Gå til innhold

Må ned siste 5kg. Hvor mye hjelper trening egentlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned 17kg. Men mangler 5kg for å oppnå ønsket vekt. Da har jeg trivselsvekt og tenker å ha en margin på +2kg. Å holde vekten helt lik kan være vanskelig. Har gått ned 300g på en uke. Har lagt i ordentlig kaloriunderskudd. Men jeg kan ikke spise mindre nå. 

Tror dere det vil hjelpe med trening de siste 5kg? I såfall hva? Hater feks å jogge. 

Anonymkode: 4a119...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg hjelper det masse, men først og fremst om jeg trener mye, ca 1-2 timer hver dag med høy intensitet kombinert med styrke. Ellers må du finne noe du liker å gjøre. 

Anonymkode: 2153d...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfart at jeg rett og slett ikke klarer de siste om jeg ikke slutter helt å spise. Så jeg er svært nysgjerrig på gode tips selv 😊

Anonymkode: 2155e...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er trening alfa omega for å holde meg på en lavere vekt. Jeg løper 30-60 minutter hver dag, og det forbrenner jeg 250-500 kalorier på. Det utgjør hele forskjellen for meg. Jeg blir ikke mye mer sulten av å trene og syns det hjelper å holde fokuset, og så er det bra å ikke bruke den samme tiden på sofaen for da ville jeg nok ha tittet litt i skapene. 

Anonymkode: 6a9c5...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening hjelper på mange måter selv om økten ikke gjerne forbrenner så mye som man håper:

- Trening, spesielt styrke og høypuls kardio gir en etterforbrenning. Du forbrenner kalorier også etterpå.

- Trening er apetittregulerende. Man har mindre lyst på junk etter en økt

- I den tiden du trener så kommer du deg ut og bort fra sofa og lysten på å småspise.

Anonymkode: c0517...f6d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...