AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Skrevet 19. februar 2021 Jeg og samboer har en datter på 9 måneder sammen og har barn nummer to på vei. Bare et par måneder på vei. Samboer har alltid vært en veldig oppmerksom type, sender meldinger når han er på jobb, passer på at jeg har alt jeg trenger (bare det å hente et glass vann) og en fantastisk pappa til datteren vår. Når jeg fant ut at jeg var gravid igjen for noen uker siden ble jeg sjokkert - da vi har brukt prevansjon. Jeg helte mot abort, for datteren vår er en håndfull. Men vi snakket sammen og valgte å beholde. Han var kjempeglad! Men de siste ukene har han og plutselig blitt anderledes. Til tross for at han er på jobb, så er han pålogget på Facebook. I teorien ikke noe anderledes med det. Men før var han pålogget fordi han skrev til meg. Det kunne være alt fra at han ville fortelle at han elsket meg, gledet seg til å komme hjem til å spørre hva jeg ville ha til middag eller småklage over sjefen. Det har opphørt, men han er likevel pålogget. Hjemme er han fortsatt veldig flink med datteren vår. Men det er aldri et eneste spørsmål om hvordan formen min er og han svarer meg anderledes enn før. Jeg skjønner jo at jeg var gravid for kort tid siden og at det kanskje ikke er "like stort" nå. Og at jeg overtenker ting 😅 jeg har sagt jeg synes han er anderledes for tiden og spurt om det er noe galt. Men han avfeier det bare, og sier at han er lik som før. Når vi møttes veide jeg 49 kilo, sminket meg hver dag og ordnet håret. Som småbarnsmor OG gravid har jeg selvsagt forfalt litt, om du vil. Så jeg begynner jo å mistenke at fyren er utro. Vet han har vært det før. Men det var da han var 19 år, ung og dum. Hvordan kan jeg finne ut av det? Jeg er ukomfortabel med å snoke på telefonen hans, og jeg regner uansett med han ville ha slettet eventuelle spor. Anonymkode: 00064...40b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #2 Skrevet 19. februar 2021 Han er vel sliten, i full jobb og med en baby og nygravid samboer hjemme. Anonymkode: bc736...9c7 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 Ikke mer enn 8 år, men bodd sammen i 7 av de. Ts Anonymkode: 00064...40b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #5 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg og samboer har en datter på 9 måneder sammen og har barn nummer to på vei. Bare et par måneder på vei. Samboer har alltid vært en veldig oppmerksom type, sender meldinger når han er på jobb, passer på at jeg har alt jeg trenger (bare det å hente et glass vann) og en fantastisk pappa til datteren vår. Når jeg fant ut at jeg var gravid igjen for noen uker siden ble jeg sjokkert - da vi har brukt prevansjon. Jeg helte mot abort, for datteren vår er en håndfull. Men vi snakket sammen og valgte å beholde. Han var kjempeglad! Men de siste ukene har han og plutselig blitt anderledes. Til tross for at han er på jobb, så er han pålogget på Facebook. I teorien ikke noe anderledes med det. Men før var han pålogget fordi han skrev til meg. Det kunne være alt fra at han ville fortelle at han elsket meg, gledet seg til å komme hjem til å spørre hva jeg ville ha til middag eller småklage over sjefen. Det har opphørt, men han er likevel pålogget. Hjemme er han fortsatt veldig flink med datteren vår. Men det er aldri et eneste spørsmål om hvordan formen min er og han svarer meg anderledes enn før. Jeg skjønner jo at jeg var gravid for kort tid siden og at det kanskje ikke er "like stort" nå. Og at jeg overtenker ting 😅 jeg har sagt jeg synes han er anderledes for tiden og spurt om det er noe galt. Men han avfeier det bare, og sier at han er lik som før. Når vi møttes veide jeg 49 kilo, sminket meg hver dag og ordnet håret. Som småbarnsmor OG gravid har jeg selvsagt forfalt litt, om du vil. Så jeg begynner jo å mistenke at fyren er utro. Vet han har vært det før. Men det var da han var 19 år, ung og dum. Hvordan kan jeg finne ut av det? Jeg er ukomfortabel med å snoke på telefonen hans, og jeg regner uansett med han ville ha slettet eventuelle spor. Anonymkode: 00064...40b Det kan være at han er redd for fremtiden. Han tør ikke si noe fordi dere har funnet en løsning, han tør ikke si noe fordi du er lykkelig og han vil ikke ødelegge det. Han kan være redd for å si masse feil. I en slik sak så kan jeg forstå om det er angst. Han klarer ikke skrive som vanlig til deg fordi alle hans tanker handler om noe helt annet, angsten for den nye hverdagen. Anonymkode: da2fa...0d3 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan være at han er redd for fremtiden. Han tør ikke si noe fordi dere har funnet en løsning, han tør ikke si noe fordi du er lykkelig og han vil ikke ødelegge det. Han kan være redd for å si masse feil. I en slik sak så kan jeg forstå om det er angst. Han klarer ikke skrive som vanlig til deg fordi alle hans tanker handler om noe helt annet, angsten for den nye hverdagen. Anonymkode: da2fa...0d3 Nå skal jeg ikke være helt bastant, men det tviler jeg på er grunnen. Han overtalte meg til å beholde dette barnet, han sier at dette klarer vi og jeg vet han mener det. Han er en veldig bekymringsløs type, som ikke tenker frem i tid - men heller tar problemer når de oppstår. Alltid vært sånn. Mens jeg er den som kverner på ting, er stresset og kan føle på angsten. Ts Anonymkode: 00064...40b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #7 Skrevet 19. februar 2021 Jeg har ingen andre råd enn å si at man bør stole på magefølelsen sin. Den har alltid stemt hos meg hvert fall. Mistenker du at han er utro er det like så greit å finne ut av det med en gang. Snoker du og finner ingenting sier du heller ingenting. Snoker du og finner noe, så er det bare å sette strek. Anonymkode: c97a5...bc8 2
Heihola Skrevet 19. februar 2021 #8 Skrevet 19. februar 2021 For meg virker det som at du legger litt vel mye i det.. kan være så enkelt som at han har det travelt på jobb, at han er innom Facebook én gang også står det at han er pålegga lenge etterpå (pleier å være tilfellet hos meg). Kan være at han ikke spør deg like ofte om hvordan formen er, siden du akkurat har vært gjennom en graviditet og han tenker at det kanskje er litt mer "kjent" for deg denne gangen. Men om du virkelig henger deg opp i disse tingene, er det i alle fall mye bedre å ta en prat med han om det, enn å drive å snoke på telefonen hans. Ta en samtale og sjekk hvilken feeling du får når du er ærlig og legger alle korta på bordet... Det er vanskelig å lyve til noen sånn face to face, egentlig. 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #9 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Han overtalte meg til å beholde dette barnet, han sier at dette klarer vi og jeg vet han mener det. Han er en veldig bekymringsløs type, som ikke tenker frem i tid - men heller tar problemer når de oppstår. Alltid vært sånn. Mens jeg er den som kverner på ting, er stresset og kan føle på angsten. Ts Anonymkode: 00064...40b Ja, dette er jo definitivt et problem som har oppstått. Nå må han stå på og jobbe for familien sin. La ham gjøre det i fred. Anonymkode: bc736...9c7
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #10 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nå skal jeg ikke være helt bastant, men det tviler jeg på er grunnen. Han overtalte meg til å beholde dette barnet, han sier at dette klarer vi og jeg vet han mener det. Han er en veldig bekymringsløs type, som ikke tenker frem i tid - men heller tar problemer når de oppstår. Alltid vært sånn. Mens jeg er den som kverner på ting, er stresset og kan føle på angsten. Ts Anonymkode: 00064...40b Kan likevel føle det sånn, det skjedde her. Han ønsket seg barn i mange år, jeg ble gravid. Halvveis så kom angsten hans. Han klarte nesten ikke være tilstedet mot slutten fordi han var så redd. Han er en fantastisk far nå. Min og tenker sjeldent langt, men akkurat her kom det en angst for fremtiden likevel. Anonymkode: da2fa...0d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå