AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Del Skrevet 19. februar 2021 Hei, jeg prøver å lære meg KJ-lyden. Jeg har fått flere tips. Ene tipset er å bruke en skje til å holde tungespissen nede mens jeg prøver å si uttale kj-lyden. Da får jeg til kj-lyden. Men jeg får ikke til å å holde tungespissen nede uten hjelp når jeg skal uttale kj, tunga går opp og jeg ender med sj-lyden. Har også fått tips om å uttale hi-lyden for å få tunga ned. Jeg får til hi-lyden og da holder tunga seg nede. Så rent fysisk så klarer jeg å holde tunga nede. Men hvordan skal jeg få kroppen til å holde tunga nede når jeg uttaler kj-lyden? Noen som har erfaring med å prøve å lære kj-lyden Anonymkode: 3afbc...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #2 Del Skrevet 19. februar 2021 Hei. Holder ikke tungespissen nede når jeg uttaler kj... må folk virkelig lære seg dette? Eller har du talefeil? Anonymkode: f9411...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #3 Del Skrevet 19. februar 2021 Tungespissen stoppes mot de nedre tennene foran i munnen mens du "smiler". Hva er det nøyaktig du ikke klarer? Sønnen min øver stadig på dette, og håper han får det til å automatisere seg snart 🙂 Anonymkode: 62336...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #4 Del Skrevet 19. februar 2021 Hva er problemet? Sier du Shærlighet og Shøtt? Anonymkode: a980e...0df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #5 Del Skrevet 19. februar 2021 Holde tungen nede? Min er oppi ganen. Min sønn lærte seg det ved å si «hi,hi,kylling» nå som seksåring sier han det automatisk riktig Anonymkode: 13d17...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå