Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nevø, som jeg ikke er veldig close med blir konfirmert i vår. Skal bake en del, lage en del mat og hjelpe med selskapet, skrive og holde tale. Er da 3000kr og en slips/jakkenål en ok gave? 

Anonymkode: e6747...f84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det synes jeg ☺️

Anonymkode: 5ae82...38d

Skrevet

Ja det må nå være veldig bra! Vi gir 1000 kr i konfirmasjonsgave. Er det som er vanlig rundt her.

Anonymkode: 965cc...319

Skrevet

Det var nå mye, gir ikke mer enn 1000kr.

Anonymkode: 8e161...f66

Skrevet

Fikk 500 av mine onkler og tanter (2006). 

Anonymkode: 44c38...ff5

Skrevet

Synes det høres helt ok ut. 

Anonymkode: 42e5e...9fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja det må nå være veldig bra! Vi gir 1000 kr i konfirmasjonsgave. Er det som er vanlig rundt her.

Anonymkode: 965cc...319

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det var nå mye, gir ikke mer enn 1000kr.

Anonymkode: 8e161...f66

Å nå ble jeg egentlig litt lettet, er det kanskje greit med 2000 da. Penger vokser ikke på trær hos meg eller🤪

• Liker 1
Skrevet

Bare fordi jeg lurer? Vil du gi nevøen din 6000 i bryllupsgave når han gifter deg?

Personlig synes jeg 3000 er alt alt for mye, og er med på å opprettholde pengegaloppen som norske konfirmasjoner er blitt.

Skrevet

Man gir etter lommeboken og hva man føler for. Vi har gitt 1500 kr i konfirmasjonsgave de siste årene. Våre barn har fått 1000 kr fra sine onkler og tanter. 

Skrevet

Her gir vi 1000kr  til nevøer og nieser, har 15 stk

Baker og hjelper til om det trengs.

Anonymkode: 1877a...ae0

Skrevet

Når du yter så mye utenom ville jeg gitt max 2000, kanskje 1500. Ville vurdert å kutte ut slipsnåla også. Tror egentlig det er bortkasta penger. 

Skrevet

Oi, det var mye 🙈 særlig med penger og gave. Men konfirmanten blir sikkert veldig fornøyd. 

Skrevet

2 barn er konfirmert her. De har fått fra 500-1000 av tanter og onkler. Det samme har vi gitt til våre nieser og nevøer. Ingen gaver ved siden av. Vi har gitt gave til ei, for litt under 1000, da ingen penger 

Skrevet
Ulven skrev (3 timer siden):

Bare fordi jeg lurer? Vil du gi nevøen din 6000 i bryllupsgave når han gifter deg?

Personlig synes jeg 3000 er alt alt for mye, og er med på å opprettholde pengegaloppen som norske konfirmasjoner er blitt.

Er det en regel at man gir dobbelt så mye ved bryllup som til konfirmasjon? 

Anonymkode: 57add...849

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det en regel at man gir dobbelt så mye ved bryllup som til konfirmasjon? 

Anonymkode: 57add...849

I min verden er et bryllup en mye viktigere og større begivenhet, enn en konfirmasjon. Så dermed lurer jeg jo på hva folk gir til et brudepar, når de tenker å gi 3000 kroner til en 15 åring?

Skrevet

Oisann, jeg vurderte å gi 300 muligens 500 jeg. :P Godt voksen er jeg og med barn og det hele. 😄 

Anonymkode: 897b8...74b

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 17.52):

Min nevø, som jeg ikke er veldig close med blir konfirmert i vår. Skal bake en del, lage en del mat og hjelpe med selskapet, skrive og holde tale. Er da 3000kr og en slips/jakkenål en ok gave? 

Jeg syns dette hørtes utrolig mye ut!! Min nevø skal selv konfirmeres i år og vi er egentlig veldig close. Skal ikke hjelpe til med selskapet e.l og tenkte å gi 500 kr. Men skal gi det på en morsom måte. Tenkte denne versjonen hvor man gir en trestubbe med 5-kroninger skrudd fast over hele med teksten "nå er du voksen og må jobbe for pengene". Finnes utallige kreative måter å gi penger på.

Edit: fant bilde her

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Skrevet

Absolutt en fin gave

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 17.52):

Ja det synes jeg er en veldig stor gave.

Men dere gir vel mye i gaver i familien deres.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 18.06):

Å nå ble jeg egentlig litt lettet, er det kanskje greit med 2000 da. Penger vokser ikke på trær hos meg eller🤪

Du gir etter lommeboken din, om det er 500kr eller 5000kr eller noe midt mai mellom, eller mindre for den saks skyld, er det helt greit!❤️ Du skal jo bake/lage mat i tillegg, så gi det du har råd til du!

Anonymkode: b5d67...139

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...