Gå til innhold

Hvordan kan en mann være 162 cm høy?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Polyester skrev (1 minutt siden):

Man får ikke veksthormon når man er trans, men man får testosteron som gir en mannlig pubertet. Man blir ikke høyere av det, men man får evne til å bygge muskler på lik linje med cis-menn. Det gjør også at fettet på kroppen legger seg som på andre menn og ikke lenger som på en kvinnekropp. Man kan ikke få muskler eller evnen til å bygge de av å operere seg og dette er ikke vanlig blant transmenn.

Men du har nok rett i at det er liten sjanse for at han er trans, da transpersoner utgjør en veldig liten del av befolkningen.

Trodde de fikk det jeg. Akkurat som at menn får noe for å stoppe veksten med om de vil bli dame akkurat som hun bloggern. En kompis av meg fikk en sykdom da han var liten som medførte at han stoppet å vokse, han fikk vekst hormon for å bli høyere. Han endte på 185cm. 

Anonymkode: 7d0e4...29e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Trodde de fikk det jeg. Akkurat som at menn får noe for å stoppe veksten med om de vil bli dame akkurat som hun bloggern. En kompis av meg fikk en sykdom da han var liten som medførte at han stoppet å vokse, han fikk vekst hormon for å bli høyere. Han endte på 185cm. 

Ja skjønner at ikke alle vet hvordan det med trans funker, det er som sagt ikke mange transpersoner. Det er forskjell på alder og når man finner ut at man vil bekrefte kjønnet sitt. Emma, som du nevner, fikk noe som stanset testosteronet, slik at hun ikke gikk igjennom gutte-pubertet, før den hadde startet. Det funker litt annerledes med menn som bekrefter kjønnet sitt i voksen alder og allerede har gått igjennom én pubertet. Jeg vet egentlig ikke om man kan få veksthormoner som voksen, men aldri hørt om det i sammenheng med transmenn så langt 🤔

Endret av Polyester
  • Liker 2
Skrevet

Har til og med møtt lavere menn(esker) enn det.
Totalt uaktuelt å date sånne folk fordi du anser dem som krøplinger. Diskriminering med andre ord.

Anonymkode: 756b8...93e

• Liker 1
Skrevet
Polyester skrev (47 minutter siden):

Ja skjønner at ikke alle vet hvordan det med trans funker, det er som sagt ikke mange transpersoner. Det er forskjell på alder og når man finner ut at man vil bekrefte kjønnet sitt. Emma, som du nevner, fikk noe som stanset testosteronet, slik at hun ikke gikk igjennom gutte-pubertet, før den hadde startet. Det funker litt annerledes med menn som bekrefter kjønnet sitt i voksen alder og allerede har gått igjennom én pubertet. Jeg vet egentlig ikke om man kan få veksthormoner som voksen, men aldri hørt om det i sammenheng med transmenn så langt 🤔

Veksthormoner har ingen virkning på høyde etter at puberteten er satt ordentlig inn. Det er noe barn får. 

Anonymkode: e0266...d63

• Liker 2
Skrevet

Jeg er mann på 167, og det er ytterst sjeldent jeg treffer/ser menn lavere enn meg. Tror ikke jeg klarer å telle på en hånd de gangene det har skjedd engang.

Anonymkode: c422e...38b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På en dating side så likte jeg en mann som var veldig ansiktkjekk. Han hadde bare bilder av seg selv sittende i helfigur. Men han så ikke noe spesielt lav ut. Aemene og korpsfasongen tilsa for meg at han minst var 180. 

Jeg så ikke på bioen før match, og der stod det at han var 162 cm høy. Jeg spurte han om det var en feil eller om han faktisk var 162 cm høy. Så svarte han at det desverre var tilfelle ja, at han er 162cm. 

Nordisk, blond, blåøyd mann med helt normale proporsjoner ellers, godt bygget/trent. 

Det er helt uaktuelt for meg å date en mann på 162, men jeg bare begynte å tenke på det. Er det faktisk mulig å være en mann på 162 cm uten at han har noe sykdommer? Jeg tror aldri jeg har sett en så liten mann som er frisk eller som ikke er dverg. Jeg selv er 165, og anser meg selv som en relativt lav dame, så dette er rart. 

Har du bodd under en stein hele livet??

En drøss av lave menn overalt. Er du blind? Dårlig syn? Trenger briller?

Anonymkode: a56fa...bcb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Daniel Radcliffe (han som spiller Harry Potter) er 165 cm. Elijah Wood (Frodo, LOTR) er vel 168 cm ellerno sånt.

Sånn bare til sammenligning, det finnes veldig mange menn i verden under 1.70 m, og til og med lavere enn 162 cm. Høyde har sjelden spesielt mye å si, med mindre man skal ta ned noe fra et høyt skap. Derimot er det ganske praktisk å være lav når man reiser - i hvert fall mer komfortabelt på fly, buss, tog, i bil, osv.

Anonymkode: 386a1...50f

Sant. 
Kan være risiko å være høy... hvis man faller slår man seg mer. Hilsen pleier på demensavdeling (høye, flotte menn får også demens, tro det el ei...!)

Anonymkode: 1b8a9...af9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sant. 
Kan være risiko å være høy... hvis man faller slår man seg mer. Hilsen pleier på demensavdeling (høye, flotte menn får også demens, tro det el ei...!)

Anonymkode: 1b8a9...af9

Hvorfor skulle noen tro at høye menn ikke får demens... 

Skrevet

Jeg er 157 og har møtt menn som er ca like lave som meg. Jeg skjønner ikke hva som er problemet. Vi er vanlige mennesker, vi også.

• Liker 10
Skrevet

Min mann er 166 cm. Normalt bygget. Født iNorge av morske foreldre. Ingen diagnose (bortsett fra mannedemens 😂). Jobber som snekker. 
Jeg er 172 cm.. vi klarer oss fint vi. Tre barn har vi også. Bare jenter.. så ingen krise om de ikke blir så kjempehøye 😅

Anonymkode: 54ab6...0ae

• Liker 5
Skrevet

Jeg er 165, jobber i en resepsjon og det er veldig ofte menn som er lavere enn meg som sjekker inn. 

Anonymkode: 9fcd6...d20

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, Polyester said:

Man får ikke veksthormon når man er trans, men man får testosteron som gir en mannlig pubertet. Man blir ikke høyere av det, men man får evne til å bygge muskler på lik linje med cis-menn. Det gjør også at fettet på kroppen legger seg som på andre menn og ikke lenger som på en kvinnekropp. Man kan ikke få muskler eller evnen til å bygge de av å operere seg og dette er ikke vanlig blant transmenn.

Men du har nok rett i at det er liten sjanse for at han er trans, da transpersoner utgjør en veldig liten del av befolkningen.

Benbyggingen vil jo ikke bli kraftigere da, personen har i så fall fremdeles et kvinnelig skjelett. Mer muskler ja, men bredden på skuldrene og en v-form kan bare bli så som så, selv om en kvinne tar manlig kjønnshormon.

Anonymkode: 4cc93...919

Skrevet

Små menn er søte

Anonymkode: 6f482...035

• Liker 2
Skrevet

Heller kort i høyde...

Anonymkode: 1e427...97f

• Liker 5
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Konstant vondt i nakken? Hva var det du gjorde konstant med han som fikk deg til å få vondt i nakken? 

Snakket, liker å se folk i ansiktet når jeg snakker med dem.

Anonymkode: eff52...0a3

• Liker 2
Skrevet

Dette er ikkje så vanskeleg: han berre blei aldri høgare enn 162. Har ein kompis som er 164, trur eg, han er veldig flott, veldig flotte proporsjonar og elegant bygd, berre altså ganske lav. 

• Liker 9
Skrevet

Det er da flere menn som er så lave. Jeg har selv hatt 2 norske kjærester som er så lave, en far som er så lav, og kjenner flere menn som er så lave.

Anonymkode: 8f018...6db

• Liker 6
Skrevet

Jeg ser så lave menn hver eneste dag. Mange av dem er ikke etnisk norske, det er riktig, men likevel, jeg ser jo også lave norske menn. Jeg har vært sammen med en som var nesten et hode lavere enn meg og jeg er 173. Nå har jeg en FF som er under 165, ihvertfall. Jeg har ikke spurt ham om høyden for det spiller virkelig ingen rolle. Egentlig er det litt rocka når mannen er lavere enn kvinnen. Det krever sin mann å være den korteste i forholdet og de som bærer det med stolthet viser både selvtillit og mandighet. Det er jo kult!!!! Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor en manns høyde har så mye å si for enkelte kvinner.

Anonymkode: 13bb7...906

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...