AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #21 Del Skrevet 19. februar 2021 Du skriver jo ikke om det er i måneden eller året. 3000 i året er ikke sååå ille. I måneden det er en helt annen sak Anonymkode: 4cfb5...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aureka Skrevet 19. februar 2021 #22 Del Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Noen som er redd for arven sin gitt. Skam deg TS, la moren din bruke penger på det hun vil! Anonymkode: 784d7...f8c Her kommer det jo frem at moren bruker penger hun ikke har. At hun velger kosttilskudd fremfor å betale regninger. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aureka Skrevet 19. februar 2021 #23 Del Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du skriver jo ikke om det er i måneden eller året. 3000 i året er ikke sååå ille. I måneden det er en helt annen sak Anonymkode: 4cfb5...df1 30 000 i året. Det er mye det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #24 Del Skrevet 19. februar 2021 1 hour ago, Aureka said: Her kommer det jo frem at moren bruker penger hun ikke har. At hun velger kosttilskudd fremfor å betale regninger. Også? Hun er et voksen menneske, om hun heller vil bruke penger på kosttilskudd enn regninger må hun nesten få lov til det. Anonymkode: 784d7...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #25 Del Skrevet 19. februar 2021 Her var det mange rare og sinte svar. Jeg skjønner godt at TS er bekymret for at moren hiver penger ut vinduet. Men jeg har ikke så mye bedre råd enn å prøve å snakke med henne. Vise henne noe forskning eller noe slikt? Hva om du foreslår at hun drøfter det med fastlegen sin? Anonymkode: df5fb...874 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #26 Del Skrevet 19. februar 2021 Folkeopplysningen på NRK hadde en episode om kosttilskudd, jeg tror den fremdeles ligger ute. Kan hun være mottakelig for det? Anonymkode: b95f8...614 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #27 Del Skrevet 20. februar 2021 Man kan få forgiftning av for mye vitaminer også. Ville tvunget henne til legen og tatt blodprøver, og gått inn for å få henne til å forstå mer om kosthold og helse. Mange kosttilskudd er ren svindel og overpriset, særlig de man får som abonnement i posten. Anonymkode: e1a62...212 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KlarnaCotton Skrevet 20. februar 2021 Forfatter #28 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 17.17): Noen som er redd for arven sin gitt. Skam deg TS, la moren din bruke penger på det hun vil! Anonymkode: 784d7...f8c Jeg tjener 5 ganger det mamma får i trygd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KlarnaCotton Skrevet 20. februar 2021 Forfatter #29 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 17.17): Du skriver jo ikke om det er i måneden eller året. 3000 i året er ikke sååå ille. I måneden det er en helt annen sak Anonymkode: 4cfb5...df1 Det er 30.000,- i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KlarnaCotton Skrevet 20. februar 2021 Forfatter #30 Del Skrevet 20. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Man kan få forgiftning av for mye vitaminer også. Ville tvunget henne til legen og tatt blodprøver, og gått inn for å få henne til å forstå mer om kosthold og helse. Mange kosttilskudd er ren svindel og overpriset, særlig de man får som abonnement i posten. Anonymkode: e1a62...212 Hun abonnerer på oslo skin lab, omega 3, c-vitaminer, blåbær kapsler i tillegg. Og eplesidereddik kapsler. Endret 20. februar 2021 av KlarnaCotton Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #31 Del Skrevet 20. februar 2021 Hvordan kan blodprøvene være fine når hun hiver i seg kosttilskudd for tredve tusen i året? Jeg ville vært alvorlig bekymret for forgiftning. Det er fristende å spørre hva som har blitt sjekket, samt om hun er ærlig når hun sier blodprøvene er fine... Anonymkode: f3d19...fbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamina82 Skrevet 20. februar 2021 #32 Del Skrevet 20. februar 2021 Kan du hjelpe henne med å se over kosttilskuddene, kanskje er det ting hun kan få i seg natulig fra enkelte matvarer. Blåbær f.eks. hjelp henne å plukke mye på høste og oppmuntre henne til å bruke det i smothies, grøt og annet. Epplecidereddik kan hun kjøpe billig på flaske og blande i vann, selv om jeg skjønner at det er enklere og smaker bedre å bare få det ned med en kapsel. Jeg er selv kronisk syk og nesten sykelig opptatt av mat og noen kosttilskudd. Det er det eneste jeg styrere i livet mitt. Det er viktig for meg og sikkert din mor også, å føle/tro man kan påvirke og krontrolere sin egen helse på en positiv måte. Forskning viser faktisk at folk som tror de kan påvirke egen helse også er friskere. Men jeg er mest opptatt av å få i så mye av alt jeg trenger gjennom mat. Du kan helst sikkert hjelpe din mor med det og dermed spare masse penger. Hun vil sikkert sette pris på at du tar hennes tro på kosttilskudd og hennes følelse av å ha litt påvirkningskraft på egen helse, på alvor. Og ikke bare fortelle henne at det er tull og kanskje ta fra henne et håp om kontroll og bedre helse. Placebo fungere jo faktisk. Og et godt kosthold i alle fall, har dokumentert effekt på både sykdom og psyke. Lykke til ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #33 Del Skrevet 20. februar 2021 KlarnaCotton skrev (På 19.2.2021 den 16.49): Hun røyker også. Cirka 2 pakker hver dag. Hvordan henger det sammen med at hun er spiser sunt opptatt av helsekost?🤔 Kanskje hun har er redd for helsen siden hun er ufør og røyker og prøver å bøte på der hun kan. Anonymkode: de7b9...b50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #34 Del Skrevet 20. februar 2021 KlarnaCotton skrev (18 minutter siden): Hun abonnerer på oslo skin lab, omega 3, c-vitaminer, blåbær kapsler i tillegg. Og eplesidereddik kapsler. Samsvarer utseendet hennes med alderen, eller ser hun yngre eller eldre ut? Anonymkode: de7b9...b50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #35 Del Skrevet 21. februar 2021 Dessverre er det ikke så mye å gjøre. Min mor kjøper masse matplaner fra svindlere selv om jeg kan sette sammen en profesjonell og individuell for henne 🤦🏼♀️ De får drive på selv om det er surt å se folk kaste bort penger på den måten (spesielt når de klager over dårlig råd). Anonymkode: c5518...e98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #36 Del Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvordan kan blodprøvene være fine når hun hiver i seg kosttilskudd for tredve tusen i året? Jeg ville vært alvorlig bekymret for forgiftning. Det er fristende å spørre hva som har blitt sjekket, samt om hun er ærlig når hun sier blodprøvene er fine... Anonymkode: f3d19...fbe De fleste kosttilskudd går rett gjennom kroppen om man tar for mye, men jeg er enig i at du bør se en utskrift av blodprøvene. Jeg ville blitt mest bekymret om hun tar veldig mye jern. Anonymkode: c5518...e98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KlarnaCotton Skrevet 21. februar 2021 Forfatter #37 Del Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 23.49): Folkeopplysningen på NRK hadde en episode om kosttilskudd, jeg tror den fremdeles ligger ute. Kan hun være mottakelig for det? Anonymkode: b95f8...614 Jeg har vist henne den faktisk. Men hun er overbevist om at hun trenger de produktene hun bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KlarnaCotton Skrevet 21. februar 2021 Forfatter #38 Del Skrevet 21. februar 2021 Tamina82 skrev (14 timer siden): Kan du hjelpe henne med å se over kosttilskuddene, kanskje er det ting hun kan få i seg natulig fra enkelte matvarer. Blåbær f.eks. hjelp henne å plukke mye på høste og oppmuntre henne til å bruke det i smothies, grøt og annet. Epplecidereddik kan hun kjøpe billig på flaske og blande i vann, selv om jeg skjønner at det er enklere og smaker bedre å bare få det ned med en kapsel. Jeg er selv kronisk syk og nesten sykelig opptatt av mat og noen kosttilskudd. Det er det eneste jeg styrere i livet mitt. Det er viktig for meg og sikkert din mor også, å føle/tro man kan påvirke og krontrolere sin egen helse på en positiv måte. Forskning viser faktisk at folk som tror de kan påvirke egen helse også er friskere. Men jeg er mest opptatt av å få i så mye av alt jeg trenger gjennom mat. Du kan helst sikkert hjelpe din mor med det og dermed spare masse penger. Hun vil sikkert sette pris på at du tar hennes tro på kosttilskudd og hennes følelse av å ha litt påvirkningskraft på egen helse, på alvor. Og ikke bare fortelle henne at det er tull og kanskje ta fra henne et håp om kontroll og bedre helse. Placebo fungere jo faktisk. Og et godt kosthold i alle fall, har dokumentert effekt på både sykdom og psyke. Lykke til ❤️ Tusen takk ❤️ Ikke for å være frekk, men siden du forstår mamma så godt. Tror du hun kunne gått i noe slags terapi, og at det kanskje hadde hjulpet henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KlarnaCotton Skrevet 21. februar 2021 Forfatter #39 Del Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dessverre er det ikke så mye å gjøre. Min mor kjøper masse matplaner fra svindlere selv om jeg kan sette sammen en profesjonell og individuell for henne 🤦🏼♀️ De får drive på selv om det er surt å se folk kaste bort penger på den måten (spesielt når de klager over dårlig råd). Anonymkode: c5518...e98 Det som bekymrer meg, er helsen hennes og at hun bruker penger hun ikke har. Hun har fått brev fra namsmannen om at hun har så så lang tid før hun må flytte. Hun fikk brevet på fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamina82 Skrevet 21. februar 2021 #40 Del Skrevet 21. februar 2021 (endret) KlarnaCotton skrev (1 time siden): Tusen takk ❤️ Ikke for å være frekk, men siden du forstår mamma så godt. Tror du hun kunne gått i noe slags terapi, og at det kanskje hadde hjulpet henne? Tja. Tror det ikke din mor kvalifiserer for helsehjelp via f.eks vop e.l. Da måtte det nok vært en privat psykolog. Men jeg syns det høres litt vell drastisk ut. Å ønske å få i seg de riktige næringsstoffer og vitaminene for å bedre sin egen helse, er ikke akkurat psykisk sykdom. Hun trenger kanskje bare litt hjelp til å sortere ut det unødvendige med det som faktisk har noe for seg. Samt erstatte dyre tilskudd med riktig mat der det går ann. Det er masse forskning som støtter at et godt kosthold en og kropp i balanse er positivt. Kanskje kunne en lege trygger henne på at hennes verdier, av de ulike vitaminene og mineralene, i kroppen hennes er gode. Mye kan kan jo sjekkes ved å ta en blodprøve (men ikke alt). Men så har hun jo tatt tilskudd en stund, så det kan hun selvsagt tenke at de gode verdiene skyldes akkurat det. Å bryte ned hennes tro på at hun kan styre egen helse via kosttilskudd evntuelt riktig mat, kan være negativ. Kanskje hun trenger å tenke at hun kan gjøre en forskjell i eget liv. Syns heller du burde hjelpe henne med å finne billigere produkter og se om hun kan gjøre noe med kostholdet. Endret 21. februar 2021 av Tamina82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå