AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #21 Skrevet 19. februar 2021 Gjennomsnitt IQ i Norge er 100. På kvinneguiden er snittet 90. For det er mange damer her. Det betyr 1 av 4 er Mensa IQ her Anonymkode: 85f46...bc9
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #22 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): what, er du seriøs? Er gjennomsnitts-iq-en til kvinner på 90? gulp. Anonymkode: 3791f...e91 Det har jeg aldri sagt! Er menn her som trekker opp snittet. Anonymkode: 85f46...bc9
Gjest Malika Skrevet 19. februar 2021 #23 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det har jeg aldri sagt! Er menn her som trekker opp snittet. Anonymkode: 85f46...bc9 🤪
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #24 Skrevet 19. februar 2021 ærlig talt. 120-135?? dette er jo på nivå med einstein og andre kjente oppfinnere. du må være temmelig smart for å ha den IQ-en. Og de som har denne, utnytter og oppnår som oftest noe stor. slikt blir ikke uoppdaget. min test på mensa var 112 f.eks. og det tror jeg ikke er helt korrekt. ligger sikkert noe under.. Anonymkode: a329f...96b 1
Gjest Malika Skrevet 19. februar 2021 #25 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): ærlig talt. 120-135?? dette er jo på nivå med einstein og andre kjente oppfinnere. du må være temmelig smart for å ha den IQ-en. Og de som har denne, utnytter og oppnår som oftest noe stor. slikt blir ikke uoppdaget. min test på mensa var 112 f.eks. og det tror jeg ikke er helt korrekt. ligger sikkert noe under.. Anonymkode: a329f...96b Jeg har 135 i IQ og har vært Mensa-medlem. Men så dritsmart er jeg ikke. Har en ok utdannelse, men det jeg merker i det daglige er at jeg kanskje er mer analytisk enn folk flest. At jeg har lett for å se det store bildet, og sortere det raskt i grupper og ta det derfra.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #26 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): ærlig talt. 120-135?? dette er jo på nivå med einstein og andre kjente oppfinnere. du må være temmelig smart for å ha den IQ-en. Og de som har denne, utnytter og oppnår som oftest noe stor. slikt blir ikke uoppdaget. min test på mensa var 112 f.eks. og det tror jeg ikke er helt korrekt. ligger sikkert noe under.. Anonymkode: a329f...96b Nei tøv, 2% top (mensa) er ca. 132. En av 50 har det og jeg har over 130 en plass selv. Jeg vet ikke helt nøyaktig siden det ikke har vært mensa-tester. Anonymkode: abe03...76e 3
Jytte Skrevet 20. februar 2021 #27 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Samme her. Jeg scoret veldig høyt for noen tiår siden, og ble medlem. Ikke noe å trakte etter. Anonymkode: 6e5b8...d5e Jeg fikk også høyt resultat, men giddet ikke bli medlem. Det som er med meg er at jeg ofte ser løsninger utenfor min sfære, og kan gi råd til de som har utdannelse innen det. Noen ganger til irritasjon for dem, men de fleste reagerer positivt. Blander meg ikke inn før det blir tatt opp. 1
Dilbert79 Skrevet 20. februar 2021 #28 Skrevet 20. februar 2021 Testen bør ikke taes på alvor. Den kan være en indikator, men det er mulig at en med under snitt iq får en over snitt score. Testen man betaler for er bedre, men om man virkelig lurer bør man kontakte privatpraktiserende psykolog, dette er den raskeste og beste måten. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #29 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): ærlig talt. 120-135?? dette er jo på nivå med einstein og andre kjente oppfinnere. du må være temmelig smart for å ha den IQ-en. Og de som har denne, utnytter og oppnår som oftest noe stor. slikt blir ikke uoppdaget. min test på mensa var 112 f.eks. og det tror jeg ikke er helt korrekt. ligger sikkert noe under.. Anonymkode: a329f...96b Nei, det er det ikke. Einstein hadde nærmere 160. Du er ikke et geni om du har iq mellom 120-135. Du er bare over gjennomsnittet, og har oftere universitetsutdannelse. Anonymkode: 339f0...6e5 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #30 Skrevet 20. februar 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: ærlig talt. 120-135?? dette er jo på nivå med einstein og andre kjente oppfinnere. du må være temmelig smart for å ha den IQ-en. Og de som har denne, utnytter og oppnår som oftest noe stor. slikt blir ikke uoppdaget. min test på mensa var 112 f.eks. og det tror jeg ikke er helt korrekt. ligger sikkert noe under.. Anonymkode: a329f...96b Niks. Det er ikke slik intelligens fungerer. Det er ikke sånn at man har interesse for å finne opp eller gjøre noe stort selv om intelligensen er høy. At man er smart betyr bare at man er bedre på å forstå enn andre. Hva man bruker den forståelsen til varierer mye. Enkelte bruker den til å lettere manipulere og bruke mennesker rundt seg. Einstein var ikke så intelligent heller. Hadde vi sett han på tv så hadde du sett at han var en mann med sine feil og mangler. Han hadde nok fordommer og kjipe meninger innimellom han også. Statistisk sett har vi mange smartinger på einstein sitt nivå i Norge. Om de fleste av dem gjorde store ting, hvor er de? Hvorfor har vi ikke mange store navn på store mennesker i Norge som gjør imponerende greier? Anonymkode: 2a4ad...cf0 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #31 Skrevet 20. februar 2021 Sorry folkens, men eg er ganske så sikker på at denne testen er for snill. Gjekk lei slik ca halvvegs då figurane vart meir og meir uforståelege og tippa svar på mange av oppgåvene. Fekk 112 som resultat. Ikkje dårlig på ein laurdag kveld. Morsomt, men heller upålitelig. Min IQ ligg nok på snittet. Anonymkode: 4016a...bf3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #32 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 12.42): Hei, Tok en gratis IQ-test fra Mensa på nettet nå, fikk angivelig en IQ på 135. Kan man legge noe i resultatet fra en slik usertifisert IQ-test, eller er dette bare tull og fanteri, og et "salgstriks" for at folk skal ta den betalte testen? Anonymkode: 5bef6...32a Testen på mensa sine hjemmesider er ment som en pekepinne på om du er god nok til å ta den virkelige prøven. Altså med en score på 135, så kan du være en kandidat for å klare den skikkelige testen som man må betale penger for å ta. Anonymkode: bd70d...602
Jane Eyre Skrevet 20. februar 2021 #33 Skrevet 20. februar 2021 Har selv tatt denne testen og den likner på enkelte deltester i WISC/WAIS tester man bruker for å utrede kognitive ferdigheter i dag. Den er likevel mangelfull og vil ikke gi et fullverdig bilde av en persons ferdigheter (mangler feks verbal deltest, hukommelse deltest osv).
Jane Eyre Skrevet 20. februar 2021 #34 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 21.50): Gjennomsnitt IQ i Norge er 100. På kvinneguiden er snittet 90. For det er mange damer her. Det betyr 1 av 4 er Mensa IQ her Anonymkode: 85f46...bc9 Det akkurat gj.snittet er 100 men gj.snittlig IQ varierer fra 80 -120 hvor nærmere 80 er nedre del av gj.snittet mens nærmere 120 er øvre del. Alt over og under blir x antall standardavvik fra gj.snittet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå