Gjest Gjest_Pauline_* Skrevet 19. august 2005 #1 Skrevet 19. august 2005 Jeg har invitert ei venninne på middag i morgen og lurer fælt på hva jeg skal lage. Jeg har vært syk de siste dagene og orker ikke tanken på å stelle istand et stort måltid, så vil gjerne ha tips til noe enkelt og godt... Er det noen som kan hjelpe meg?
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #2 Skrevet 19. august 2005 Jeg har invitert ei venninne på middag i morgen og lurer fælt på hva jeg skal lage. Jeg har vært syk de siste dagene og orker ikke tanken på å stelle istand et stort måltid, så vil gjerne ha tips til noe enkelt og godt... Er det noen som kan hjelpe meg? ← Ta to svinefileter, skjær de på langs,men ikke helt igjennom. Legg i urteost og noen finhakkede småløk,paprika og urter. Rull rundt baconskiver. Fest med tannpirker. krydre på begge sider med pepper/salt. Surr i pannen, så de er brun på begge sider. 2 min/hver side. legg i ildfast form i ovnen på 170 g i ca 20 min. server med fløtegratinerte poteter/hasselbakte eller ris. broccoli eller annen grønnsak som du liker. Ha en trivelig ag med din vennine.
Belit Skrevet 20. august 2005 #3 Skrevet 20. august 2005 Pasta med selvlaget pesto. Kjør i foodprocessor følgende: Bladene fra en potte basilikum. 2-3 ss pinjekjerner eller valnøtter. 1 presset fedd hvitløk. 50-75 g revet parmesan. 1-2 klyper flaksalt. 2-4 sveiver sort pepper. Finhakk i fp, og mens fp går; hell i en god olivenolje i en tynn stråle til blandingen er midt mellom flytende og fast. Bland sammen med helt nykokt pasta, gjerne spaghetti el tagliatelle, og server med mer parmesan og et glass rødvin. Det tar 10 min og er en totrinns operasjon.
Gjest Gjest_Pauline_* Skrevet 21. august 2005 #4 Skrevet 21. august 2005 Tusen takk begge to! Det ble til at jeg lagde wok i går, men skal prøve ut begge forslagene senere!
Gjest Gjesta Skrevet 21. august 2005 #5 Skrevet 21. august 2005 Ta to svinefileter, skjær de på langs,men ikke helt igjennom. Legg i urteost og noen finhakkede småløk,paprika og urter. Rull rundt baconskiver. Fest med tannpirker. krydre på begge sider med pepper/salt. Surr i pannen, så de er brun på begge sider. 2 min/hver side. legg i ildfast form i ovnen på 170 g i ca 20 min. server med fløtegratinerte poteter/hasselbakte eller ris. broccoli eller annen grønnsak som du liker. Ha en trivelig ag med din vennine. ← Det hørtes godt ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå