AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Skrevet 19. februar 2021 Hei, Jeg har en AMS-måler, men den er så udugelig at den kun leverer strømpris per mnd og ikke per time. Det har vært sånn i flere mnd, og strømselskapet Tensio gjør ikke noe med det og sier det er normalt i "oppstartsfasen". Så da betaler jeg spotpris "per mnd", men jeg la merke til noe rart - Forbruksmønsteret mitt som beregnes i appen til stømselskapet er noe helt annet enn forbruksmønsteret mitt i Elhub. På min faktura står det 59,51 øre/kWh i spotpris for sone 3: Midt i Januar, men på nett står det at gjennomsnittet er 56,87 øre/kwH i spotpis for Januar i Sone 3. I følge avtalen skal jeg få gjennomsnittpriser fra Nord Pool om min leverandør ikke har timesverdier, men det stemmer ikke med det jeg leser i faktura. Hva betyr egentlig dette? Har de tatt simulert forbruksmønster og dermed beregnet seg fram til dyrere pris enn gjennomsnittet? Det er snakk om en liten sum på under 3 øre, men jeg klarer ikke å skjønne hvor de får 3 øre ekstra fra. Det er ikke påslag, dette er separat fra fakturaen. Har du fått noe høyere/lavere? Anonymkode: d9dab...72a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå