Gå til innhold

Føler sønnen min blir holdt utenfor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 8 år, og har to stykker i klassen han har vært mest med siden de gikk i barnehagen. Den siste tiden har disse to vært sammen hele tiden. Hver gang sønnen min går til en av de, er den andre der. Hver gang han ringer for å høre om noen av de vil komme på besøk til han, er den andre der. Han ringte nettopp, og da sa han andre nei til å komme på besøk. Sønnen min synes det er veldig gøy å være med disse to, og de har jo vært gode venner, men tror han kjenner på at han blir holdt utfnfor, og det skjønner jeg veldig godt. Synes det er trist og. Han er litt med et par andre i klassen og, men det er helst disse to han vil være med. I det siste har disse to overnattet hos hverandre flere ganger og. Synes det er veldig dumt av foreldrene også, de vet at min sønn også bruker å være mye med de to, og da er det jo litt spesielt at de skal overnatte ofte? Noen som har vært i liknende situasjoner? Er jo ikke så mye jeg kan gjøre, han vil jo mest være med disse to.

Anonymkode: b37d0...fd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å få han til å leke med andre også. Får han andre å være med, gjør det ikke noe om han ikke kan være med de to andre i blant. 

Anonymkode: 35139...d63

• Liker 3
Skrevet

Han er litt med noe andre og, men disse to har vært bestekompisene i flere år. Har foreslått for han at han kan møte andre og, men det er oftest disse han vil være med. Jeg har spurt han, og han sier de har det gøy når de er sammen.

Gjest Smeltemann
Skrevet

Barn er som oss voksne, vi er sammen med de vi trives sammen med. Kanskje han skulle prøvd og finne seg noen andre venner.

Skrevet

man kan rett og slett aldri tvinge folk (hverken barn / ungdommer, eller godt voksne) å tilbringe masse tid sammen. 

folk ender sannsynligvis bare opp med å mislike hverandre enda mer...  

Anonymkode: 27494...b69

Skrevet

Jeg hadde forsøkt å få han til å bli kjent med flere. Det at han liker disse to best nå betyr jo ikke at han ikke passer bedre med noen andre

Anonymkode: 4b34f...e66

Skrevet

Vi er i samme situasjon, så jeg følger denne tråden for å se om du får noen gode råd. Mitt innspill er å prøve å kommunisere med foreldrene, og invitere de hjem til dere via foreldrene (men selvfølgelig at barna blir spurt om de vil). Gjerne hver for seg. 

Det er veldig vondt når det blir sånn som dette. Her har det hjulpet å være litt med andre.

Anonymkode: 48505...f6f

Skrevet

Hei! 

Kinkig og vond situasjon, men jeg har inntrykk av at det fort kan bli sånn når det er snakk om 3 venner sammen.

Har du en ok dialog med foreldrene?Det kan hende at de rett og slett ikke er så bevisste på dette, og at det kan bli bedre om du tar deg en liten prat med dem. 

Ellers kan du forsøke å planlegge litt frem i tid, å invitere på besøk en helg før de rekker å be hverandre. 

Hvis ikke er jeg enig i de som sier at det et lurt å ha flere å spille på.

Skrevet

Han har brukt å få besøk av begge to i lang tid, hver for seg og. Tror nok foreldrene har en del med dette å gjøre og. Og de vet jo at min sønn har vært mye med begge disse to andre, så da kunne de inkludert litt mer.  Bor på en ganske overfladisk plass, så det er kanskje ikke noe de gidder å bry seg om, så lenge ungen sin har det bra. Men det kan godt hende dette med at de er så mye sammen går like fort over som det kom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...