Lisabeth00 Skrevet 19. februar 2021 #1 Skrevet 19. februar 2021 Hei, noen som kan svare meg på noen spørsmål angående fødselspermisjon? Jeg er i fast vikariat i barnehage, 40% stilling, og kontrakt på 60% som vikar frem til ca midten av oktober 2021. Kan være litt variert med arbeidsdager, men frem til nå (startet i januar) har jeg jobbet 100%. Jeg og samboeren min planlegger å starte å prøve å få barn, og lurer derfor på hvilke rettigheter jeg har, lønn, fødselspenger osv, siden vikariatet går ut i oktober. Bor på en liten plass, så ser ikke vekk fra at det fremdeles blir mye jobbing, også etter eventuell permisjon.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #2 Skrevet 19. februar 2021 Så lenge du har hatt inntekt 6 av de 10 siste månedene og tjent over 50 000(et eller annet), så har du krav på foreldrepenger. Hvis ikke så får du engangsstønad. Det har ingen betydning om du har fast jobb eller vikar. Noen utbetalinger fra nav kvalifiserer også med i utregningen. Det blir regnet et gjennomsnitt av inntekten, for de siste månedene, for å regne ut hva du vil motta i svangerskapspenger. Så sant du ikke har fast inntekt. Anonymkode: a38f0...843
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå