Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Sliter litt her med økonomien.. 

Skal ut i mammaperm og har de tidligere årene hatt 100% stilling med en helt ok lønn.

For 1 år tilbake gikk ut jobbkontrakten og jeg hev meg da inn på studie, men det varte ikke så lenge så da fant jeg meg en jobb med 20% stilling. 

Har da under den perioden blitt gravid og skal nå ut i mammaperm, men jeg får da svært lite i foreldrepenger (og engangsstønaden vil ikke kunne erstatte da den er like «dårlig»). 

Å få utbetalt under 10K i måneden når man har regninger blir veldig vanskelig. 

Hva kan jeg gjøre? Mannen tjener det dobbelte, men hele lønnen hans + min går jo til regninger og vi sitter da i minus. 

Anonymkode: 968e6...bbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette burde du vel strengt tatt tenkt på før du ble gravid? 

Slik det er nå, får mannen ta over permisjonen og du får finne deg en 100% jobb. 

Anonymkode: f97b3...546

• Liker 5
Skrevet

Hvordan klarte du deg før da? Du får vel ikke mindre i foreldrepenger enn lønna du hadde?

Anonymkode: 3e0bd...cd2

• Liker 2
Skrevet

Mitt beste forslag er å studere, så får du støtte fra Lånekassen i tillegg.

Skrevet

Som nevnt over; søk deg inn på et studie og søk foreldrestipend derfra. Det kan du kombinere med engangsstønaden. Da får du iallfall litt mer i måneden :) alternativt; la far ta permisjonen, så søker du jobber og jobber så mye du får til for å spe på inntekten. 

Anonymkode: 737e6...6ce

Skrevet

Grader permisjonen din, og finn en kveldsjobb. 

Butikk, sykehjem, omsorgsbolig, bensinstasjon. Jobb i helger og kveld. 2-3dager i uka vil gi 8000-12000 ekstra i mnd. Alt etter hvor du jobber og hvor mange timer. 

Anonymkode: 61d74...ca4

Skrevet

Hei! Ble gravid med p-stav og fant ikke ut av det før det ble for sent. Det er altså IKKE en planlagt graviditet. 

Under studietiden jobbet jeg ikke og da jeg gikk ut i jobb så har jeg de siste månedene hatt veldig lav inntekt, tillegg vært permittert pga korona. 

Trodde NAV beregnet inntekten ut i fra de siste 3 årene (om ikke 1 år) og ikke siste 3 månedene. 

Har gått i minus hver måned og det blir nå veldig vanskelig. 

Har ikke «unødvendige» regninger og bruker ikke bil. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Grader permisjonen din, og finn en kveldsjobb. 

Butikk, sykehjem, omsorgsbolig, bensinstasjon. Jobb i helger og kveld. 2-3dager i uka vil gi 8000-12000 ekstra i mnd. Alt etter hvor du jobber og hvor mange timer. 

Anonymkode: 61d74...ca4

Det var smart! Takk :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...