Gjest gjest1 Skrevet 19. august 2005 #1 Skrevet 19. august 2005 Hei; Jeg tar opp et spørsmål som sikkert har vært stilt mang en gang tidligere her...men , men... Vi har en valp på 8 måneder, som er blitt vant til å være alene i ca. tre-fire timer om gangen. Dette ser ut til å fungere greit-ikke noen negative tilbakemeldinger fra naboer iallefall... Men nå er arbeids-/studiesituasjonen vår forandret, dvs. at vi nå får lengre studiedager. Og jeg sliter med dårlig samvittighet over og skulle være borte fra gullgutten min så lenge! Det er snakk om ca. 7-8 timer. Hvor lenge er, dere andre hundeeiere her inne, borte fra vovsene deres? Og hvordan fungerer dette? Lurer også på hvor mange turer dere går med hunden deres hver dag? Venter på tilbakemeldinger!
Gjest Violetta Skrevet 19. august 2005 #2 Skrevet 19. august 2005 Jeg har hørt at det ikke skal spille så stor rolle hvor mange timer hunden er alene når det går bra med noen få. Men jeg synes åtte timer er nok uansett alder på hunden, og da forutsatt at den får nok oppmerksomhet og mosjon ellers.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #3 Skrevet 19. august 2005 Jeg har hørt at det ikke skal spille så stor rolle hvor mange timer hunden er alene når det går bra med noen få. Men jeg synes åtte timer er nok uansett alder på hunden, og da forutsatt at den får nok oppmerksomhet og mosjon ellers. ← Naboen sin hund er hjemme 12 timer og det går kjempefint,men den har vent seg til det gradvis. Den ser ikke ut til å lide av det heller. Ikke noe pes om at den må på do da de kommer inn døren heller. Grunnen til at den er så lenge alene er at situasjonen på jobb ble brått vesentlig forandret. De vil gjerne ha hunden og det går kempebra.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #4 Skrevet 19. august 2005 Min er hjemme 7,5 - 8 timer og det går bra,går ca 15 min.hver morgen og 1-2 timer tur hver ettermiddag. Er ellers med på det meste og har det sosialt m."flokken sin". Synes forresten at 12 timer alene,er sykt!Da hadde jeg ordnet med "dagmamma"til hunden
Gjest Violetta Skrevet 19. august 2005 #5 Skrevet 19. august 2005 Ja jeg synes også at 12 timer alene hver dag er alt for lenge. Når man da tenker at man sover ca. syv-åtte timer om natten er det ikke mye tid for aktivisering av hunden utenom spising og annet. Unntaksvis går det kanskje an med 12 timer, men jeg hadde aldri hatt samvittighet til å ha hunden alene 12 timer hver dag. Og det har ingenting med tissebehov å gjøre, hunder er flokkdyr og trenger å ha andre rundt seg.
Gjest Piper Skrevet 19. august 2005 #7 Skrevet 19. august 2005 8-9 timer bør gå greit, for det er vel "normalt" om man er i arbeid.
Hannemor Skrevet 20. august 2005 #8 Skrevet 20. august 2005 Min er hjemme i ca ni timer på dagen. Jeg jobber i åtte og har litt reisevei. Da får han en halvtime på morgenen, en halvtime til en time på ettermiddagen og over en time på kvelden.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2005 #9 Skrevet 21. august 2005 Jeg er borte fra mitt gull i 9-10 timer hver dag når det er jobb! Dette syns jeg er mer enn nok, og jeg verker for å skynde meg hjem til han! Butikken, joda, den er kjapp. Men til info så er hunden min ikke mer eller mindre glad når jeg kommer hjem etter full arbeidsdag enn etter et par-tre timer. Sånn at jeg føler ikke at han lider egentlig. Iblant er jeg faktisk NØDT å reise fra han en time eller to igjen på ettermiddagen eller kvelden, dersom jeg ikke får noen til å se til han i mellomtiden. DET er noe av det verste jeg gjør, da har jeg så vondt inni meg atte fy! Enda så har jeg venninner som mener at dette ikke bør være noe problem!
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2005 #10 Skrevet 21. august 2005 Meg som skrev over; Jeg går for øvrig turer da; 20 min på morgenen, 1-2 timer på ettermiddagen og en halvtimes tid på kvelden. Og dersom det passer å ha han med meg rundt omkring så er han jo aller helst det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå