marsvin Skrevet 9. mai 2021 #41 Skrevet 9. mai 2021 imot. jeg mener ingen har rett til å ta en annens liv. uansett hva dette mennesket har gjort, har vi til felles at vi har fått livet og blitt til, der stiller vi likt. Paradoksalt at stater som preker sin religion og synger sine lovsanger, påberoper seg retten til å drepe. «Thou shall not kill.»...
Smurfii Skrevet 9. mai 2021 #42 Skrevet 9. mai 2021 For. Breivik og andre forvaringsdømte lever som konger på enerom..tilgang til spillerom, bibliotek, treningsrom og god mat!! De har det bedre enn mange som er på sykehjem. Faen eller! Skammelig!!
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #43 Skrevet 9. mai 2021 Jeg er generelt i mot dødsstraff, men mener også at det kommer an på samfunnet og kapasiteten samfunnet har til å holde volden nede. Et fattig land har ikke råd til å holde voldelige folk, mordere, overgripere, mafia, terrorister osv i fengsel på livstid. De har heller ikke god nok kontroll i samfunnet til å kunne motvirke skadene av slik virksomhet. Da er dødsstraff eneste måte å beskytte samfunnet fra slike individer på. Man må rett og slett få dem vekk, og dødsstraff er eneste måte. I Norge ville det vært uhørt med dødsstraff i dag (selv om verden hadde vært bedre uten baneheia-morderne og Brevik). Vi har råd til å holde disse inne. Men hadde det f.eks. blitt krig eller sult i Norge mener jeg vi måtte avlivet dem for å redde samfunnet. Anonymkode: 5bb15...6d6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #44 Skrevet 9. mai 2021 Tja.. Å avlive ABB ville være å skyve problemet under teppet, det vil alltid være vesener som det i verden, f.eks Manshaus, Tarrant osv Og ja, jeg omtalte de 3 som dyr bevisst, for meg er de ingenting annet. Anonymkode: 0cf34...de1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #45 Skrevet 9. mai 2021 jabx skrev (5 timer siden): Dødsstraff har ingen preventiv effekt på alvorlig kriminalitet ut over det annen straff har. Bortsett fra at de som får dødsstraff forsvinner. Anonymkode: b7a7c...874
Gjest NoDiablo Skrevet 9. mai 2021 #46 Skrevet 9. mai 2021 Helt imot. Lover påvirker holdningen og aksepten til befolkningen over tid. Dødsstraff er ikke noe vi skal lære synes er greit. Menneskeliv er mer verd enn at vi skal trenge synke til mordernes nivå ved å drepe selv.
Gjest Lampe1 Skrevet 20. mai 2021 #47 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 10.33): Begrunn gjerne hvorfor. Jeg er personlig for dødsstraff. Sjansen for at man blir dømt feil er veldig liten i og med at prosessen er såpass nøyaktig og langsom, og jeg synes ikke at mennesker som begår de kriminelle handlingene man får dødsstraff for fortjener å leve. Anonymkode: c5dcb...715 Jeg er tilhenger. Det er viktig å sende et klart signal til mordere, voldskriminelle, seksuelle overgripere, organiserte kriminelle (mafia o.l.) etc at de er samfunnsfiender som ikke vil vises noen nåde. Hevn er fornuftig.
Jadzia Skrevet 20. mai 2021 #48 Skrevet 20. mai 2021 Mot. Øye for øye tankegangen er ikke noe jeg synes er ok. Og der pluss faren for feilsøking gjør at det ikke er aktuelt. Å drepe noen er like ille selv om man gjør det på lovlig vis.
Gjest Lampe1 Skrevet 20. mai 2021 #49 Skrevet 20. mai 2021 Jadzia skrev (Akkurat nå): Mot. Øye for øye tankegangen er ikke noe jeg synes er ok. Og der pluss faren for feilsøking gjør at det ikke er aktuelt. Å drepe noen er like ille selv om man gjør det på lovlig vis. Nei, det er det slett ikke. Staten har rett og plikt til å fjerne farlige individer. Om det er forvaring eller dødsstraff er lite viktig.
Gjest Lampe1 Skrevet 20. mai 2021 #50 Skrevet 20. mai 2021 Smurfii skrev (På 9.5.2021 den 23.50): For. Breivik og andre forvaringsdømte lever som konger på enerom..tilgang til spillerom, bibliotek, treningsrom og god mat!! De har det bedre enn mange som er på sykehjem. Faen eller! Skammelig!! Helt enig
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #51 Skrevet 20. mai 2021 Jeg er FOR dødsstraff, så kanskje de lærer til neste gang. Anonymkode: 55946...e62
Gjest byråkrati Skrevet 20. mai 2021 #52 Skrevet 20. mai 2021 On 5/9/2021 at 11:34 PM, marsvin said: imot. jeg mener ingen har rett til å ta en annens liv. uansett hva dette mennesket har gjort, har vi til felles at vi har fått livet og blitt til, der stiller vi likt. Paradoksalt at stater som preker sin religion og synger sine lovsanger, påberoper seg retten til å drepe. «Thou shall not kill.»... Dersom noen angriper deg og du forsvarer deg, så må du være forsiktig så du ikke dreper personen? Hva om du ser noen angriper et barn og det eneste du kan gjøre er å skyte angriperen? Er det feil? For det er jo ikke ok å ta et liv, selv om du redder barnet Mener du det er moralsk feil av politi å bruke våpen dersom det er en risiko for å drepe noen? For det er feil å ta liv?
Gjest Lampe1 Skrevet 20. mai 2021 #53 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er FOR dødsstraff, så kanskje de lærer til neste gang. Anonymkode: 55946...e62 Enig. De kan slippe ut i frihet i Helvete. Kanskje de har lært å ikke plage sine medmennesker der nede.
Imariuz Skrevet 20. mai 2021 #54 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 10.33): Begrunn gjerne hvorfor. Jeg er personlig for dødsstraff. Sjansen for at man blir dømt feil er veldig liten i og med at prosessen er såpass nøyaktig og langsom, og jeg synes ikke at mennesker som begår de kriminelle handlingene man får dødsstraff for fortjener å leve. Imot. Det er billigere å fengsle personen for resten av livet enn det er å gå igjennom prosessen med dødsstraff som er langsom og ressurskrevende da man skal forsøke å fjerne all tvil før man gjennomfører den. Og selv da skjer det likevel tabber, tabber man da ikke kan omgjøre. Det er også umoralsk å ta livet av mennesker som har rett til liv fra unnfangelse til naturlig død. Flere og flere land i verden går nå vekk fra dødsstraff i fredstid, og det er ingen grunn til å gå tilbake til en slik barbarisk straffemetode basert på hevnmentalitet.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #55 Skrevet 20. mai 2021 Imot. Den norske befolkning i fellesskap, under parolen staten, har ikke noe mer rett til å ta liv, enn det et enkeltmenneske har. Anonymkode: e5924...5c9 1
Gjest Lampe1 Skrevet 20. mai 2021 #56 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Imot. Den norske befolkning i fellesskap, under parolen staten, har ikke noe mer rett til å ta liv, enn det et enkeltmenneske har. Anonymkode: e5924...5c9 Jo
Fame Skrevet 20. mai 2021 #57 Skrevet 20. mai 2021 Imariuz skrev (3 minutter siden): Imot. Det er billigere å fengsle personen for resten av livet enn det er å gå igjennom prosessen med dødsstraff som er langsom og ressurskrevende da man skal forsøke å fjerne all tvil før man gjennomfører den. Og selv da skjer det likevel tabber, tabber man da ikke kan omgjøre. Det er også umoralsk å ta livet av mennesker som har rett til liv fra unnfangelse til naturlig død. Flere og flere land i verden går nå vekk fra dødsstraff i fredstid, og det er ingen grunn til å gå tilbake til en slik barbarisk straffemetode basert på hevnmentalitet. Endelig flere som tenker dette. Dritlei av alle som sier de ønsker dødsstraff fordi de synes det er bortkasta penger med livstid 1
Gjest Lampe1 Skrevet 20. mai 2021 #58 Skrevet 20. mai 2021 Fame skrev (3 minutter siden): Endelig flere som tenker dette. Dritlei av alle som sier de ønsker dødsstraff fordi de synes det er bortkasta penger med livstid Ingen har rett til liv. Aller minst slike søppelmennesker som voldtar, dreper og ødelegger mennesker rundt seg. La oss gi de kriminelle hva de fortjener, et skudd i nakken.
Blomsterpotta Skrevet 20. mai 2021 #59 Skrevet 20. mai 2021 Jeg er for dødsstraff for drapsmenn, mishandling/misbruk av barn og dyr. Terrorister som Breivik og Manhaus. De som voldtar gjentatte ganger, fjern dem, det finnes ikke håp for de likevel. Det koster så altfor mange millioner å ha disse i fengsel, penger som kunne brukt på andre ting.
Fame Skrevet 20. mai 2021 #60 Skrevet 20. mai 2021 Blomsterpotta skrev (Akkurat nå): Jeg er for dødsstraff for drapsmenn, mishandling/misbruk av barn og dyr. Terrorister som Breivik og Manhaus. De som voldtar gjentatte ganger, fjern dem, det finnes ikke håp for de likevel. Det koster så altfor mange millioner å ha disse i fengsel, penger som kunne brukt på andre ting. Se tidligere svar. Det er dyrere med dødsstraff enn med livstid i fengsel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå