Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å søke på bachelor i plantevitenskap på Ås. Jeg har en bachelor fra før, men innen et helt annet fagfelt, og jobbet med dette i 15 år. Jeg er snart 40 nå, men jeg tenker at livet er for kort til å ikke i allfall prøve å få meg en jobb som virkelig interesserer meg. 

Er det noen her som har blitt student igjen som voksen? 

Har noen erfaring med faget plantevitenskap?

Jeg blir utrolig glad for svar!

Anonymkode: 27971...e73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så også på det, men tenker kanskje de er vanskelig å få relevant jobb

Anonymkode: 2fc11...a25

Skrevet

Kanskje. Mulig man bør ta master

Skrevet

Så spennende! Jeg har ikke erfaring med Plantevitenskap, men jeg sier bare: «Kjør på!». Livet er for kort til å ikke drive med det man virkelig vil! Hadde jeg vært deg, hadde jeg søkt nå - ikke ventet :)

Et annet tips som du kan se på, er jo Blomsterdekoratørfaget (jeg går ikke det, men jeg tenker jo at det også kanskje kunne vært interessant for deg?) :) 

Jeg vil tro det er mye lettere å være student når man er voksen, for da har man mer livserfaring, kanskje mer arbeidserfaring, er kanskje mer disiplinert og vet hva man vil?

Jeg selv hoppet på studier i 2019, og er allerede halvveis (tiden flyr!), og angrer ikke ett sekund! Jeg hadde nok mye heller angret hvis jeg ikke hadde gjort det. Jeg begynte å studere en måneds tid før jeg fylte 24 år, og er veldig glad for at jeg ikke begynte før, og at jeg fikk inn andre refleksjoner og begynte å tenke litt mer rundt det selv også, ut ifra hva som faktisk var best for meg, hva som har fungert og hva som ikke har fungert tidligere i jobb og diverse praksiserfaringer, mine egentlige ønsker om fremtiden - og i det hele tatt meg som person.

Masse lykke til! :)

Skrevet

Tusen takk for at du sier det! Jeg har faktisk sendt inn søknad, men jeg må innrømme at jeg nesten håper at jeg ikke kommer inn, haha. Nesten en times kjøring hver vei, to unger hjemme, og en ny hverdag hvor jeg sikkert kunne vært moren til en del av de andre studentene. Det skal sies at jeg blir aldri helt vant til at jeg er mamma og at jeg i teorien er voksen, jeg føler meg som 26 fremdeles. Men det skjønner jo ikke de andre. 

Jeg får se hva tiden bringer. Det hjelper jo at at jeg syns disse temaene er interessante, til og med kjemien bak. 😊

Skrevet

Min bror omskolerte seg når han var 35 og hadde to barn hjemme! De tre beste årene mener han! Tenker å gjøre det samme. Også på Ås men annet studie, har studert der før og ja mange der er unge men  var flere voksne studenter sist jeg studerte der! Tenker det er det perfekte studie stedet om man skal bli voksen student! Du vil helt sikkert møte flere andre i samme posisjon!

Anonymkode: f86e1...0f5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tusen takk for at du sier det! Jeg har faktisk sendt inn søknad, men jeg må innrømme at jeg nesten håper at jeg ikke kommer inn, haha. Nesten en times kjøring hver vei, to unger hjemme, og en ny hverdag hvor jeg sikkert kunne vært moren til en del av de andre studentene. Det skal sies at jeg blir aldri helt vant til at jeg er mamma og at jeg i teorien er voksen, jeg føler meg som 26 fremdeles. Men det skjønner jo ikke de andre. 

Jeg får se hva tiden bringer. Det hjelper jo at at jeg syns disse temaene er interessante, til og med kjemien bak. 😊

Lykke til. Spennende om du kommer inn. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan lese denne romanen

04042CC9-DDF7-44BC-A784-946715CB01DF.jpeg

Anonymkode: 42593...40d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du kan lese denne romanen

04042CC9-DDF7-44BC-A784-946715CB01DF.jpeg

Anonymkode: 42593...40d

Takk for tips!

Skrevet
frysja skrev (18 timer siden):

Lykke til. Spennende om du kommer inn. 

Med det karakterkravet som visstnok er der, så burde jeg nok gjøre det. Huff huff😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Min bror omskolerte seg når han var 35 og hadde to barn hjemme! De tre beste årene mener han! Tenker å gjøre det samme. Også på Ås men annet studie, har studert der før og ja mange der er unge men  var flere voksne studenter sist jeg studerte der! Tenker det er det perfekte studie stedet om man skal bli voksen student! Du vil helt sikkert møte flere andre i samme posisjon!

Anonymkode: f86e1...0f5

Det er godt å høre noen fine historier. Tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...