Gjest Anonymus Notarius Skrevet 19. februar 2021 #81 Skrevet 19. februar 2021 Jeg vet om et par menn som er rundt 1,60 m, begge er norske. Det er helt normalt (som i ikke-sykelig), selv om det ikke er så vanlig. De kommer vel fra slekter med lave mennesker. Begge de jeg kjenner har koner på omtrent samme høyde som dem selv, han ene har voksne barn, og sønnen er faktisk godt over 1,70.
Gjest Peanut Skrevet 19. februar 2021 #82 Skrevet 19. februar 2021 Jøje meg, tenk så forferdelig at det finnes menn som er så «lave» 😱 🙄
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #83 Skrevet 19. februar 2021 Min samboers famile er veldig små, hans bror er 165, hans bestefar var bare 162, hans far 168. Samboeren min blir plutselig kjempe høy med sine 175 ca. Damene i familien er alle på rundt 150. Så har mye med gener å gjøre! Hans morfar var den eneste med høyde på over 170. Jeg har merket at guttene i byen her er gjenomsnittig veldig lave. Er man 185 blir man sett på som en kjempe😂 der jeg kommer fra er alt over 180 normalt. I min familie er alle guttene mellom 185-200cm 😅 Anonymkode: 4cff1...e05 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #84 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Han er kortvokst. Enig med deg. Det er svært lavt. Selv til kvinne å være. Anonymkode: bb35c...508 Hvor har du det fra? Han er da 1 hel centimeter for høy til å være kortvokst! 😋(helsenorge). Det bør vel også nevnes, i tilfelle noen tror at ts er seriøs, at de aller fleste som er "kortvokste" er helt friske. De er korte (trolig pga arv), ikke syke på noen som helst måte (kortvoksthet er i seg selv ingen diagnose) Grensen for kortvoksthet for kvinner er 150 cm. Anonymkode: a64fd...290 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #85 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min samboers famile er veldig små, hans bror er 165, hans bestefar var bare 162, hans far 168. Samboeren min blir plutselig kjempe høy med sine 175 ca. Damene i familien er alle på rundt 150. Så har mye med gener å gjøre! Hans morfar var den eneste med høyde på over 170. Jeg har merket at guttene i byen her er gjenomsnittig veldig lave. Er man 185 blir man sett på som en kjempe😂 der jeg kommer fra er alt over 180 normalt. I min familie er alle guttene mellom 185-200cm 😅 Anonymkode: 4cff1...e05 Store variasjoner innenfor normalen ja! I min mors familie er alle korte. Mormor var 155, morfar 163, mor 165, mors søster 163. Alle mennene i fars familie er 185 eller over, og jeg (kvinne) er 175. For meg ville det kanskje ikke ha vært så praktisk å ha data en på 162, men jeg ville aldri ha valgt bort en mann pga høyde! Kan ikke forstå at det ha så mye å si... Anonymkode: a64fd...290 1
Minitroll Skrevet 19. februar 2021 #86 Skrevet 19. februar 2021 Det har vel mye med kostholdet å gjøre. Gjennomsnittshøyden har økt med 11-12 cm siden 1870.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #87 Skrevet 19. februar 2021 Det er bare gener og evt kosthold. Kjenner en som er nordfra som har samme høyde, han har noe kven/same i slektstreet og var veldig ansiktspen da han var ung, og dro masse damer. På vestlandet er det også mange som er lave og mørke, og det er bare genetiske rester fra folkevandringstiden. Anonymkode: e4516...119 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #88 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Benbyggingen vil jo ikke bli kraftigere da, personen har i så fall fremdeles et kvinnelig skjelett. Mer muskler ja, men bredden på skuldrene og en v-form kan bare bli så som så, selv om en kvinne tar manlig kjønnshormon. Anonymkode: 4cc93...919 Jo, det kan det. Bein brytes ned og bygges opp igjen hele livet. https://nhi.no/sykdommer/muskelskjelett/diverse/kraftig-beinbygning/?hp=true Sitat Beinvev bygges kontinuerlig av beinceller som kalles osteoblaster. Samtidig blir beinvev hele tiden brutt ned av osteoklaster. Osteoblastene finnes først og fremst på overflaten av beina og inne i beinas hulrom. Osteoblastaktivitet foregår gjennom hele livet slik at nytt beinvev lages kontinuerlig. Samtidig brytes beinvev ned av osteoklastene. Med unntak av i barne- og ungdomsårene når beina vokser, så er det normalt en balanse mellom oppbygging og nedbrytning av beinvev, slik at den totale beinmassen holdes konstant. Den kontinuerlige oppbyggingen og nedbrytningen av bein har flere gunstige effekter. Beinvev som utsettes for mye belastning, blir sterkere og tykkere. Også formen på beina kan justeres for best mulig å tåle belastningene. Dessuten, fordi eldre beinvev blir skjørt og svakere, trenger det å skiftes ut med nytt og sterkere beinvev. På den måten opprettholdes styrken i beinvevet. Med årene avtar imidlertid denne utskiftningen og beinvevet blir skjørere. Anonymkode: 0bab6...c6e 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #89 Skrevet 19. februar 2021 Faren min er så lav, ts. Jobber også med et par menn som er omtrent på den høyden, har ikke spurt for det synes jeg er en smule frekt. Det er nok ikke sååå uvanlig. Ofte tror vi at folk er høyere og kan få litt sjokk når vi hører hvor høye (lave) folk egentlig er. Anonymkode: 6f965...3e6 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #91 Skrevet 19. februar 2021 Det går da fint an, kan også hende han er trans? Anonymkode: 60dd8...562 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #92 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): På en dating side så likte jeg en mann som var veldig ansiktkjekk. Han hadde bare bilder av seg selv sittende i helfigur. Men han så ikke noe spesielt lav ut. Aemene og korpsfasongen tilsa for meg at han minst var 180. Jeg så ikke på bioen før match, og der stod det at han var 162 cm høy. Jeg spurte han om det var en feil eller om han faktisk var 162 cm høy. Så svarte han at det desverre var tilfelle ja, at han er 162cm. Nordisk, blond, blåøyd mann med helt normale proporsjoner ellers, godt bygget/trent. Det er helt uaktuelt for meg å date en mann på 162, men jeg bare begynte å tenke på det. Er det faktisk mulig å være en mann på 162 cm uten at han har noe sykdommer? Jeg tror aldri jeg har sett en så liten mann som er frisk eller som ikke er dverg. Jeg selv er 165, og anser meg selv som en relativt lav dame, så dette er rart. Anonymkode: 7d0e4...29e Når det er mulig å ha slik tankegang er det ikke lave menn som er problemet i dette samfunnet 🙄 Anonymkode: da8a2...b1e 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #93 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Når det er mulig å ha slik tankegang er det ikke lave menn som er problemet i dette samfunnet 🙄 Anonymkode: da8a2...b1e Har noen sagt at lave menn er et problem i samfunnet? Anonymkode: 7d0e4...29e
Anonymburker Skrevet 20. februar 2021 #94 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 2.53): Nei, jeg syns ikke det blir det samme. Anonymkode: 7d0e4...29e 🤡🤡
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #95 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Han er kortvokst. Enig med deg. Det er svært lavt. Selv til kvinne å være. Anonymkode: bb35c...508 Det er ikke svært lavt når en kvinne er 162 cm. Ikke så høyt akkurat, men ikke SVÆRT lavt! Anonymkode: 14e3b...81a 1
Polyester Skrevet 20. februar 2021 #96 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Benbyggingen vil jo ikke bli kraftigere da, personen har i så fall fremdeles et kvinnelig skjelett. Mer muskler ja, men bredden på skuldrene og en v-form kan bare bli så som så, selv om en kvinne tar manlig kjønnshormon. Anonymkode: 4cc93...919 Skjelett til menn og kvinner er omtrent identiske hvis man ser bort i fra bekkenet, som varier i størrelse fra person til person uansett.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #97 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Sangeren Prince var bare 160 høy. Her står han med høye hele ved siden av Mariah Carey https://www.chamaripashoes.com/prince-height-elevator-shoes.html Anonymkode: 2b3b3...283 LOL! Hvis ikke det er en kortvokst mann, så vet ikke jeg. Så vidt akseptabelt for kvinner å være 160 uten å være dverg Anonymkode: 63f95...6d6
Matas Skrevet 26. februar 2021 #98 Skrevet 26. februar 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt, diskriminerende innhold, latterliggjøring, avsporinger og samtlige svar til dette. - Matas, mod.
Thyra Skrevet 26. februar 2021 #99 Skrevet 26. februar 2021 Polyester skrev (På 19.2.2021 den 4.57): Ja skjønner at ikke alle vet hvordan det med trans funker, det er som sagt ikke mange transpersoner. Det er forskjell på alder og når man finner ut at man vil bekrefte kjønnet sitt. Emma, som du nevner, fikk noe som stanset testosteronet, slik at hun ikke gikk igjennom gutte-pubertet, før den hadde startet. Det funker litt annerledes med menn som bekrefter kjønnet sitt i voksen alder og allerede har gått igjennom én pubertet. Jeg vet egentlig ikke om man kan få veksthormoner som voksen, men aldri hørt om det i sammenheng med transmenn så langt 🤔 Om man får veksthormoner som boksen blir man ikke høyere.
Jytte Skrevet 26. februar 2021 #100 Skrevet 26. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 8.01): Det er klart det går an, men man burde kunne se det på proporsjonene på bildene, med mindre de er manipulerte. Ikke for å være slem, men for eksempel armene vil jo være en del kortere og buttere enn en på 1,80. Og forholdet mellom hode og armer eller resten av kroppen vil man også se det på. Og hvis han er godt trent, som du sier han var, da vil jo gjerne armene være halvparten så tykke som f. eks. overarmen eller underarmen. Og det er de ikke på en høyere mann. Anonymkode: 407cc...2cc Dette stemmer ikke. Er du 1.62 og strekker ut armene til begge sider vil de også (bredden) være 1.62, uavhengig kjønn. Er du 1.80 gjelder det samme. Har ingenting i mot lave menn. Er 1.60 selv. Ser noen ganger par der dama er høyere enn mannen. Det virker ikke som de bryr seg i det hele tatt, og hvorfor skulle de. Endret 26. februar 2021 av Jytte
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå