Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for øyeblikket i praksis, og jeg går vernepleien. Jeg har havnet på et sted med mange fine kolleger og et godt samhold, men det er et tøft sted å være på. Brukergruppen er veldig utfordrende til tider, og spesielt noen av dem. Det er mye verbal utskjelling av ansatte, og jeg merker at det begynner å påvirke meg veldig. Det føles litt som om jeg kommer til å få et sammenbrudd snart. Jeg er ikke en person som gir opp, og jeg har ikke lyst til å gjøre det denne gangen heller - men er det noen som har noen tips for hvordan jeg skal takle det? 

Vi ansatte snakker mye sammen og har møter for å få luftet tankene og følelsene våre, men til tross for dette så kjenner jeg at det er i ferd med å bygge seg opp kraftig innvendig. Jeg føler at jeg har et emosjonelt kaos innvendig, og jeg tenker på jobb selv om jeg har fri - og spesielt hendelser og utsagn som har kommet i løpet av perioden jeg har vært der. 

Jeg ønsker å bli sterkere og klare å bearbeide det, uten at jeg knekker sammen. Jeg trenger virkelig sårt noen råd. 

Anonymkode: 847a5...c8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det opp i veiledningen, og formuler egne læringsmål som handler om å jobbe med å håndtere det. Du opplever heldigvis dette i praksis, slik at du har muligheten til å ta deg tid til å lære og reflektere over det, og den muligheten lønner det seg å benytte.

Søk og opp litteratur om temaet utfordrende atferd, spør veileder eller kontakten din på utdanningen om de har noen tips.

Anonymkode: cc2ae...734

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...