Gå til innhold

Gratis IQ-test fra Mensa - bare tull?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Tok en gratis IQ-test fra Mensa på nettet nå, fikk angivelig en IQ på 135.

Kan man legge noe i resultatet fra en slik usertifisert IQ-test, eller er dette bare tull og fanteri, og et "salgstriks" for at folk skal ta den betalte testen?

Anonymkode: 5bef6...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk samme score på hjemmetesten og på testen jeg tok hos Mensa, så min erfaring er at resultatet er korrekt. 

Du fikk forøvrig samme score som meg :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også 130+ på den testen. Lenge siden, så husker ikke nøyaktig. Har ikke verifisert med «ekte» test. 

Men jeg føler meg egentlig ikke så lur. 

Anonymkode: 8a496...fe8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen tar hva, 15 minutter? Den ordentlige testen tar vel en time. Så ja, den på nettsiden vil være veldig unøyaktig. Pluss at jeg tipper den er litt enklere slik at flere skal bli fristet ta den ordentlige de må betale for

Anonymkode: 2a4ad...cf0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 119. Godt over gjennomsnittet. Men ikke superduper intelligent. 135, da har man virkelig høy IQ. 

På andre tester på nettet har jeg fått alt fra 135-145. Stoler mer på Mensa-testen. 

Endret av CorvusCorax
tilleggsinformasjon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar!

Kanskje jeg må få verifisert resultatet, i så fall vil fortsettelse følge ;)

Anonymkode: 5bef6...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke typer oppgaver er det i disse testene? Er det kun rekker og figurer og former, eller går noen av oppgavene også på språk eller andre ting? 

Anonymkode: a0343...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det noen som ikke får bra score på mensa-testen? 

Nei. Vi ligger alle langt over gjennomsnittet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de gir ikke samme resultat, og gir nesten alltid mye høyere score enn i virkeligheten. Det er en grunn til at man faktisk må betale for å ta testen. Som voksen kan man også testes med wais for å få en ren iq score. 

testene til mensa tar ca en times tid, wais tar omtrent det samme.

Anonymkode: cbb88...b4d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan melde om at det ikke er spesielt stas i å være Mensa-medlem. Ble det for 10-15 år siden, men meldte meg ut. Føler meg i grunn ganske gjennomsnittlig++ smart. Men jeg kommer ikke til å løse kreftgåten og få kontakt med fjerne galakser, for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malika skrev (5 minutter siden):

Kan melde om at det ikke er spesielt stas i å være Mensa-medlem. Ble det for 10-15 år siden, men meldte meg ut. Føler meg i grunn ganske gjennomsnittlig++ smart. Men jeg kommer ikke til å løse kreftgåten og få kontakt med fjerne galakser, for å si det sånn. 

Samme her. 

Jeg scoret veldig høyt for noen tiår siden, og ble medlem. 

Ikke noe å trakte etter. 

Anonymkode: 6e5b8...d5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malika skrev (55 minutter siden):

Men jeg kommer ikke til å løse kreftgåten og få kontakt med fjerne galakser, for å si det sånn.

Kontakt med en stjerne i Melkeveien hadde holdt lenge for meg. Selv en av de nærmeste. Man blir mindre kravstor med årene, merker jeg. 

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenMinstelønn skrev (10 minutter siden):

Kontakt med en stjerne i Melkeveien hadde holdt lenge for meg. Selv en av de nærmeste. Man blir mindre kravstor med årene, merker jeg. 

For meg så holder det å ligge på dekk i båten en klar natt, langt fra lysforurensning og med nymåne, og SE Melkeveien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar ikke slike IQ tester på nette alvorlig, jeg fikk 137 på en slik test. Noe som bare er tull, min IQ er ikke i nærheten av det. Vil tippe den ligger mellom 70 og 75.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aragorn ll Elessar skrev (Akkurat nå):

Vil tippe den ligger mellom 70 og 75.

På en god dag, tror jeg du er oppe der hvor jeg svever. På rundt 82.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malika skrev (4 minutter siden):

For meg så holder det å ligge på dekk i båten en klar natt, langt fra lysforurensning og med nymåne, og SE Melkeveien. 

Hvor kjøper jeg billett til denne båt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Malika skrev (1 time siden):

Jeg var også medlem noen år på 00-tallet. Jeg hadde null utbytte av medlemskapet. Er utdannet siviløkonom (innen finans), men er på ingen måte noe geni innen faget eller på andre områder i livet.

Anonymkode: de7cb...b2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke bare tull og ligner på "ekte" MENSA-test. Andre tester som WISC/WAIS har flere typer oppgaver.

Det gir en viss indikasjon på hvor du ligger, men det er nok mange som får til dels veldig mye bedre der enn de ville fått på en kontrollert test. Siden det er så få oppgaver og de siste er tungt vektet kan man komme veldig langt med flaks på de siste også. Du kan nok regne med at du er over snittet i alle fall :)

Anonymkode: abe03...76e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 124 på den testen på nettet en gang. Men lenge siden jeg tok den da. 

Anonymkode: a0614...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...