AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Skrevet 19. februar 2021 Har et problem ifht en mann jeg har vært intim med. Da det ble slutt med kjæresten min i fjor ,støttet min mangeårige venn meg i etterkant. Har aldri vært fysisk tiltrukket til ham.Men så havnet vi etter noen mnd sammen i senga et par ganger. Major mistake!! Nå lar han meg ikke i fred 😳 Har blokkert et par ganger siden i sommer,men så drar han vennekortet for innpass. - og jeg vil beholde ham som VENN ....ingenting mer ! Har sagt det jævlig tydelig også . 🙄 Han vil heller ikke ha et forhold utad, kun hygge på kammerset. Det er uaktuelt for meg. ( vi har ikke vært seksuelle siden i sommer ) Jeg ønsker meg et skikkelig forhold,men ikke enda - da jeg fortsatt ikke er over min eks. Alt dette vet han. Likevel invaderer han meg med meldinger og telefoner,,- som er amorøse og sexrelaterte 😳, i tillegg til vanlig venneprat. Senest i dag tidlig, våknet jeg opp til meldingen : hvorfor fikk ikke et godnatt- kyss ? Har satt han på plass gjentatte ganger og sagt han må stoppe med dette om han ønsker å bevare vennskapet. Da går det noen få dager,og så kommer meldinger som : skulle ønske du lå på armen min / eller av mer seksuell art : vet du hva vil gjøre med deg : ...utbrodering... Hadde dette vært en fremmed ville jeg nesten anmeldt for trakkasering,,og selvsagt opprettholdt all blokkering. Problemet er det lange fine vennskapet ( uten tull ) vi hadde i maaange år tidligere 😪 Jeg føler han bruker vennskapet på en invaderende måte. 3-4 oppringninger daglig. Samt han kan holde tekstingen i gang i timesvis om han får lov. Jeg er hjemmeværende, han er nylig blitt ufør i godt voksen alder. Så ,det starter litt over kl.9 hver morgen .... Anonymkode: 51e83...1d0
tangent Skrevet 19. februar 2021 #2 Skrevet 19. februar 2021 Han er ikke vennen din lenger. Du må slå opp og bryte kontakten. Han er opphengt, og videre kontakt oppmuntrer ham. 21
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 Bryt all kontakt. Blokker ham. Dette er trakassering og ikke greit. Om han finner måter å kontakte deg på så gir du han beskjed om at du er meget nær å politianmelde ham, og at du kommer til å gjøre det om han kontakter deg en gang til. Dette er ikke en mann du lenger kan betrakte som venn. Anonymkode: 7f88e...647 9
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #5 Skrevet 19. februar 2021 Slå opp ,uten å ha vært et par ? 🤪 Anonymkode: 51e83...1d0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 Ja,det føles trakasserende ut 🙄 Anonymkode: 51e83...1d0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #7 Skrevet 19. februar 2021 Bare blokker og glem hele fyren Anonymkode: f0c6c...2b8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #8 Skrevet 19. februar 2021 Ja,lett å si 🙈 30 års vennskap ut av vinduet... Anonymkode: 51e83...1d0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #9 Skrevet 19. februar 2021 Nå kjenner du hans sanne jeg.. Er dette virkelig en venn? ja- dere VAR venner, men åpenbart på feil grunnlag. Han har nok skjult denne siden godt for deg før. nå er han ikke en venn lenger. =Bryt med ham Anonymkode: 0bc84...b96 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #10 Skrevet 19. februar 2021 Du trenger en pause fra ham. Si til ham at måten han oppfører seg på oppleves trakasserende, og slikt gjør ikke venner til hverandre. Du vil ha en pause nå, så kan dere se om dere kan få tilbake det gode vennskapet etterpå. Så tar du pause på 1-2 mnd. Vurder også om årsak til at dere havnet i sengen. Kan han ha utnyttet deg når du var sårbar? Isåfall er han en dårlig venn. Anonymkode: 58cee...16d 5
Nymerïa Skrevet 19. februar 2021 #11 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Har blokkert et par ganger siden i sommer,men så drar han vennekortet for innpass. Men han oppfører seg jo ikke som en venn. Noen ganger går det ikke an å gå tilbake til å være venner etter at man har vært intime. Dette er åpenbart en av dem. Og det er hans valg. 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #12 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja,lett å si 🙈 30 års vennskap ut av vinduet... Anonymkode: 51e83...1d0 Sånn er livet dessverre. Noen mennesker skal man ikke ha med seg gjennom hele livet. og du var selv med på å ødelegge det dere hadde da dere begynte å ha sex. Tror du må anse dette som en tid som er forbi. Anonymkode: 0bc84...b96 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #13 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har et problem ifht en mann jeg har vært intim med. Da det ble slutt med kjæresten min i fjor ,støttet min mangeårige venn meg i etterkant. Har aldri vært fysisk tiltrukket til ham.Men så havnet vi etter noen mnd sammen i senga et par ganger. Major mistake!! Nå lar han meg ikke i fred 😳 Har blokkert et par ganger siden i sommer,men så drar han vennekortet for innpass. - og jeg vil beholde ham som VENN ....ingenting mer ! Har sagt det jævlig tydelig også . 🙄 Han vil heller ikke ha et forhold utad, kun hygge på kammerset. Det er uaktuelt for meg. ( vi har ikke vært seksuelle siden i sommer ) Jeg ønsker meg et skikkelig forhold,men ikke enda - da jeg fortsatt ikke er over min eks. Alt dette vet han. Likevel invaderer han meg med meldinger og telefoner,,- som er amorøse og sexrelaterte 😳, i tillegg til vanlig venneprat. Senest i dag tidlig, våknet jeg opp til meldingen : hvorfor fikk ikke et godnatt- kyss ? Har satt han på plass gjentatte ganger og sagt han må stoppe med dette om han ønsker å bevare vennskapet. Da går det noen få dager,og så kommer meldinger som : skulle ønske du lå på armen min / eller av mer seksuell art : vet du hva vil gjøre med deg : ...utbrodering... Hadde dette vært en fremmed ville jeg nesten anmeldt for trakkasering,,og selvsagt opprettholdt all blokkering. Problemet er det lange fine vennskapet ( uten tull ) vi hadde i maaange år tidligere 😪 Jeg føler han bruker vennskapet på en invaderende måte. 3-4 oppringninger daglig. Samt han kan holde tekstingen i gang i timesvis om han får lov. Jeg er hjemmeværende, han er nylig blitt ufør i godt voksen alder. Så ,det starter litt over kl.9 hver morgen .... Anonymkode: 51e83...1d0 Dette minner meg om de mange kvinner her inne som hyler høyt om at menn er så drittsekker som bare vil ha sex og som ikke forstår kvinnen når følelser oppstår. Han har blitt forelska da. Og tydeligvis desperat etter deg nå. Kanskje dere aldri egentlig var venner? Du får avslutte dette og komme deg videre. For selvsagt blir det trakkasering når du har satt grenser og han ikke gir seg. Pass også på vennskapene dine for fremtiden er mitt råd. Ikke alle menn som takler bare litt vennskapelig puling. Anonymkode: 8725f...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #14 Skrevet 19. februar 2021 Han er hekta, og Du kan ikke være venn med en som er hekta på deg. Du framstår som utydelig for ham fordi han tolker alle svar som positive. Kutt ham ut. Anonymkode: d3fa3...688 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #15 Skrevet 19. februar 2021 Du har et valg. Enten lar du han invadere deg, eller så avslutter du vennskapet. Du kan ikke få i pose og sekk. Anonymkode: 57930...cd3 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #16 Skrevet 19. februar 2021 Du snakker om et fint vennskap. Men er ikke respekt en av grunnsteinene for vennskap? Her er det ingen respekt! Anonymkode: 57930...cd3 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #17 Skrevet 19. februar 2021 Han her føler mer for deg enn bare vennskap. og han bare jatter med deg og håper at du med tiden skal ønske mer også. Her bør du sette foten ned like mye for hans skyld som for din egen, slik at han kan komme seg videre. Du har alt sagt fra tydelig en gang, jeg ville gjort det igjen. Gi klar beskjed om at det kommer så mye som en eneste sex-relatert melding til fra han så er det over og ut på alt, da bryter du all kontakt. Og da må du holde på det også. Helt uten kontakt i flere månder. Og generelt bør du kutte ned på kontakten, og bare opprettholde et minimum av vennskap. Si nei til å møtes, hold avstand, så han skjønner at du virkelig mener det du sier. Du kan nok ha blitt litt tvetydig for han. Anonymkode: 2bdab...39f 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #18 Skrevet 19. februar 2021 Har gjort alle disse tingene 🙄 Og tenker det samme som svarene her gjengir. Tar absolutt eierskap til at det var idiotisk å innlede noe med ham ! Så ikke klart i gjerningsøyeblikket...dumpa og massiv love bombing - som var overraskende/ spennende 🙈🤪 ,,,som bare ble SÅ feil ! Han har vært der hele livet ,som en trygg og rasjonell person - som nå er av hektene 😅 Tilleggsopplysning er at vi har skapt mye sammen som musikere gjennom 30 år... Så han er i sjela,,,samtidig som han ikke viser respekt for grensene ( i etterkant ). - og vi er genuint glade i hverandre gjennom et liv i musikken 🌷 Praktiske årsaker fra begge hold gjør at vi ikke kan satse sammen. Han er nesten 20 år eldre enn meg ,med litt dårlig helse...og jeg er alenemamma med 2 barn - et som har ekstra behov. Han er ikke introdusert til barna. Er hverandres like mentalt,men ikke in real life... Da barna selvsagt er 1.prioritet ❤ Anonymkode: 51e83...1d0
Antiviruset Skrevet 19. februar 2021 #19 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har et problem ifht en mann jeg har vært intim med. Da det ble slutt med kjæresten min i fjor ,støttet min mangeårige venn meg i etterkant. Har aldri vært fysisk tiltrukket til ham.Men så havnet vi etter noen mnd sammen i senga et par ganger. Major mistake!! Nå lar han meg ikke i fred 😳 Har blokkert et par ganger siden i sommer,men så drar han vennekortet for innpass. - og jeg vil beholde ham som VENN ....ingenting mer ! Har sagt det jævlig tydelig også . 🙄 Han vil heller ikke ha et forhold utad, kun hygge på kammerset. Det er uaktuelt for meg. ( vi har ikke vært seksuelle siden i sommer ) Jeg ønsker meg et skikkelig forhold,men ikke enda - da jeg fortsatt ikke er over min eks. Alt dette vet han. Likevel invaderer han meg med meldinger og telefoner,,- som er amorøse og sexrelaterte 😳, i tillegg til vanlig venneprat. Senest i dag tidlig, våknet jeg opp til meldingen : hvorfor fikk ikke et godnatt- kyss ? Har satt han på plass gjentatte ganger og sagt han må stoppe med dette om han ønsker å bevare vennskapet. Da går det noen få dager,og så kommer meldinger som : skulle ønske du lå på armen min / eller av mer seksuell art : vet du hva vil gjøre med deg : ...utbrodering... Hadde dette vært en fremmed ville jeg nesten anmeldt for trakkasering,,og selvsagt opprettholdt all blokkering. Problemet er det lange fine vennskapet ( uten tull ) vi hadde i maaange år tidligere 😪 Jeg føler han bruker vennskapet på en invaderende måte. 3-4 oppringninger daglig. Samt han kan holde tekstingen i gang i timesvis om han får lov. Jeg er hjemmeværende, han er nylig blitt ufør i godt voksen alder. Så ,det starter litt over kl.9 hver morgen .... Anonymkode: 51e83...1d0 Holde kontakten med tidligere sexpartnere er ikke bra, skyve de over i "vennesonen" er enda verre. Blokkere han! Du kan blokkere han på telefonen og alle SOME! Ha han som venn ender aldri bra når han oppfører seg slik, han fremstår jo mer som en desperat kjæreste eller en gal ex! Han har endret seg, og dermed endrer vennskapet seg også. Venner som opptrer som drittsekker kutter jeg fort kontakten med. Så om du går inn i et nytt forhold, så skal du dyrke kontakt med han der? Det sier seg selv hvordan det vil gå. Dere sluttet og være venner da dere hadde sex sammen! Det endrer alt. Spør en kjæreste meg om vi kan være venner i stedet for kjærester? Svaret er alltid NEI! Så vondt vil jeg verken meg selv eller henne. Det du beskriver er det nok mange kvinner som har mannlige "venner" som opplever før eller siden, selv om du nok mer er i en ekstremvariant av en "venn" som ser på deg som noe annet en det. Forskningen sier at mange menn faktisk er venn med kvinner fordi de håper på noe mer, venter på anledningen og at de skal få deg seksuelt! Tror det stemmer veldig ofte også. Kvinner virker ikke og forstå dette, det sier samme forskningsrapport. Noen unntak er det helt garantert, og noen kvinner har akkurat samme agenda. Men samme forskningsrapport sier også at kvinner ofte aldri har noe seksuell tiltrekning mot sine mannlige venner. Hjelper lite når mannen går der som en slu rev og venter på at reveenka skal slippe han til 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #20 Skrevet 19. februar 2021 Er han så stygg? Anonymkode: ef2b2...1ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå