AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Skrevet 19. februar 2021 Hva gjør man da med pengene ? Det er vel ikke noe poeng med å ha de på sparekonto pga minusrente (?). Men hvor kan man sette de så man ikke risikerer å miste noe i dårlig investeringer. Anonymkode: 95d33...2ac
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #2 Skrevet 19. februar 2021 Investere i eiendom? Evt. fond, det er jo ikke så risikofylt som aksjer. Anonymkode: 4ccb9...e8b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #3 Skrevet 19. februar 2021 Tror jeg hadde kjøpt drømmehuset, ny bil og kanskje en hytte. Betalt ned på huslån til foreldre og svigers, og spyttet i litt egenkapital til søsken. Kanskje hadde jeg gitt litt til veldedighet, og så hadde jeg nok fått meg en investeringsrådgiver for det som ble igjen Anonymkode: 1b67f...b99 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 Kjøpt drømmehuset, ny bil og kost meg uten økonomisk bekymring. Ville snakket med fagfolk om best investering. Hatt en skikkelig shoppingrunde med min snille mamma og gitt til kreftforeningen og lokale hjelpe organisasjoner. Kjøpt bolig og bil til min sønn. Anonymkode: 48753...28a 2
Hr. Aktiv Skrevet 19. februar 2021 #5 Skrevet 19. februar 2021 100 millioner og minusrente? Det tror jeg ikke noe på. Dog må du betale mye i formueskatt slik at noen gevinst blir det ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 Hadde brukt de opp på damer, gambling og sprit. Gode minner kan ingen ta fra deg. Anonymkode: a1050...df4 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #7 Skrevet 19. februar 2021 Må store gevinster betales skatt av? Dette har jeg aldri tenkt på, men må forberede meg til i morgen kveld for da vinner jeg. Anonymkode: d41f2...a41 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #8 Skrevet 19. februar 2021 Hr. Aktiv skrev (3 timer siden): 100 millioner og minusrente? Det tror jeg ikke noe på. Dog må du betale mye i formueskatt slik at noen gevinst blir det ikke. Med så lav rente som det er nå så vil de tape seg i verdi på sparekonto. Med tanke inflasjon (ca 2% hvert år) https://www.nordea.com/no/presse-og-nyheter/nyheter-og-pressemeldinger/news-no/2016/16-08-11-saa-mye-taper-sparepengene-seg-i-verdi.html og formueskatt. Så forstår hvorfor TS kaller sparekontorente minusrente nå for tiden. Ville nok selv kjøpt et parr boliger --> leid ut, sette det resterende i forskjellige fond. Og kanskje 5 mill i litt risikable aksje. Det viktigste er at man sprer pengene godt i forskjellige markeder slik at helhetsbilde av alle invisteringene dine går i pluss. Kjøpe aksjer i selskaper som gir utbytte per aksje 1 til flere ganger i året er heller ikke dumt. Anonymkode: 6e08c...b12
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #9 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hadde brukt de opp på damer, gambling og sprit. Gode minner kan ingen ta fra deg. Anonymkode: a1050...df4 Vil heller hatt god nåtid enn godeminner. Bruk de gjerne på damer, gambling og sprit# men bruk de med måte. Anonymkode: 9a2c6...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #10 Skrevet 19. februar 2021 Siden jeg har 2 barn, og familie og gode venner. Så hadde selvfølgelig barna fått en god del. Familie og venner hadde fått en del. Så hadde jeg fått meg drømmeboligen, bil og litt penger på sparekonto. Anonymkode: 21cf4...d01
Tjuagutten Skrevet 19. februar 2021 #11 Skrevet 19. februar 2021 Om jeg vant 100 mill hadde jeg investert i eiendom og kjøpt sokker til alle i familien 😐
Highhopes Skrevet 19. februar 2021 #12 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Må store gevinster betales skatt av? Dette har jeg aldri tenkt på, men må forberede meg til i morgen kveld for da vinner jeg. Anonymkode: d41f2...a41 Ikke av selve gevinsten, men av formuen du innehar etter å ha vunnet.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #13 Skrevet 19. februar 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Hva gjør man da med pengene ? Det er vel ikke noe poeng med å ha de på sparekonto pga minusrente (?). Men hvor kan man sette de så man ikke risikerer å miste noe i dårlig investeringer. Anonymkode: 95d33...2ac hadde ikke gjort noen forskjell for meg, jeg har ødelagt livet mitt uansett om jeg ble så ble milliardær. Anonymkode: 5a46f...3be
Hannah80 Skrevet 19. februar 2021 #14 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): hadde ikke gjort noen forskjell for meg, jeg har ødelagt livet mitt uansett om jeg ble så ble milliardær. Anonymkode: 5a46f...3be Huff, det hørtes trist ut..
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #15 Skrevet 19. februar 2021 Alltid artig med dem som skal investere. Man vinner 100 mill og vil deretter ha mer. Ubegripelig. Anonymkode: e4313...16d 2
Hannah80 Skrevet 19. februar 2021 #16 Skrevet 19. februar 2021 Hadde kjøpt meg enebolig. Satt inn penger til sønnen min. Og resten til piker, vin og sang🥂🍾
Knirke Skrevet 20. februar 2021 #17 Skrevet 20. februar 2021 Aksjer og fond, helt klart. å investere i eiendom ser jeg ikke noe poeng i, da det medfører masse unødvendig arbeid. Med 100 millioner trenger man ikke å jobbe resten av livet forutsatt at man ikke sløser.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #18 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Investere i eiendom? Evt. fond, det er jo ikke så risikofylt som aksjer. Anonymkode: 4ccb9...e8b Tenker du på rentefond og obligasjonsfond? Det gir jo ikke rare avkastningen i dagens marked. Alternativt aksjefond, men det er jo aksjer. Anonymkode: abf5d...782
Cata Skrevet 20. februar 2021 #19 Skrevet 20. februar 2021 Knirke skrev (4 timer siden): Aksjer og fond, helt klart. å investere i eiendom ser jeg ikke noe poeng i, da det medfører masse unødvendig arbeid. Med 100 millioner trenger man ikke å jobbe resten av livet forutsatt at man ikke sløser. Enig i den. Hadde muligens kjøpt meg en litt større leilighet med garasje, og ellers plassert en del i bank og fond. Ville nok gått til en eller annen økonomisk rådgiver for å få tips men siden jeg over 50 så skulle jeg nok klart meg greit med 2 mill i året livet ut... Dvs det ville blitt mer for jeg tviler på jeg lever i 50 år til. Der har jeg statistikken mot meg.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #20 Skrevet 20. februar 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Alltid artig med dem som skal investere. Man vinner 100 mill og vil deretter ha mer. Ubegripelig. Anonymkode: e4313...16d Dess mer penger du har dess mer kan du påvirke samfunnet. Har du mange hundre millioner kan du gi penger til ulike lag i lokalsamfunnet, donere til helsevesenet, ha et fond der avkastning går til en sak du mener er god. Osv Du vil også alltid ha penger å bruke dersom et familiemedlem trenger legebehandling i utlandet til en million eller to. Du kan sponse en god barndomsvenn du har kjent i 30 år med utdanningen sin slik at han kan ta seg av barna sine samtidig som han studerer. Det er mye godt man kan gjøre med mye penger. Anonymkode: c29f7...86c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå