meg aldri velkommen og hun frøs meg ut. Aldri engasjert i sønnen til meg og eksen. Overså han totalt og ville ikke ha noe med oss å gjøre. Ville ikke engang holde han da han var nyfødt. Hun baksnakker meg og familien min. Skjelt meg ut for uten grunn ved flere anledninger. Både før og etter bruddet. Sønnen min hater besteforeldrene sine og vil ikke dit på besøk. Han har opplevd flere ganger at de har vært stygg mot han og meg. Mye derfor det ble brudd mellom meg og faren. Han kunne aldri manne seg opp å forsvare oss. Jeg orket ikke mer rett og slett. De passet aldri på gutten vår, men andre barnebarnet hadde hun på overnatting stadigvekk. Forskjellsbehandlet ungene så det hylte etter. Tok med andre barnebarnet på morsomme ting og kjøpte mye fint. Gutten min fikk ingenting. Konfronterte henne så sa hun « **** er spesiell og første fødte. Vi har et spesielt bånd». Glad jeg ble kvitt den svigerfamilien der. Sjeleglad at min nye svigerfamilie er varme og gode. Det er godt. Tenker det er så viktig for å bevare forholdene å ha familier som kommer overens. Anonymkode: d47f3...e04 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #19 Skrevet 20. februar 2021 Her går begges familier godt overens, så vi inviterer alle på middag, feks. Feirer jul og nyttår sammen. Jeg kan fint tilbringe tid alene med dem, og mannen kan fint tilbringe tid alene sammen med mine foreldre. Våre foreldre inviterer også hverandre til middager ol. Jeg er superglad for at det slik, og jeg er superglad for at de har tatt imot datteren min og meg med åpen armer. De behandler datteren som sin egen og det blir ikke gjort noe forskjell, bla til bursdager og jul. De har henne også alene og er blitt som et ekstra sett med besteforeldre, noe som er bra, siden farmor og farfar har liten kontakt med henne. Anonymkode: 3e18a...92f
Lycka Skrevet 20. februar 2021 #20 Skrevet 20. februar 2021 Mine nåværende svigerforeldre er begge alkoholikere med alt som følger med, så vi har ikke et spesielt nært forhold. Mannen sliter med mye bitterhet over oppveksten noe som også fører til avstand. Mine forhenværende svigerforeldre er fantastiske, både mot meg og barnebarna. Vi er fortsatt veldig nære ❤
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå