Gå til innhold

Vanskelig å få med mannen på kosen..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner at dette begynner å tære på noe enormt.. 

Vi har prøvd i 1,5år, med 1 SA nylig. Helt siden vi sluttet på prevensjon har mannen hatt et ekstremt avslappet forhold til prøvingen. Det første halvåret brydde jeg meg ikke noe særlig, jeg tok initiativ rundt EL-tiden og var fornøyd dersom jeg fikk han med. Etter ca 6mnd spurte jeg om vi kunne legge inn litt mer innstas og ha sex hyppigere rundt EL, noe som var greit. Han sa også at det var veldig fint om jeg tok EL-tester og bare sa ifra når den var positiv, så kunne vi ha sex. Men.. jeg opplevde ofte at når jeg faktisk fikk positiv EL-test så var det litt hipp som happ for han om vi prøvde eller ikke. Jeg gjorde alt i min makt for å ikke gjøre situasjonen kjip/stressende og prøvde å være like avslappet som han. Men realiteten er at etter hvert som månedene gikk begynte denne holdning å irritere meg noe voldsomt. Er det SÅ vanskelig å bare ha sex den ene dagen liksom??

Jeg har tatt det opp med han ved flere anledninger og forklart at dette begynner å tære veldig på og at det er ekstra sårt etter SA`en. Alle rundt oss blir gravide om dagen, og det er rett og slett skikkelig kjipt at vi ikke får til. Vi har klart å treffe 1 gang pr. EL det siste året, men likevel klaffer det tydeligvis dårlig. Derfor har jeg prøvd å snakke med han om at vi må ha mer sex rundt EL, men som tidligere så er han helt med under praten, men i praksis blir det noe annet. 

Jeg er så LEI! Samtidig så er jo dette et litt ømt tema, og for mannen som jobber veldig mye og er mye sliten så er veien ganske kort for å bli lei dersom jeg "maser" for mye om det. Samtidig som jeg begynner å føle meg veldig alene i prøvingen, og selv om mannen vil ha barn så har han på ingen måte hastverk, noe som skinner gjennom. 

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men er det noen andre har samme erfaring? Jeg føler at alle andre menn blir kjempe glad for å kunne få litt mer sengekos i prøvetiden🙄

Anonymkode: 2736b...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kvinne og blir helt svett over sex-prøvings-regime folk driver med. Jeg hadde ikke orket noe slikt. Med testing og plikt-sex. Skjønner godt at det er avtennende og stressende for mannen din. 

Anonymkode: 5412e...0d4

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal slutte helt å snakke om EL-tester med ham, og bare si fra at nå er du lysten og vil ha ham? 

Et råtips er også å ta en støyt Bisolvon får dere prøver. Det vil redusere mengde slim i deg som sædcellene må forsere for å nå egget. Men ikke ta påfølgende dager, er vel ikke bra hvis man er gravid og egget skal feste seg.

Anonymkode: 3d460...8d5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er kvinne og blir helt svett over sex-prøvings-regime folk driver med. Jeg hadde ikke orket noe slikt. Med testing og plikt-sex. Skjønner godt at det er avtennende og stressende for mannen din. 

Anonymkode: 5412e...0d4

Men å ha sex 2 dager på rad er vel ingen ekstrem sex-prøvings-regime? Ja, noen har sex annenhver dag i 2 uker for å være helt sikker på at de treffer, men det har vi verken prøvd på eller gjort. Jeg har som nevnt hatt perioder med svært lite fokus på det, men etter 1,5 år med barne-ønske så vil jeg bare å vite at vi faktisk treffer EL.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje du skal slutte helt å snakke om EL-tester med ham, og bare si fra at nå er du lysten og vil ha ham? 

Et råtips er også å ta en støyt Bisolvon får dere prøver. Det vil redusere mengde slim i deg som sædcellene må forsere for å nå egget. Men ikke ta påfølgende dager, er vel ikke bra hvis man er gravid og egget skal feste seg.

Anonymkode: 3d460...8d5

Dette har jeg også prøvd, og får ofte "orker ikke i kveld" til svar. Sånn sett har det fungert bedre med EL-tester for både han og meg, noe han er enig i. Men ja, kanskje jeg rett og slett må legge prøvingen helt bort. Selv om det er det siste jeg egentlig ønsker å gjøre.. 

Det skal jeg lese mer om!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt! Jeg hadde det på samme måte de månedene vi skulle prøve, og de første månedene bommet vi på grunn av at vi hadde sex bare en gang og bommet på el. 

Mannen min skjønte ikke hastverket. Vi hadde i utgangspunktet en ulik innfallsvinkel til å «prøve». For han betydde det å droppe prevensjon og se hva som skjedde. For meg var det å bli kjent med syklus og ha samleie flere av de fruktbare dagene. Så da jeg var klar for første runde, og han ikke var helt i form var det jo nedslående.

For meg hjalp det faktisk å bare få sammenbrudd en dag. Han fant meg gråtende på kjøkkengulvet etter tredje måneden med avslag eller få runder rundt EL, der jeg forklarte at det ikke var noe vits i å prøve hvis han aldri var med på det. Prøveperioden etter satt den.

Til syvende og sist må man være to for å lage barn. Og med mindre man er av dem som ligger sammen annenhver dag uansett, så må man jo faktisk legge i en liten innsats for at det skal klaffe.

Anonymkode: 22fd1...329

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kvinne, men hadde heller ikke klart sex med et sånt press🙈 Blir fokus på prestasjon og baby, i stedet for lyst og glede. Så forstår godt at han trekker seg litt tilbake. Samtidig som jeg forstår deg og altså. Det er tross alt bare et par dager i måneden man kan bli gravid. Men tror en del menn blir stressa bare ved tanken på en skrikende baby som vil ødelegge «friheten» dems. Selv om de egentlig vil ha barn. Men jeg tror ikke de føler det på samme måte som oss. Sannsynligvis blir det noe helt annet når barnet blir født. 

Hva med å bare prøve litt omvend psykologi. Si at du har tenkt litt, og føler at det egentlig ikke haster så mye med barn nå likevel. Dere kan heller ta det som det kommer, eventuelt prøve mer senere. Nå vil du at dere bare skal kose dere sammen. Også tar du eggløsningstester i smug, kler deg opp i noe sexy og forfører han når du har eggløsning🙃 

Ellers burde dere jo kanskje sjekke at alt er normalt når det har gått så lang tid. Kan hende det er noe med hormoner eller noe sånt og, som man kan få hjelp med. Men ta å sjekk deg først. Har en følelse av at han bare kommer til å bli mer stressa av det😅 

Anonymkode: 5fbfe...ee5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg er kvinne, men hadde heller ikke klart sex med et sånt press🙈 Blir fokus på prestasjon og baby, i stedet for lyst og glede. Så forstår godt at han trekker seg litt tilbake. Samtidig som jeg forstår deg og altså. Det er tross alt bare et par dager i måneden man kan bli gravid. Men tror en del menn blir stressa bare ved tanken på en skrikende baby som vil ødelegge «friheten» dems. Selv om de egentlig vil ha barn. Men jeg tror ikke de føler det på samme måte som oss. Sannsynligvis blir det noe helt annet når barnet blir født. 

Hva med å bare prøve litt omvend psykologi. Si at du har tenkt litt, og føler at det egentlig ikke haster så mye med barn nå likevel. Dere kan heller ta det som det kommer, eventuelt prøve mer senere. Nå vil du at dere bare skal kose dere sammen. Også tar du eggløsningstester i smug, kler deg opp i noe sexy og forfører han når du har eggløsning🙃 

Ellers burde dere jo kanskje sjekke at alt er normalt når det har gått så lang tid. Kan hende det er noe med hormoner eller noe sånt og, som man kan få hjelp med. Men ta å sjekk deg først. Har en følelse av at han bare kommer til å bli mer stressa av det😅 

Anonymkode: 5fbfe...ee5

Hahahhs

ts sier hun vil ta en pause fra prøvingen (etter å ha sittet på gulvet og hylgrått), så blir det plutselig sexy sexy på soverommet 😂

Anonymkode: 8580a...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man virkelig vil ha barn og det ikke har kommet av seg selv i løpet av et år, så er det ikke rart at du gjør en ekstra innsats. Det stresser samboeren min også med eggløsning, men samtidig så er det mindre slitsomt enn å ha sex annenhver dag en hel måned. Sex for å lage barn er ikke nødvendigvis som annen sex, og det har jeg innfunnet meg fullstendig med. Han også, heldigvis. Man bør jo helst være to om å ønske og ville.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært langtidsprøver, og blir helt svett av innlegget ditt. 

Du ødelegger sexlivet, og mulig også forholdet, om du skal holde på med "pliktsex" i 1+ år. 

Etter ett år er det ikke hyppigere sex som skal til (med mindre dere har sex sjeldnere enn hver 7. dag) da sperm lever i 4-5 dager, og venter på egget. Da trenger dere medisinsk hjelp, så start der, i stedet for å mase og ødelegge forholdet på noe som uansett ikke hjelper. 

Anonymkode: e6199...a6a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at mannen vil ha barn da?

Det er ihvertfall avtennende når kona maser og gnager om det hele tiden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snart en av partnere "maser" om sex, uansett hva årsaken er, er forholdet dødt.

Anonymkode: a37c8...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du er frustrert, og de her som kommenterer at det er avtennende med masing har aldri vært langtidsprøvere. Jeg og mannen hadde samme problem, da vi har veldig lite sex til vanlig. Kanskje 1 gang i måneden, eller litt oftere i ferien. 

Vi gjorde en avtale. Ingen sextvang eller press, MEN i de fertile dagene (ca annen hver dag i en uke), forplikta vi oss til å sette av tid - ca 30 min - hvor vi skulle legge oss i senga, nakne, og kose. Hvis det ikke ble sex, skulle ingen bli sure. Men det ble som regel sex, da. Vi endra fokuset fra den penetrerende akten, til å sette av tid. Som sagt, funka det som en kule. 

Dette fordrer jo at mannen også gjør en liten innsats, han må faktisk sette av tid. Men det kan være med på å minke sexpresset hvis han vet at det går bra hvis dere ikke har sex. 

Jeg har forøvrig blitt gravid to ganger ved at vi hadde sex bare én gang den syklusen. Traff ganske bra på eggløsning da. 

Anonymkode: fb8dd...b01

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil også anbefale å gi mannen en BJ noen ganger i måneden, for å bygge opp sexlysten litt ;)

Anonymkode: fb8dd...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hjelpe å prøve å fokusere mer på å få et godt sexliv generelt, og ikke så mye på selve prøvingen. Prøv å få en rutine med å ha mer sex, gjerne to ganger i uka, gjennom hele mnd, så kommer det mer naturlig de dagene det gjelder. Sædkvaliteten blir også dårligere hvis det går for lang tid mellom hver utløsning, så det kan være dette øker sjansene deres. Vi har vært gjennom flere faser gjennom snart to års prøving, og nå er sexlivet vårt bedre enn noen gang. Vi har begge et sterkt barneønske og er enige om at vi skal ha sex jevnlig, og begge tar omtrent like mye initiativ, både rundt EL og ellers. Det kommer ikke helt naturlig for oss heller, vi må bestemme oss for det og sette av tid selv om lysten ikke akkurat sprenger på. Men det er jo hyggelig med sex, og viktig at det fortsetter å være det, tross prøving!

Anonymkode: 4b97d...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar seriøst bare noen minutter å få unnagjort, med mindre du krever forspill og dulling. Meget mulig din mann ikke ønsker barn. Aldri noensinne vært borti en mann som ikke klarer en kjappis på 2 minutter. 

Anonymkode: 9b1b1...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du gidder finne deg dette..

Stemmer for at du nekter han sex i en lengre periode og lar han smake sin egen medisin. 

Anonymkode: 2e565...cb2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Han er ikke særlig klar for det akkurat nå. Dere bør bli enige om en timing dere begge er veldig gira på. Når begge er klare vil det bli en helt fantastisk periode for dere. Ikke ødelegg et så fint øyeblikk i livet med mas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ikke greit ut, forstår at det er vanskelig. Hvor mye sex hadde dere før prøvingen begynte, husker du det? Det beste er jo om ting ikke blir så forandret bare for at man får en prøverstatus. Vi har alltid hatt sex ca. 3 ganger i uken, og har opprettholdt det siden vi ble prøvere. Kjører litt ekstra på rundt EL.

Men om dere hadde lite sex før prøving, så må man jo rett og slett bare time det. Syns det er litt rart at folk her kommenterer at det blir sex-plikt, på en negativ måte. Hvis man ikke er så glad i hyppig og jevnlig sex så MÅ man time det for at det skal kunne bli barn. Og det må begge partene være innforstått med. Jeg syns du må ha en ny prat med mannen din TS. Si at dersom dere er seriøse på å skulle ha barn sammen, så må dere ha sex på minst to av de fem fertile dagene. Og hvis han er så trøtt og sliten denne perioden når det kommer til stykket, så må du bare minne han på avtalen din. Og gjøre det meste av jobben selv. Start med oralsex, vær på topp, frist med middag etterpå osv. Det som skal til for at det går.

Men jeg anbefaler ikke denne metoden som førstevalg. Det absolutt beste er å ha mye sex. Å ha sex øker sexlysten. Akkurat nå skal jeg innrømme at jeg er i en litt tung dal selv når det kommer til sexlyst. Er på 9. prøvemåned og jeg og mannen har hatt MYE sex disse månedene. Ekstra frustrerende at det ikke har gått ennå. Litt lyst å bare snu meg rundt i sengen og sove mye for tiden, men jeg opprettholder å ha sex ca. annenhver dag likevel. Redd det dabber av dersom man plutselig tar lange pauser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg TS. Her var det mannen som var mest gira på at vi skulle ha barn, men det sekundet jeg sa ok jeg vil også og sluttet på prevansjon så halverte sexlysten hans seg (eller forsvant nesten helt..). Og jeg har virkelig ikke mast, jeg forstår ikke greia. Tror faktisk han ikke forsto at det er så få dager man er fertil og når jeg forklarte det fikk han helt prestasjonsangst. Vi har ikke hatt supermye sex fra før men det har som regel vært hans initiativ, men i det jeg sluttet på prevansjon så sluttet han å ta initiativ. Skulle aldri fortalt ham at jeg sluttet og om hvordan fertilitet hos kvinner faktisk funket men kan jo ikke ta den infoen tilbake nå 🙄 Trodde jo han skulle bli glad over å kunne ha mer sex...

Anonymkode: 2da5b...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...