AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Skrevet 19. februar 2021 Hei. Noen med erfaring? Jeg er på dag 11 og de virker ikke. 🥴 Anonymkode: 2f8e3...e8a
Shallan Skrevet 19. februar 2021 #2 Skrevet 19. februar 2021 Hvordan føler du at de ikke hjelper? Champix fungerte veldig bra for meg i høst. Jeg røykte automatisk mindre de første 10 dagene uten at jeg egentlig merket det selv. Jeg hadde kuttet ned på ninotinet i røyken på forhånd, røykte kent white når jeg begynte på champix. Skulle kose meg med marlboro gold de siste dagene, men de smakte jo høgg og belegg 🙄 Var ikke noe problem å kutte røyken på dag 11 eller hvilken dag det var. Jeg fikk et enormt søvnbehov av tablettene, og endte opp med å måtte redusere dosen etter 1,5 mnd fordi jeg fikk depressive symptomer. Er fremdeles røykfri forresten.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #3 Skrevet 19. februar 2021 Funket ikke for meg. Gikk over til damp i 6 mnd og ga meg etter det. Anonymkode: ef5d7...a95 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 Shallan skrev (8 minutter siden): Hvordan føler du at de ikke hjelper? Champix fungerte veldig bra for meg i høst. Jeg røykte automatisk mindre de første 10 dagene uten at jeg egentlig merket det selv. Jeg hadde kuttet ned på ninotinet i røyken på forhånd, røykte kent white når jeg begynte på champix. Skulle kose meg med marlboro gold de siste dagene, men de smakte jo høgg og belegg 🙄 Var ikke noe problem å kutte røyken på dag 11 eller hvilken dag det var. Jeg fikk et enormt søvnbehov av tablettene, og endte opp med å måtte redusere dosen etter 1,5 mnd fordi jeg fikk depressive symptomer. Er fremdeles røykfri forresten. Tusen takk for svar! Nei jeg kjenner jo at røyken smaker på langt nær som før men suget/behovet er det omtrent like mye og det er det som stresser meg . Hadde trodd det ville vert mye mindre etter 10-11 dager... Må nok jobbe med meg selv og innse at jeg ikke får noe «gratis» Motivasjonen det står på tenker jeg Anonymkode: 2f8e3...e8a
Shallan Skrevet 19. februar 2021 #5 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for svar! Nei jeg kjenner jo at røyken smaker på langt nær som før men suget/behovet er det omtrent like mye og det er det som stresser meg . Hadde trodd det ville vert mye mindre etter 10-11 dager... Må nok jobbe med meg selv og innse at jeg ikke får noe «gratis» Motivasjonen det står på tenker jeg Anonymkode: 2f8e3...e8a Hmm. Da har vi nok litt forskjellig opplevelse, for jeg kjente svært lite til røykesug etter jeg hadde bestemt meg for hvilken dag jeg skulle slutte. Men når jeg tenker meg om så ble jeg forsåvidt kvalm av pillene om morgenen, kanskje det gjorde utslaget? At jeg ble så dårlig at jeg ikke tenkte på røyk? Og forresten, det står ikke nødvendigvis bare på motivasjonen. Det er vanskelig å slutte og det blir ikke lettere om du skal snakke deg selv ned og skylde på deg selv. Du prøver, du har tatt de første stegene og det fortjener du en klapp på skulderen for. 1
dillyduzit Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 Svigermor brukte dette. Hun sa at de to første ukene så merket hun ingenting før det sa pang, etter uke 2 har hun ikke rørt en eneste sigarett og blir kvalm av tanken på det. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #7 Skrevet 19. februar 2021 Funket på meg. Røykfri i fire år nå. Jeg var veldig motivert da! Anonymkode: 14d63...75f 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #8 Skrevet 19. februar 2021 Du må be om Wellbutrin, samme virkestoff og man blir aktiv og mindre deprimert. Anonymkode: 40e6f...94d
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #9 Skrevet 19. februar 2021 Har ingen personlig erfaring med de, men min mor har vært enn innbarket storrøyker i alle år, og brukt de flere ganger med suksess, altså fått god effekt av de på den måten at hun har fått mye mindre røyketrang og faktisk klart å sluttet en viss tid, noen mnd. Begynte og sluttet flere ganger, men de hjalp uansett godt under røykekuttet. Anonymkode: 8b15b...376 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #10 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du må be om Wellbutrin, samme virkestoff og man blir aktiv og mindre deprimert. Anonymkode: 40e6f...94d Zyban du mener, wellbutrin er antidepressiva. Anonymkode: f6d22...0a1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #11 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei. Noen med erfaring? Jeg er på dag 11 og de virker ikke. 🥴 Anonymkode: 2f8e3...e8a Jeg er på dag 28, røykfri i 11. gubben startet samme dag og er på andre røykfrie. Anonymkode: 7444c...5dc 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #12 Skrevet 19. februar 2021 Du må bare fortsette og bestem deg for å stoppe når den pakken du har med røyk nå er tom. Det virker men du må gjøre en liten innsats. Hvis du etter hvert synes tablettene gir for mye bivirkninger og du har klart å stumpe røyken kan du trappe litt ned på dosen. Anonymkode: 2ed1f...3d3 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #13 Skrevet 19. februar 2021 Jeg har vært røykfri i 10 år i mai etter Champix. Jeg husker jeg var på en fest 14 dager etter jeg tok den siste røyken og tok meg selv i å tenke at "jeg har jo ikke lyst på røyk" og da skjønte jeg at jeg hadde vunnet. Hadde selvfølgelig sug som kom og gikk. Men fest var den store styrkeprøven. Fikk beskjed om å bruke de i 9 mnd, men jeg trengte ikke mer etter 2. Hadde jobbet mye med motivasjonen i forkant. Anonymkode: 68701...7ac 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #14 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er på dag 28, røykfri i 11. gubben startet samme dag og er på andre røykfrie. Anonymkode: 7444c...5dc Så du sluttet ikke etter 8-10 dager som er anbefalt?Det gir meg håp i tilfelle 😅 trodde at om jeg ikke sluttet etter 10 dager var det ikke håp... Anonymkode: 2f8e3...e8a
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #15 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Så du sluttet ikke etter 8-10 dager som er anbefalt?Det gir meg håp i tilfelle 😅 trodde at om jeg ikke sluttet etter 10 dager var det ikke håp... Anonymkode: 2f8e3...e8a Det finnes alltids håp, 🤗 gi ikke opp, dette klarer du, regner med at du røyker mye mindre om en uke eller to. Anonymkode: 7444c...5dc
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #16 Skrevet 20. februar 2021 Jeg har sluttet to ganger på champix, nå har jeg vært røykfri i 7 år. Gikk fra å røyke 20 minutter om dagen til å få helt avsmak etter litt over en uke. Begynte å smake kvalmt så da gadd jeg ikke mere. Anonymkode: 4fffb...218
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #17 Skrevet 21. februar 2021 Champix funket på meg på den måten at jeg klarte å slutte å røyke. Men jeg fikk bivirkninger av de, kvalme, som gjorde at jeg måtte sitte i ca 15 - 20 min etter at jeg hadde tatt tabletten. Dette gjorde at jeg sluttet med tabelettene mye tidligere enn jeg skulle, og da var veien til røyken kort. Jeg slutta å røyke med Champix 3 ganger. Har vært røykfri i 16 uker nå, men denne gangen har jeg klart å slutte med Nicorette sugetabeletter. Disse har jeg bestemt meg for at jeg skal fortsette med en god stund enda. Jeg skal ikke slutte før jeg er sikker på at jeg klarer meg uten. Anonymkode: 196f9...ace
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #18 Skrevet 21. februar 2021 Jeg sitter med en sigg i hånda og whiskey. Mmm digg! Anonymkode: 7bb91...081 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #19 Skrevet 21. februar 2021 Sluttet ikke før dag 23 eller 24. Gikk veldig bra etter det. Anonymkode: 0f92f...bf6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå