AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Del Skrevet 19. februar 2021 Trenger svar på en del spørsmål. Jeg er 99% sikker på at jeg nylig var sammen med en narsissist. Det startet med lovebombing, snakk om at han gledet seg til å fri til meg, vi flyttet sammen og ble sammen veldig raskt (på hans initiativ) - til at han begynte å gaslighte meg og manipulere meg nesten daglig. Jeg vet at de fleste sier man skal være glad man kom seg unna. Men helt uten videre kastet han meg ut, da sa jeg at vi var helt ferdig. Dagen jeg flyttet gråt han og ba meg ikke dra, men da var jeg sterk nok til å ba han dra til helvete. Kom tilbake dagen etterpå for å hente noen ting - da var han kald og jeg angret. Etter det har han bare vært ufyselig og kald, nekter å ta med tilbake og behandler meg skikkelig dritt. Jeg har så mange spørsmål og jeg føler han ikke vil gi meg closure. Når jeg spør blant annet om jeg noen gang betydde noe sier han «hva har det å si nå?». Når jeg spør han om han har møtt en ny, blir han sint. Mens han spør meg om jeg drar på dates - og det liksom er helt ok? Truer meg å blokke meg osv. jeg vet jeg høres desperat ut, men forholdet har traumatisert meg så mye og fått meg til å tro det er min feil alt sammen.. Anonymkode: fbdaf...0d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #2 Del Skrevet 19. februar 2021 Vi vet ikke om han kvalifiserer til en narsisistisk personlighetsforstyrrelse, men det spiller heller ingen rolle. Du vet at dette forholdet har gjort deg vondt. Dette kan jeg etter min erfaring og det jeg har lest fortelle deg: - du er svinheldig at det var han som dumpet deg og ikke omvendt. Da går han ut av forholdet med æren i behold, og han har ikke behov for hevnaksjon mot deg. - du må kutte all kontakt. Jeg vet det gjør vondt. Men det går over, og da blir det mye bedre! Det du driver med nå er seigpining. Blokker han. - du får ikke closure eller unnskyldning fra slike folk. Det er en av kjennetegnene. I deres hode har de ikke gjort noe galt, og alt de har gjort mot deg, har de enten "ikke gjort" eller så er det din feil, eller du har fortjent det, eller du gjorde noe enda verre i påsken for 4 år siden (f.eks). - du må ikke ta personlig alt han har gjort mot deg. Smerten han har inni seg, må han ta ut på noen andre. Hadde det ikke vært deg, så hadde det vært nestemann. Nå er du fri. Ihvertfall fysisk. Nå er han på leit etter neste offer om han ikke allerede har funnet ei. Hvis han ikke finner ei, så vær på vakt om han prøver å få deg tilbake. Du vil ikke tilbake i dette forholdet. Det er psykisk vold. Og det er skadelig, også fysisk for deg! Veldig bra at du har innsett hvilken personlighet han har, og hva han driver med. Ikke glem det om han prøver seg på hoovering! Skriv opp oversiktlig hva stygt han har gjort mot deg. Les det hver gang du tenker at han egentlig er ganske snill. Anonymkode: 986b9...288 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #3 Del Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Vi vet ikke om han kvalifiserer til en narsisistisk personlighetsforstyrrelse, men det spiller heller ingen rolle. Du vet at dette forholdet har gjort deg vondt. Dette kan jeg etter min erfaring og det jeg har lest fortelle deg: - du er svinheldig at det var han som dumpet deg og ikke omvendt. Da går han ut av forholdet med æren i behold, og han har ikke behov for hevnaksjon mot deg. - du må kutte all kontakt. Jeg vet det gjør vondt. Men det går over, og da blir det mye bedre! Det du driver med nå er seigpining. Blokker han. - du får ikke closure eller unnskyldning fra slike folk. Det er en av kjennetegnene. I deres hode har de ikke gjort noe galt, og alt de har gjort mot deg, har de enten "ikke gjort" eller så er det din feil, eller du har fortjent det, eller du gjorde noe enda verre i påsken for 4 år siden (f.eks). - du må ikke ta personlig alt han har gjort mot deg. Smerten han har inni seg, må han ta ut på noen andre. Hadde det ikke vært deg, så hadde det vært nestemann. Nå er du fri. Ihvertfall fysisk. Nå er han på leit etter neste offer om han ikke allerede har funnet ei. Hvis han ikke finner ei, så vær på vakt om han prøver å få deg tilbake. Du vil ikke tilbake i dette forholdet. Det er psykisk vold. Og det er skadelig, også fysisk for deg! Veldig bra at du har innsett hvilken personlighet han har, og hva han driver med. Ikke glem det om han prøver seg på hoovering! Skriv opp oversiktlig hva stygt han har gjort mot deg. Les det hver gang du tenker at han egentlig er ganske snill. Anonymkode: 986b9...288 Takk for så utfyllende svar. dette her høres kanskje sinnsykt ut, men jeg synes nesten det er trist at han ikke har prøvd seg på hoovering. Virker som han ikke vil ha noe med meg å gjøre, da føler jeg at jeg aldri har hatt noen verdi for han. For meg handler det vel mer om at jeg føler meg så sveket og lurt at jeg vil ha muligheten til å kunne si «fuck you» tilbake, om du skjønner? Vet jeg burde være glad jeg ble kvitt han, men samtidig føler jeg når jeg gir helt slipp - sier jeg til meg selv samtidig at jeg vet jeg aldri betydde noe. Har gått frem og tilbake med blokking og no contact, men har falt for fristelsen flere ganger. Jeg skal prøve å holde meg denne gangen.. Anonymkode: fbdaf...0d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sucky Supply Skrevet 19. februar 2021 #4 Del Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg synes nesten det er trist at han ikke har prøvd seg på hoovering. Du er ikke alene om det. Som medlem av støttegrupper for ofre ser jeg dette daglig. Det øker følelsen av avvisning og verdiløshet, som alle de andre føler også. Men de får "æren" av en støvsuging en gang i blant i det minste, en bekreftelse, tror man. "Alle andre" forteller om hvor slitsomt det er med dette mennesket som prøver å suge dem tilbake til seg, mens en selv sitter der helt avvist, med en følelse av at man ikke er ett menneske med noen verdi. Du ser ut til å vita at `hoovering` er bare mer manipulasjon . Det ender oftest opp med at den som har klart å gå blir forkastet av narsissisten, for deres trang til å kaste vekk er massivt større enn vårt. Det gir dem noe de mangler i seg selv, følelsen av at de er verdt noe, de drar den lengre, de er verdt mer enn andre, mer enn deg. Når du får det litt på avstand vil dette løse seg for deg uten. Du har fått ett traume og en skade på selvfølelsen og selvverdien din. I motsetning til narsissisten så er ikke denne skaden din permanent. Sitat 2 Virker som han ikke vil ha noe med meg å gjøre, da føler jeg at jeg aldri har hatt noen verdi for han. Du har hatt verdi, når du var uvitende og forvirret, men det ser ut som om du var det alt for kort tid og muligens for lite i det hele tatt. Du blir brått kastet ut. Du kan ha påført vedkommende en narsissistisk krenkelse ved å ha satt grense/sagt nei/utvist egenvilje der det er uønsket. Da må det taes grep! Utkastelsen høres ut som en dramatisk manipulasjon, for, det som skjer når du kommer og henter tingene dine er hoovering. Han har nok satt opp hele affæren for å få deg til å miste balansen og bli ett lettere objekt i hans hverdag. Du går ikke med på den og min teori er at han da avskriver deg som for slitsomt objekt. Det krever for mye av ham å få ut av deg det han vil ha. Narsissistisk mat. Se på ham som en løve og deg som en sommerfugl. Om en sommerfugl lander på en løves nese vil den vise interesse, men, den begynner ikke å jage på den som mat, det koster mer enn det gir av energi. Sitat For meg handler det vel mer om at jeg føler meg så sveket og lurt at jeg vil ha muligheten til å kunne si «fuck you» tilbake, om du skjønner Å som jeg skjønner. . Det gjør han også. Å få siste ord, å være den som kaster vekk, å være den som dumper, sånn føler også folk som har hatt normale forhold, gjerne i sinne-fasen av sorgen. Å bli kastet vekk av en narsissist, når man har noe kunnskap om det mens man er i forholdet særlig, men også etterpå, gjør ekstra vondt, for man skulle jo ha forstått, vedkommende var jo ikke bra for deg også blir DU userimonielt slengt på gaten??? Yess, jeg skjønner den. "Hvis jeg fikk avvist deg ville jeg følt meg bedre, bra, i kontroll, sterk, vinneren". Det blir ikke sånn i lengden. Du er nok som meg, Sucky Supply. Her er det ei anna ei som også er skikkelig dårlig narsissist-mat. Han lurte meg Jeg har en far, mor og søster og alle har alltid gitt faen i meg. De har alle NPD. Jeg hadde bare ADHD. Det gjorde meg til ett vrangt "offer" som ikke skjønte hva som foregikk i kaos-familien min. Når jeg fikk den diagnosen så kunne jeg se mønstre og alt raknet i sømmene som var min illusjon av familie. Det forklarte også noen venninner som bare forsvant. Alt skjedde når jeg sa Nei. Disse venninnene forundret meg i mange år. Vi var så nære. De var helt avhengige av meg. Ville helst bare være med meg. Så en dag så sa jeg nei i det ene tilfellet, i det andre sto jeg opp for meg selv. *kast* Du koster mer enn du smaker for en narsissist. Tenk litt over barndom, foreldre, ungdom, venninner, har dette skjedd i andre settinger enn romantiske relasjoner? Har du litt du må bygge opp for å bli helt usmakelig for dem? Dette må bare ta sin tid. Hold på NC og sørg det mennesket du trodde eksisterte men som aldri var. Om ikke så lenge så kommer du til å kunne ta lettelse fra at du slapp å bli støvsuget og kastet flere ganger. Det skaper traumebånd og det kan bli vanskeligere og vanskeligere å bryte fra gang til gang. Noen som ikke i utgangspunktet hadde traumebånd begynner ett liv avhengig av narsissistiske partnere. Dette bare lukker du selv, fra ham får du ingenting, slutt å spør, du bare forer beistet du egentlig skal ta livet av. NC! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #5 Del Skrevet 19. februar 2021 Jeg burde forstått hva jeg begikk meg ut på etter en setning i starten av forholdet. Når jeg tenker på det i ettertid, hvem søren sier og faktisk mener noe slik.. "Alle gutta på skolen mobbet meg og vær ute etter meg fordi jeg var bedre enn de i alt. De var så dårlig tapere for at jeg klarte alt mye bedre enn de." Anonymkode: 5f541...403 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #6 Del Skrevet 19. februar 2021 Mener du som har diagnosen narsissitisk personlighetsforstyrrelse? Anonymkode: db4fa...53c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #7 Del Skrevet 19. februar 2021 De takler ikke avvisning, de skal ha kontrollen. Så når du sa nei etter han dumpet, hjelper det ikke å komme krypende etterpå igjen. Ta tar de tilbake kontrollen og sier nei. Alt er bare et spill og alt dreier seg om dem selv. Jeg forlot. Det var drama, snørr og tårer fra han fordi det er den ultimate krenkelse. Har aldri ønsket han tilbake, aldri vært i tvil. Ganske lenge etterpå måtte jeg imidlertid kontakte ham vedr en sak han stelte i stand mens vi var sammen. Det var helt kynisk og følelsesløst fra min side. Sendte en mld om å møtes, pga saken. På det tidspunktet hadde han fått seg ny dame (har jeg forstått senere), så han nøt antakelig min henvendelse på minst to plan: 1) Endelig en mulighet for oppreisning, han blokkerte meg 2) spille et spill overfor dama som garantert har lurt på hans holdning til meg etter bruddet (vi er kjent med hverandre fra før, tidligere triangulering), altså vise for henne at han blokkerte meg. Etter blokkeringen fortsatte spillet hans. Han lagde seg sikkert en forestilling i eget hodet om at bak min henvendelse lå det også en annen interesse. Så til tross for blokkeringen, kastet han seg rundt halsen min og ville slå av en prat da jeg tilfeldig møtte han på tur ved sjøen. Det var en så komisk og overdreven«kjærlighet og omtanke», litt sånn «stakkars deg, du savner meg jo, du tok kontakt». Et alldeles «herlig» spill fylt av fjas som fortsatte en stund hver gang vi møttes tilfeldig på butikken osv. Jeg derimot, har jo aldri ønsket noe kontakt overhodet på butikker osv. Min likegyldighet under de tilfedige treffene, har selvsagt ikke gått ubemerket hen hos ham. Jeg tror han nå endelig har innsett at jeg virkelig mener alvor, at jeg finnes ikke interessert. Ergo tilbake til avvisningen og den narsissistiske skade den utgjør. Masken har falt. Sist jeg traff han på butikken, var han svart i blikket og så rett og slett rasende ut der blikket hans følgte meg helt til jeg satte meg i bilen. Er bare så sykt glad han har en annen dame, så har han noe annet å pusle med enn meg. Du må bare komme deg vekk, det er virkelig ingenting å savne. Altfor intenst og bare masse drama og ræl. Krenket for den minste ting, uforholdsmessig stormannsgalskap, sjalusi og kontrollbehov og mye, mye mer. Jeg var stadig syk med virus osv den gangen. Det er over to år siden nå og har knapt vært syk. Du er FRI Anonymkode: d80cd...4b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 19. februar 2021 #8 Del Skrevet 19. februar 2021 Man kan være drittsekk uten å ha hverken narsissistisk, antisosial eller emosjonelt ustabil-personlighetsforstyrrelse. Utdyp gaslighting og manipulering. Og hvorfor kastet han deg ut? Han sier han ikke vil ha deg tilbake. Da er det vel over for ham. Sårt at du ikke får en god avslutning, men det får man ikke alltid. Han høres jo ut som en drittsekk da han kastet deg ut. Kan han ha sagt det i sinne? Fordi han ville såre deg? eller truet han deg med at du måtte dra? Vær heller glad for at du er kvitt ham. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #9 Del Skrevet 19. februar 2021 En ting til: Hvis dine antakelser stemmer, så bare innstill deg på mye sverting etter bruddet. Sinnsyke historier om deg og forholdet. Alt snus på hodet og dramet fortsetter bak din rygg. Her har både arbeidsgivere, hans ekser, en mann jeg ble glad i og hans tidligere kone +++ blitt kontaktet av ham. Så bryt all kontakt og bry deg kun om deg selv og din egen sannhet, ikke det iscenesatte. Det er utenfor din kontroll og tilhører ham. Lykke til💛 Anonymkode: d80cd...4b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #10 Del Skrevet 19. februar 2021 CorvusCorax skrev (9 minutter siden): Man kan være drittsekk uten å ha hverken narsissistisk, antisosial eller emosjonelt ustabil-personlighetsforstyrrelse. Utdyp gaslighting og manipulering. Og hvorfor kastet han deg ut? Han sier han ikke vil ha deg tilbake. Da er det vel over for ham. Sårt at du ikke får en god avslutning, men det får man ikke alltid. Han høres jo ut som en drittsekk da han kastet deg ut. Kan han ha sagt det i sinne? Fordi han ville såre deg? eller truet han deg med at du måtte dra? Vær heller glad for at du er kvitt ham. Så absolutt. Anonymkode: d80cd...4b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #11 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for så utfyllende svar. dette her høres kanskje sinnsykt ut, men jeg synes nesten det er trist at han ikke har prøvd seg på hoovering. Virker som han ikke vil ha noe med meg å gjøre, da føler jeg at jeg aldri har hatt noen verdi for han. Om han ikke har elsket deg, så er det ikke fordi du ikke har en verdi for han. Kanskje er han ikke i stand til å elske, kanskje sluttet han å elske deg, kanskje var han ute etter noe overfladisk. Kanskje var du ikke den rette - for han! Verdifull er du ihvertfall! Og en dag finner du en god mann som du fortjener, og som fortjener deg. Du trenger ikke denne drittsekkens bekreftelse på at du er verdifull! Og godt er det, for slike folk deler ikke ut bekreftelse. Hvis de driver med hoovering, er det ikke fordi de elsker deg, men fordi de elsker å tråkke på deg! Vær sjeleglad for at du slapp unna! Ikke se deg tilbake! Ikke vent på bekreftelse! Be han go fuck himself med bare å legge han bak deg og stenge han ute! ❤️ Anonymkode: 986b9...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #12 Del Skrevet 20. februar 2021 Sucky Supply skrev (19 timer siden): Du er ikke alene om det. Som medlem av støttegrupper for ofre ser jeg dette daglig. Det øker følelsen av avvisning og verdiløshet, som alle de andre føler også. Men de får "æren" av en støvsuging en gang i blant i det minste, en bekreftelse, tror man. "Alle andre" forteller om hvor slitsomt det er med dette mennesket som prøver å suge dem tilbake til seg, mens en selv sitter der helt avvist, med en følelse av at man ikke er ett menneske med noen verdi. Du ser ut til å vita at `hoovering` er bare mer manipulasjon . Det ender oftest opp med at den som har klart å gå blir forkastet av narsissisten, for deres trang til å kaste vekk er massivt større enn vårt. Det gir dem noe de mangler i seg selv, følelsen av at de er verdt noe, de drar den lengre, de er verdt mer enn andre, mer enn deg. Når du får det litt på avstand vil dette løse seg for deg uten. Du har fått ett traume og en skade på selvfølelsen og selvverdien din. I motsetning til narsissisten så er ikke denne skaden din permanent. Du har hatt verdi, når du var uvitende og forvirret, men det ser ut som om du var det alt for kort tid og muligens for lite i det hele tatt. Du blir brått kastet ut. Du kan ha påført vedkommende en narsissistisk krenkelse ved å ha satt grense/sagt nei/utvist egenvilje der det er uønsket. Da må det taes grep! Utkastelsen høres ut som en dramatisk manipulasjon, for, det som skjer når du kommer og henter tingene dine er hoovering. Han har nok satt opp hele affæren for å få deg til å miste balansen og bli ett lettere objekt i hans hverdag. Du går ikke med på den og min teori er at han da avskriver deg som for slitsomt objekt. Det krever for mye av ham å få ut av deg det han vil ha. Narsissistisk mat. Se på ham som en løve og deg som en sommerfugl. Om en sommerfugl lander på en løves nese vil den vise interesse, men, den begynner ikke å jage på den som mat, det koster mer enn det gir av energi. Å som jeg skjønner. . Det gjør han også. Å få siste ord, å være den som kaster vekk, å være den som dumper, sånn føler også folk som har hatt normale forhold, gjerne i sinne-fasen av sorgen. Å bli kastet vekk av en narsissist, når man har noe kunnskap om det mens man er i forholdet særlig, men også etterpå, gjør ekstra vondt, for man skulle jo ha forstått, vedkommende var jo ikke bra for deg også blir DU userimonielt slengt på gaten??? Yess, jeg skjønner den. "Hvis jeg fikk avvist deg ville jeg følt meg bedre, bra, i kontroll, sterk, vinneren". Det blir ikke sånn i lengden. Du er nok som meg, Sucky Supply. Her er det ei anna ei som også er skikkelig dårlig narsissist-mat. Han lurte meg Jeg har en far, mor og søster og alle har alltid gitt faen i meg. De har alle NPD. Jeg hadde bare ADHD. Det gjorde meg til ett vrangt "offer" som ikke skjønte hva som foregikk i kaos-familien min. Når jeg fikk den diagnosen så kunne jeg se mønstre og alt raknet i sømmene som var min illusjon av familie. Det forklarte også noen venninner som bare forsvant. Alt skjedde når jeg sa Nei. Disse venninnene forundret meg i mange år. Vi var så nære. De var helt avhengige av meg. Ville helst bare være med meg. Så en dag så sa jeg nei i det ene tilfellet, i det andre sto jeg opp for meg selv. *kast* Du koster mer enn du smaker for en narsissist. Tenk litt over barndom, foreldre, ungdom, venninner, har dette skjedd i andre settinger enn romantiske relasjoner? Har du litt du må bygge opp for å bli helt usmakelig for dem? Dette må bare ta sin tid. Hold på NC og sørg det mennesket du trodde eksisterte men som aldri var. Om ikke så lenge så kommer du til å kunne ta lettelse fra at du slapp å bli støvsuget og kastet flere ganger. Det skaper traumebånd og det kan bli vanskeligere og vanskeligere å bryte fra gang til gang. Noen som ikke i utgangspunktet hadde traumebånd begynner ett liv avhengig av narsissistiske partnere. Dette bare lukker du selv, fra ham får du ingenting, slutt å spør, du bare forer beistet du egentlig skal ta livet av. NC! Jeg tror nok jeg har opplevd hoovering før. Fordi jeg har forlatt ham før, og da prøver han å få meg tilbake ved å si at han elsker meg så mye. Jeg går alltid tilbake. Men da gir han seg etter 1-3 dager med å ignorere meg totalt. Men denne gangen har det vært slutt i over 5 uker. Han har ikke prøvd en gang, bortsett fra den ene gangen jeg skulle hente tingene mine. Når jeg har prøvd å gå tilbake har han bedt meg om å komme meg videre. At jeg må hente resten av tingene mine snart så jeg kan komme meg videre. Det gjør vondt, føler det er en final discard. Jeg vil jo ikke tilbake, men jeg vil ha muligheten til å «ta igjen» om du skjønner? Føler meg som er forferdelig menneske pga det, men jeg har blitt alvorlig deprimert etter bruddet. Han hadde trusler i starten av forholdet om å ta livet sitt, til å bli som dette - jeg skjønner ikke at et menneske kan svinge så fort? Når jeg har sagt jeg vil tilbake sier han «det var du som dumpet», prøver jeg jo å forklare han at det var han som kastet meg ut. Jeg hadde jo egentlig planlagt å finne leilighet i flere uker før han kastet meg ut - og det vet han. Kanskje det er derfor han kastet meg ut? Jeg konfronterte han også om at han drev med psykisk vold. Da hang han seg kun opp i begrepene jeg brukte. Mente jeg måtte «lære meg å skrive riktig begrep» og lignende. Det gjør forferdelig vondt, det er flaut at det gjør så vondt. Hvem med vettet i behold vil tilbake til en sånn person liksom? Folk rundt meg ber meg gå videre, men det er ikke lett. Fordi jeg føler meg så verdiløs. Jeg blokket han i en uke nå sist, før jeg unblokkerte for å spørre om jeg kunne hente tingene mine - fordi jeg hadde planer i helgen. Da spurte han om jeg skulle på date? Så sa jeg jeg skal *den og den aktiviteten* men ikke spesifikt at jeg skulle på date. Spurte han senere om han hadde møtt noen, da klikka han helt fordi han mente jeg nagget og at han har svart på det før. Noe han ikke hadde. Da sa jeg at jeg hadde truffet noen som setter pris på meg og ser min verdi - hvorpå han svarer at han ikke «er som meg som må hoppe på en ny med en gang». Da fyrte jeg tilbake med at «men du hoppet på noen I FORHOLDET (han var utro)» samt at «du lastet ned tinder samme dag jeg dro». Det er så typisk han. Og han sa det var bra jeg hadde funnet meg noen. Virket så likegyldig samtidig som han kom med de stikkene. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til han lenger. For meg er det strevsomt å ikke uttrykke følelsene mine for han EN dag bare. Selvom jeg vet han gir faen og egnt nyter det. Han skrev til meg at han ikke orker mer og at han blokkerer meg om jeg skriver mer til han som ikke omhandler å hente tingene mine. jeg er bare rådvill, føler jeg får lite støtte av venner - fordi de sikkert er lei av å høre på. Det verste er at jeg vet jeg er en flott jente i utgangspunktet. Jeg har en bra personlighet, utdanning, en god og stabil jobb og ser grei ut. Denne mannen var ingen jeg ville gått etter i utgangspunktet. Han har en god utdanning og jobb, men ser så som så ut - og egentlig ikke en bra personlighet (ser jeg nå). Er leit at du har opplevd mye av det samme. Unner ikke min verste fiende dette en gang 😞 ❤️ Hvordan har du det nå? Anonymkode: fbdaf...0d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #13 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg burde forstått hva jeg begikk meg ut på etter en setning i starten av forholdet. Når jeg tenker på det i ettertid, hvem søren sier og faktisk mener noe slik.. "Alle gutta på skolen mobbet meg og vær ute etter meg fordi jeg var bedre enn de i alt. De var så dårlig tapere for at jeg klarte alt mye bedre enn de." Anonymkode: 5f541...403 Ja sånt kunne eksen min si. At han ble mobbet ekstremt som barn. Men at det er fordi han var smartere enn alle.... Anonymkode: fbdaf...0d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #14 Del Skrevet 20. februar 2021 CorvusCorax skrev (13 timer siden): Man kan være drittsekk uten å ha hverken narsissistisk, antisosial eller emosjonelt ustabil-personlighetsforstyrrelse. Utdyp gaslighting og manipulering. Og hvorfor kastet han deg ut? Han sier han ikke vil ha deg tilbake. Da er det vel over for ham. Sårt at du ikke får en god avslutning, men det får man ikke alltid. Han høres jo ut som en drittsekk da han kastet deg ut. Kan han ha sagt det i sinne? Fordi han ville såre deg? eller truet han deg med at du måtte dra? Vær heller glad for at du er kvitt ham. Med gaslighting mener jeg at hvis jeg feks uttrykte at jeg var lei meg for noe han gjorde, sa han at han snakket til meg på den måten fordi jeg var sånn og sånn. At jeg fortjente å bli behandla dritt. Han sa det var min feil at han var utro. Hadde jeg ikke forlatt han alene den natten, hadde han aldri vært utro. Så det er min feil. Når han truet med å ta livet sitt kunne han si ting som at «ingen elsker meg, alle forlater meg» «forlat meg du og. Har ingenting å leve for lenger». Osv. Er mye mer og. Anonymkode: fbdaf...0d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #15 Del Skrevet 20. februar 2021 Han gråt og ba deg om ikke å dra, du dro og ba han dra til helvete. Nå er han avvisende, kald og endt opp med en narsissistisk personlighetsforstyrrelse diagnose i dine øyne? Anonymkode: d6339...e09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #16 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Om han ikke har elsket deg, så er det ikke fordi du ikke har en verdi for han. Kanskje er han ikke i stand til å elske, kanskje sluttet han å elske deg, kanskje var han ute etter noe overfladisk. Kanskje var du ikke den rette - for han! Verdifull er du ihvertfall! Og en dag finner du en god mann som du fortjener, og som fortjener deg. Du trenger ikke denne drittsekkens bekreftelse på at du er verdifull! Og godt er det, for slike folk deler ikke ut bekreftelse. Hvis de driver med hoovering, er det ikke fordi de elsker deg, men fordi de elsker å tråkke på deg! Vær sjeleglad for at du slapp unna! Ikke se deg tilbake! Ikke vent på bekreftelse! Be han go fuck himself med bare å legge han bak deg og stenge han ute! ❤️ Anonymkode: 986b9...288 Kanskje.. jeg har nok mistet mye av selvfølelsen i forholdet. Jeg tror jo at han på et tidspunkt at han elsker meg, men samtidig kan en narsissist elske? Han har jo hooveret meg før.. hvorfor ikke nå? Er så mye spørsmål, som jeg forøvrig vet er helt dustete. Jeg burde komme meg videre. Men det er tøft ❤️ Jeg har heldigvis flyttet inn i en fin leilighet og skal kjøpe meg leilighet om ikke så alt for lenge. Jeg har blitt promotert på jobb - så noen ting går oppover. Men føler samtidig jeg lar han holde meg tilbake. Venter daglig på en melding fra han om at han er lei seg og elsker meg. Anonymkode: fbdaf...0d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #17 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han gråt og ba deg om ikke å dra, du dro og ba han dra til helvete. Nå er han avvisende, kald og endt opp med en narsissistisk personlighetsforstyrrelse diagnose i dine øyne? Anonymkode: d6339...e09 Ja nettopp. Nei for helvete, har du i det hele tatt lest innlegget? Handler om hele han som person. Han KASTET MEG UT, jeg fant meg leilighet. Dagen jeg dro begynte han å grine, da hadde jeg allerede signert en kontrakt, som jeg kommer meg tidligst ut av i september. Slutt å forpeste tråden, jeg vet din intensjon. Anonymkode: fbdaf...0d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #18 Del Skrevet 20. februar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Han gråt og ba deg om ikke å dra, du dro og ba han dra til helvete. Nå er han avvisende, kald og endt opp med en narsissistisk personlighetsforstyrrelse diagnose i dine øyne? Anonymkode: d6339...e0 Haha må le. Hun svarer sint én gang etter lang tid med psykisk vold, utroskap og gaslightning - og det er dét du henger deg opp i? Anonymkode: e8e24...c4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #19 Del Skrevet 20. februar 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ja nettopp. Nei for helvete, har du i det hele tatt lest innlegget? Handler om hele han som person. Han KASTET MEG UT, jeg fant meg leilighet. Dagen jeg dro begynte han å grine, da hadde jeg allerede signert en kontrakt, som jeg kommer meg tidligst ut av i september. Slutt å forpeste tråden, jeg vet din intensjon. Anonymkode: fbdaf...0d5 Intensjon? Hadde bare et spørsmål. Anonymkode: d6339...e09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #20 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Kanskje.. jeg har nok mistet mye av selvfølelsen i forholdet. Jeg tror jo at han på et tidspunkt at han elsker meg, men samtidig kan en narsissist elske? Han har jo hooveret meg før.. hvorfor ikke nå? Er så mye spørsmål, som jeg forøvrig vet er helt dustete. Jeg burde komme meg videre. Men det er tøft ❤️ Jeg har heldigvis flyttet inn i en fin leilighet og skal kjøpe meg leilighet om ikke så alt for lenge. Jeg har blitt promotert på jobb - så noen ting går oppover. Men føler samtidig jeg lar han holde meg tilbake. Venter daglig på en melding fra han om at han er lei seg og elsker meg. Anonymkode: fbdaf...0d5 Så flott at ting går din vei. Du må bare gi slipp på han nå. Det spiller ingen rolle om han har en diagnose eller ikke. Ta fokuset vekk fra han, og fokuser på deg selv fremover. Vær god med deg selv! Nei, han elsker deg ikke. Kjærlighet er ikke slik! Men det er ikke noe galt med deg. Bare steng han ute. Gå videre. Nyt livet! Gå på terapi om nødvendig. Anonymkode: 986b9...288 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå