AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Skrevet 19. februar 2021 Hjelp! Jeg har nettopp fått ansvar for en ny kunde på jobb og har et nytt jobbtilbud! Jeg ble denne uken kontaktet av et firma jeg har jobbet med på et tidligere tidspunkt, med ønske om å få meg med ombord permanent. Jeg jobber for tiden i en annen bedrift, og har nylig fått min første kunde i dette selskapet, som atpåtil er en ny kunde for oss. Arbeidet med denne nye kunden har ikke startet enda pga. omstendighetene med korona, første planleggingsmøte skal finne sted i løpet av neste uke. Nå har jeg derimot fått dette nye jobbtilbudet og de vil ha meg med ombord så snart som mulig. Jeg har kort oppsigelsestid pga. enda i prøveperiode, og kan i teorien starte der om kun 14 dager. Det er ikke til å legge skjul på at dette nye jobbtilbudet gjorde meg veldig glad, da jeg i utgangspunktet trives mye bedre i denne type jobb enn jobben jeg har nå. Har ikke fortalt dette til min nåværende arbeidsgiver enda og føler meg i en knipe her. Kan jeg si opp nå, rett før oppstart med en ny kunde som jeg skal ha ansvar for? Kan jeg være så egoistisk her? Bør jeg holde ut noen uker til, eller blir det enda verre å si opp da, når prosjektet har startet? Dette er min første egne kunde og kan jo potensielt ødelegge omdømme til bedriften jeg arbeider i. De to arbeidsplassene befinner seg på helt forskjellige steder i landet og er to ganske ulike bransjer, så jeg bryr meg ikke så mye om hva min nåværende arbeidsgiver skal si om meg i bransjen i ettertid. Anonymkode: ef6c9...ca1
KatteLatte Skrevet 19. februar 2021 #2 Skrevet 19. februar 2021 Si opp så fort som mulig så arbeidsgiver får på plass en erstatter for deg før planleggingen skal starte. 10
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #3 Skrevet 19. februar 2021 Det er ikke noe nytt at arbeidstakere forsvinner ila. prosjektperioden. Da setter man inn noen andre med riktig kompetanse. Vi som alltid er ansvarlig for kundene våre må jo få si opp vi også. Ikke får bedriftene dårligere omdømme heller, ansatte kommer og ansatte går. Her tar du på deg alt for mye solidarisk ansvar. Legg det vekk først som sist, folk som deg har en tendens til å bli utbrent. Anonymkode: 91844...5f9 2
Tuppeluri Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 Jo fortere du sier i fra jo lettere er det for arbeidsgiver å finne en erstatter for deg. Så si ifra nå du, og ta den andre jobben du vil trivest bedre i! 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #5 Skrevet 19. februar 2021 Vi er en liten bedrift og jeg tror nok jeg vil sette kollegaene mine i en knipe dersom de må overta prosjektet. Vi hadde en snakk om denne kunden og prosjektet tidligere idag på morgenmøte, og alle var veldig glade og spente på mine vegne. Det knyter seg i magen med tanke på at jeg har "ført dem bak lyset" allerede ved å ikke si noe. Jeg vet ikke helt hvorfor, har vel bare trengt noen dager på å ta det nye tilbudet innover meg... Anonymkode: ef6c9...ca1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke noe nytt at arbeidstakere forsvinner ila. prosjektperioden. Da setter man inn noen andre med riktig kompetanse. Vi som alltid er ansvarlig for kundene våre må jo få si opp vi også. Ikke får bedriftene dårligere omdømme heller, ansatte kommer og ansatte går. Her tar du på deg alt for mye solidarisk ansvar. Legg det vekk først som sist, folk som deg har en tendens til å bli utbrent. Anonymkode: 91844...5f9 Det stemmer nok ganske godt. Jeg har en tendens til å ta på meg mye solidarisk ansvar, og jeg ser virkelig opp til de som klarer å se forbi dette! Anonymkode: ef6c9...ca1
Gjest EmKay Skrevet 19. februar 2021 #7 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke noe nytt at arbeidstakere forsvinner ila. prosjektperioden. Da setter man inn noen andre med riktig kompetanse. Vi som alltid er ansvarlig for kundene våre må jo få si opp vi også. Ikke får bedriftene dårligere omdømme heller, ansatte kommer og ansatte går. Her tar du på deg alt for mye solidarisk ansvar. Legg det vekk først som sist, folk som deg har en tendens til å bli utbrent. Anonymkode: 91844...5f9 Enig med denne. Om du virkelig kjenner på dårlig samvittighet ovenfor dine leder og kolleger, kan du jo si at du kan bistå med veiledning/rådgivning i en overgangsperiode, men at du ikke kan la denne nye jobbmuligheten gå fra deg. Da letter du kanskje stemningen litt, men det er selvsagt opp til deg hva du orker av merarbeid.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #8 Skrevet 19. februar 2021 EmKay skrev (20 minutter siden): Enig med denne. Om du virkelig kjenner på dårlig samvittighet ovenfor dine leder og kolleger, kan du jo si at du kan bistå med veiledning/rådgivning i en overgangsperiode, men at du ikke kan la denne nye jobbmuligheten gå fra deg. Da letter du kanskje stemningen litt, men det er selvsagt opp til deg hva du orker av merarbeid. Det er selvfølgelig en mulighet. Jeg vet ikke om de vil være interessert i det, da prosjektet uansett ikke har kommet ordentlig i gang. Men kan jo tilby meg det selvfølgelig 😊 Jeg er redd dette kommer til å komme svært overraskende på dem alle sammen. Selv om jeg ikke har vist overbegeistring for dette nye prosjektet (mitt første prosjekt, vet ikke hva jeg kan/skal forvente, osv), har det jo vært snakk om dette flere dager denne uka. Jeg har hatt flere muligheter til å come clean, og jeg grøsser ved tanken på å si opp bare timer etter vi snakket om det sist 🤦♀️ Det å skulle smelle i bordet med dette nå er jo svært beleielig... Anonymkode: ef6c9...ca1
vivalavida Skrevet 19. februar 2021 #9 Skrevet 19. februar 2021 Er i litt samme situasjon som deg. Gi oss en oppdatering på hvordan det går/har gått! ☺️
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #10 Skrevet 19. februar 2021 Det går fortsatt ganske rævva 😂 jeg er så usikker på om jeg skal si opp NÅ med en gang, eller vente til over helga. Det er nok samvittigeheten overfor de andre jeg sliter mest med. Det finnes vel knapt et verre tidspunkt å si opp på.... Anonymkode: ef6c9...ca1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #11 Skrevet 19. februar 2021 Kan forstå den tanken om at du svikter, og enkelte vil kanskje oppleve at du gjør det. Menn sånn er nå det, og man kan ikke la seg styre av at arbeidsgiver har gitt deg et nytt prosjekt. Det vil alltid være et nytt prosjekt rundt hjørnet (Hvert fall i min bransje), og skal man tenke sånn så kan man jo da aldri slutte. Det er jo for så vidt bedre å si opp før man tar inn en ny kunde i prosjektporteføljen. Anonymkode: 00a77...cc2
vivalavida Skrevet 22. februar 2021 #12 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 16.29): Kan forstå den tanken om at du svikter, og enkelte vil kanskje oppleve at du gjør det. Menn sånn er nå det, og man kan ikke la seg styre av at arbeidsgiver har gitt deg et nytt prosjekt. Det vil alltid være et nytt prosjekt rundt hjørnet (Hvert fall i min bransje), og skal man tenke sånn så kan man jo da aldri slutte. Det er jo for så vidt bedre å si opp før man tar inn en ny kunde i prosjektporteføljen. Anonymkode: 00a77...cc2 Ja jeg føler veldig på det selv i allefall. Men tenker jo også at sånt skjer hele tida, har bare aldri vært i denne situasjonen selv før.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #13 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 16.29): Kan forstå den tanken om at du svikter, og enkelte vil kanskje oppleve at du gjør det. Menn sånn er nå det, og man kan ikke la seg styre av at arbeidsgiver har gitt deg et nytt prosjekt. Det vil alltid være et nytt prosjekt rundt hjørnet (Hvert fall i min bransje), og skal man tenke sånn så kan man jo da aldri slutte. Det er jo for så vidt bedre å si opp før man tar inn en ny kunde i prosjektporteføljen. Anonymkode: 00a77...cc2 Det er veldig sant det du skriver her, og jeg har vel latt meg styre litt vel mye av at jeg har fått et nytt prosjekt. Og siden prosjektet ikke har starta ordentlig enda, så er det vel bare bra å si opp før det har kommet i gang. Jeg har vært på hjemmekontor pga. sykdom idag, så jeg har ikke fått tatt det opp med sjefen enda 😩 🙈 Er det innafor å ta det over teams, eller skal jeg vente til jeg er tilbake på kontoret? Jeg føler klokka bare tikker og går og jeg gruer meg mer og mer 😩 Anonymkode: ef6c9...ca1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #14 Skrevet 22. februar 2021 vivalavida skrev (5 timer siden): Ja jeg føler veldig på det selv i allefall. Men tenker jo også at sånt skjer hele tida, har bare aldri vært i denne situasjonen selv før. Ja det er sant, viktig å huske på det. Man føler seg kanskje litt slem, men viktig å huske på at folk bytter jobb hele tiden og man er verken den første eller siste som kommer til å forlate en arbeidsplass! ☺️ Lykke til med oppsigelse til deg, hvis du ikke allerede har sagt opp kanskje? Anonymkode: ef6c9...ca1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #15 Skrevet 23. februar 2021 Jeg ga beskjed til sjefen min igår om at jeg kommer til å levere oppsigelse! Skulle egentlig møte opp på kontoret igår, men måtte plutselig ha hjemmekontor. Jeg kunne ikke vente lengre, så jeg sendte en mail og forklarte! Han svarte kun med å sette opp et møte på torsdag hvor vi skulle snakke om veien videre. Gruer meg helt vanvittig og føler meg SÅ dritt... Klarer ikke å glede meg over noe, spesielt ikke å se kollegaene mine og måtte forklare meg til dem. Nesten så jeg håper det blir hjemmekontor ut uka så jeg slipper å se dem og han på kontoret 🙈😂 Anonymkode: ef6c9...ca1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå