AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #21 Del Skrevet 20. februar 2021 Har selv hatt erfaring med en narsissist. Og svarer generelt til alle som får befatning med en narsissist. Vil ikke skrive så mange detaljer her, men det eneste jeg til slutt kunne gjøre, var å blokkere overalt og ikke gi noe som helst tilbake. Null kontakt og null tilbakemeldinger, uansett hva jeg gjorde, så ble det bensin på bålet. LØP SÅ FORT DU KAN OG GJØR ALT DU KAN FOR Å SLIPPE UNNA!!! Aldri gi så mye som et snev av lillefingeren til en narsissist. Anonymkode: ea822...5c6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #22 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har selv hatt erfaring med en narsissist. Og svarer generelt til alle som får befatning med en narsissist. Vil ikke skrive så mange detaljer her, men det eneste jeg til slutt kunne gjøre, var å blokkere overalt og ikke gi noe som helst tilbake. Null kontakt og null tilbakemeldinger, uansett hva jeg gjorde, så ble det bensin på bålet. LØP SÅ FORT DU KAN OG GJØR ALT DU KAN FOR Å SLIPPE UNNA!!! Aldri gi så mye som et snev av lillefingeren til en narsissist. Anonymkode: ea822...5c6 Skjønner bare ikke hvorfor «min» narsissist skal vite om jeg dater. Når jeg spurte han om hvorfor han lurer sa han bare «er bare nysgjerrig». Jeg har fortsatt ting stående, fordi jeg ikke orker å se ham. Men føler jeg må få hentet alt asap egentlig.. Anonymkode: fbdaf...0d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #23 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Skjønner bare ikke hvorfor «min» narsissist skal vite om jeg dater. Når jeg spurte han om hvorfor han lurer sa han bare «er bare nysgjerrig». Jeg har fortsatt ting stående, fordi jeg ikke orker å se ham. Men føler jeg må få hentet alt asap egentlig.. Anonymkode: fbdaf...0d5 "For at du skal ha noe å lure på". Det er nettopp det som er grunnen! Og det virker. Så lenge han gjør slik, så klarer du ikke å legge han bak deg! Og han nyter det! All oppmerksomhet du gir han. Spiller ingen rolle om det er positiv eller negativ! Det gir han narsisistisk supply. Det betyr ingenting for han om han får dette fra deg eller andre. Det betyr ikke at han elsker deg eller er sjalu. Han suger livet ut av hvem som helst som gir det fra seg. Bare sørg for at det ikke er deg fra nå av. Anonymkode: 986b9...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #24 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 13.49): Trenger svar på en del spørsmål. Jeg er 99% sikker på at jeg nylig var sammen med en narsissist. Det startet med lovebombing, snakk om at han gledet seg til å fri til meg, vi flyttet sammen og ble sammen veldig raskt (på hans initiativ) - til at han begynte å gaslighte meg og manipulere meg nesten daglig. Jeg vet at de fleste sier man skal være glad man kom seg unna. Men helt uten videre kastet han meg ut, da sa jeg at vi var helt ferdig. Dagen jeg flyttet gråt han og ba meg ikke dra, men da var jeg sterk nok til å ba han dra til helvete. Kom tilbake dagen etterpå for å hente noen ting - da var han kald og jeg angret. Etter det har han bare vært ufyselig og kald, nekter å ta med tilbake og behandler meg skikkelig dritt. Jeg har så mange spørsmål og jeg føler han ikke vil gi meg closure. Når jeg spør blant annet om jeg noen gang betydde noe sier han «hva har det å si nå?». Når jeg spør han om han har møtt en ny, blir han sint. Mens han spør meg om jeg drar på dates - og det liksom er helt ok? Truer meg å blokke meg osv. jeg vet jeg høres desperat ut, men forholdet har traumatisert meg så mye og fått meg til å tro det er min feil alt sammen.. Anonymkode: fbdaf...0d5 Jeg syns det høres ut som et umodent forhold. Og i tilfeller der ting ikke fungerer ønsker man å trekke narsisist/psykopat kortet. Kanskje h*n sliter psykisk, eller at det er andre grunner til at h*n reagerer som h*n gjør. Du gjør lurt i å ikke overanslysere eller spekulere i årsaker , prøv heller å tenke på andre ting. Når det blir slutt så er det naturlig for mange å søke avstand. Anonymkode: 66b45...66e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #25 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skjønner bare ikke hvorfor «min» narsissist skal vite om jeg dater. Når jeg spurte han om hvorfor han lurer sa han bare «er bare nysgjerrig». Jeg har fortsatt ting stående, fordi jeg ikke orker å se ham. Men føler jeg må få hentet alt asap egentlig.. Anonymkode: fbdaf...0d5 AnonymBruker skrev (2 timer siden): "For at du skal ha noe å lure på". Det er nettopp det som er grunnen! Og det virker. Så lenge han gjør slik, så klarer du ikke å legge han bak deg! Og han nyter det! All oppmerksomhet du gir han. Spiller ingen rolle om det er positiv eller negativ! Det gir han narsisistisk supply. Det betyr ingenting for han om han får dette fra deg eller andre. Det betyr ikke at han elsker deg eller er sjalu. Han suger livet ut av hvem som helst som gir det fra seg. Bare sørg for at det ikke er deg fra nå av. Anonymkode: 986b9...288 Nettopp! Anonymkode: ea822...5c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #26 Del Skrevet 20. februar 2021 Narsissister aner det jo ikke selv. Se på Sophie Elise og Donald Trump, de er jo helt blinde for det hele Norge og verden kan se selv i søvne. Anonymkode: 74fbd...e46 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #27 Del Skrevet 20. februar 2021 Har vært sammen med en, det frister ikke til gjentagelse og nyter livet som FRI. Et levende mareritt er langt bak meg, visdom var belønningen. Anonymkode: 79e9e...b24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #28 Del Skrevet 20. februar 2021 Ja jeg har vært sammen med en narssisist, men må vedkjenne meg at jeg ikke forsto at vedkommende var narssisist verken under forholdet, eller før mye vondt og vanskelig hadde skjedd i etterkant av at jeg tilsynelatende hadde kommet meg ut av relasjonen, men egentlig ikke, siden han brukte felles barn til å fremdeles lage mye problemer, samt å styre og kontrollere mitt liv. Først tredje runde med psykolog, for å bearbeide mye vondt, sa psykolog til meg "Du må lese deg opp på narssisisme, for å forstå hva du har vært utsatt for." Så jeg leste og leste, og først da forsto jeg. Jeg hadde ikke vurdert verken psykopat eller narssisist, fordi jeg trodde slike ting ga seg utslag i å være høy på seg selv, mens han alltid var så stakkarslig. Ingenting var hans feil og han hadde det alltid så forferdelig tøft at han ikke kunne stilles til ansvar for noe, men måtte forstås og det var andre som hele tiden svikter ham, selv om det var han som laget problemer. Covert narssisist! Jeg visste ikke at slikt fantes. Gjett om jeg følte meg dum! Jeg hadde blitt så manipulert og lurt i mange år, og påtatt meg skylden for så mye, fordi han var så dyktig på å få meg til føle at det var jeg som var urimelig, ikke god nok på å kommunisere slik at det ikke ble misforståelser, ikke forståelsesfull nok, med mer. Da jeg forsto dette var det så lett å se hele spillet. Til mitt forsvar var jeg svært ung da jeg kom sammen med ham, og jeg hadde ingen erfaring at mennesker kan være ondskapsfulle og ønske å skape problemer, bare for å gjøre det. For å få makt gjennom å skape usikkerhet og skyldfølelse. Manipulere. Jeg er veldig takknemlig for at en psykolog til slutt fikk meg til å innse dette, for det er enklere å takle når jeg forstår hva han er, men det er veldig dumt at jeg ikke forsto det nye tidligere, for da hadde jeg antagelig kunne unngått iallefall en del av alt det vonde som skjedde. Vært rustet til å gjennomskue og ikke la meg manipulere så lett. Anonymkode: 1932d...a25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #29 Del Skrevet 20. februar 2021 Tillegg til det jeg skrev over : TS, det har egentlig mindre å si at han er eller ikke er narssisist enn at du har skjønt at han ikke er et bra menneske. Kom deg langt unna ham! Narssisist eller ikke, bra er han ikke! Anonymkode: 1932d...a25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #30 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg syns det høres ut som et umodent forhold. Og i tilfeller der ting ikke fungerer ønsker man å trekke narsisist/psykopat kortet. Kanskje h*n sliter psykisk, eller at det er andre grunner til at h*n reagerer som h*n gjør. Du gjør lurt i å ikke overanslysere eller spekulere i årsaker , prøv heller å tenke på andre ting. Når det blir slutt så er det naturlig for mange å søke avstand. Anonymkode: 66b45...66e Jeg orker ikke å måtte rettferdiggjøre hvorfor jeg er sikker på at han er n narsissist. Jeg er egentlig ikke i tvil engang. Måten han drev med mishandlingen på, historien om at han ble mishandlet av foreldrene som barn, ble mobbet av alle fordi han var smartere, at han mobber sine egne kompiser fordi de ikke har gode nok jobber... en voksen mann oppfører seg vitterlig ikke sånn. Jeg har lest meg opp såpass mye på dette. Alt og da mener jeg absolutt alt stemmer. Han mente at hans jobb var viktigere enn noen andre sin. At han var viktigere enn alle. Det handler ikke bare om hvordan han var i forholdet, men hvordan han var som person. Anonymkode: fbdaf...0d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #31 Del Skrevet 20. februar 2021 Kjære vene TS. Høres ut som min ex dette 😳 Anonymkode: 918e1...fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #32 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjære vene TS. Høres ut som min ex dette 😳 Anonymkode: 918e1...fdd Så leit å høre du har gått gjennom det samme. Jeg er nesten 100% sikker på at han har gjort dette med alle damene han har vært med. Skulle bare ønske jeg kunne gått ut mere med hodet hevet. Håper det går fint med deg nå. Hvordan kom du deg over dette? Anonymkode: fbdaf...0d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #33 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ja jeg har vært sammen med en narssisist, men må vedkjenne meg at jeg ikke forsto at vedkommende var narssisist verken under forholdet, eller før mye vondt og vanskelig hadde skjedd i etterkant av at jeg tilsynelatende hadde kommet meg ut av relasjonen, men egentlig ikke, siden han brukte felles barn til å fremdeles lage mye problemer, samt å styre og kontrollere mitt liv. Først tredje runde med psykolog, for å bearbeide mye vondt, sa psykolog til meg "Du må lese deg opp på narssisisme, for å forstå hva du har vært utsatt for." Så jeg leste og leste, og først da forsto jeg. Jeg hadde ikke vurdert verken psykopat eller narssisist, fordi jeg trodde slike ting ga seg utslag i å være høy på seg selv, mens han alltid var så stakkarslig. Ingenting var hans feil og han hadde det alltid så forferdelig tøft at han ikke kunne stilles til ansvar for noe, men måtte forstås og det var andre som hele tiden svikter ham, selv om det var han som laget problemer. Covert narssisist! Jeg visste ikke at slikt fantes. Gjett om jeg følte meg dum! Jeg hadde blitt så manipulert og lurt i mange år, og påtatt meg skylden for så mye, fordi han var så dyktig på å få meg til føle at det var jeg som var urimelig, ikke god nok på å kommunisere slik at det ikke ble misforståelser, ikke forståelsesfull nok, med mer. Da jeg forsto dette var det så lett å se hele spillet. Til mitt forsvar var jeg svært ung da jeg kom sammen med ham, og jeg hadde ingen erfaring at mennesker kan være ondskapsfulle og ønske å skape problemer, bare for å gjøre det. For å få makt gjennom å skape usikkerhet og skyldfølelse. Manipulere. Jeg er veldig takknemlig for at en psykolog til slutt fikk meg til å innse dette, for det er enklere å takle når jeg forstår hva han er, men det er veldig dumt at jeg ikke forsto det nye tidligere, for da hadde jeg antagelig kunne unngått iallefall en del av alt det vonde som skjedde. Vært rustet til å gjennomskue og ikke la meg manipulere så lett. Anonymkode: 1932d...a25 Jeg tror jeg må snakke med en psykolog også, muligens. Jeg føler meg traumatisert egentlig. Uansett hvor sykt det høres ut. Jeg føler meg dum. Alle advarte meg, men jeg nektet å se det. Det verste for meg var at han lå med ei venninne av meg. Jeg tror jeg aldri kommer til å stole på noen igjen. Urettferdig at sånne mannfolk får ødelegge ordentlige og snille jenter. Jeg elsket han jo og hadde gjort hva som helst for han. Fatter ikke hva som foregår oppi hodet til slike mennesker. Anonymkode: fbdaf...0d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #34 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror jeg må snakke med en psykolog også, muligens. Jeg føler meg traumatisert egentlig. Uansett hvor sykt det høres ut. Jeg føler meg dum. Alle advarte meg, men jeg nektet å se det. Det verste for meg var at han lå med ei venninne av meg. Jeg tror jeg aldri kommer til å stole på noen igjen. Urettferdig at sånne mannfolk får ødelegge ordentlige og snille jenter. Jeg elsket han jo og hadde gjort hva som helst for han. Fatter ikke hva som foregår oppi hodet til slike mennesker. Anonymkode: fbdaf...0d5 NS- narsisistisk supply, de er avhengig av andre mennesker for å overleve, de er uten sjel, tomme mørke hull. Anonymkode: 79e9e...b24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #35 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Han gråt og ba deg om ikke å dra, du dro og ba han dra til helvete. Nå er han avvisende, kald og endt opp med en narsissistisk personlighetsforstyrrelse diagnose i dine øyne? Anonymkode: d6339...e09 Nå kommer diagnosepolitiet igjen. Ts skrev «narsissist». Det spiller ingen rolle om det er narsissistiske trekk eller fullt ut en narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Poenget er at trekkene er der og at de er så tydelige og ødeleggende at man gjør best i å kutte kontakt så fort som mulig. Anonymkode: 40e19...72b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #36 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror jeg må snakke med en psykolog også, muligens. Jeg føler meg traumatisert egentlig. Uansett hvor sykt det høres ut. Jeg føler meg dum. Alle advarte meg, men jeg nektet å se det. Det verste for meg var at han lå med ei venninne av meg. Jeg tror jeg aldri kommer til å stole på noen igjen. Urettferdig at sånne mannfolk får ødelegge ordentlige og snille jenter. Jeg elsket han jo og hadde gjort hva som helst for han. Fatter ikke hva som foregår oppi hodet til slike mennesker. Anonymkode: fbdaf...0d5 Finn deg en psykolog! Og så kan du jo sjekke ut Dr. Ramani på YouTube. Var vært utrolig lærerikt for meg etter jeg brøt med en kompis. Anonymkode: 40e19...72b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #37 Del Skrevet 20. februar 2021 Hvis du kan, kom deg unna. Anonymkode: 96b6b...0b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #38 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du kan, kom deg unna. Anonymkode: 96b6b...0b4 Han vil ikke ha noe med meg å gjøre uansett, så jeg har liksom ikke noe valg 🤷🏼♀️ Anonymkode: fbdaf...0d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #39 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Finn deg en psykolog! Og så kan du jo sjekke ut Dr. Ramani på YouTube. Var vært utrolig lærerikt for meg etter jeg brøt med en kompis. Anonymkode: 40e19...72b Takk skal sjekke det ut ☺️ Anonymkode: fbdaf...0d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #40 Del Skrevet 20. februar 2021 Hei Jeg var i et forhold i ti år med en som nektet meg å vise det spekteret jeg følte av følelser. Sinne tok han eierskap i. Jeg slet så mye i jobben min etter bruddet at jeg måtte til psykolog, og da forklarte hun om narsisisster. Jeg vil anta at det stemmer og det er det som eksen er. Jeg syens det er kjempetøft, vi har et barn og jeg må kommunisere med han. Han veksler med å ignorere meg, og vil gjerne bruke meg, men aldri godta en utrekt hånd. Alt skal skje på hans primisser, han skal bestemme og styre. Når vi var sammen fikk jeg ikke bestemme noe hjemme, ingenting om feks møbler og interiør. Det er utrolig vanskelig men samarbeidet går greit nok. Selv om han veksler mellom smørblid ( når han vil ha noe ) og sur og mutt om jeg krever noe eller om han må gi av seg selv. Han viser ikke følelser og barnet vårt har det ikke bra. Livet er ofte tungt men jeg er sterk, og står på. Pøser på med omsorg og kjærlighet slik at barnet får det av en av oss ihvertfall. Jeg får ofte høre at jeg "gir for mye omsorg" og at det er min skyld for de problemer barnet har. Ikke ser han at det kommer av at barnet ikke føler at det er bra nok som det er. Prøver å veilede så godt jeg kan på det emosjonelle og han lytter litt, men...han må finne det ut selv. Sier jeg noe, mener han det motsatte. Anonymkode: ed5af...790 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå