Gå til innhold

Blodtilblandet snørr, men ikke forkjølet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i 2-3 uker hatt bittelitt neseblod og blodig snørr hver dag, men er ikke forkjølet og har ingen andre plager enn at blodet noen ganger har koagulert i nesen og gjort det litt vanskelig å puste, men det har løsnet med en gang jeg har skylt med saltvann. Før dette har jeg aldri blødd neseblod, ikke engang da jeg fikk en ball rett i nesen i ungdommen, så jeg tror nok ikke jeg har spesielt skjøre slimhinner eller noe sånt. Og Koronavirus er tilnærmet umulig, bor alene og har hjemmekontor. Røyker ikke. Er ikke gravid eller ammende.
Noen som kan gjette hva som kan forårsake dette? Hva kan jeg gjøre for å få det til å stoppe?  

Det er snakk om så små mengder at jeg ikke lider noen nød, og jeg kunne saktens bestille time hos fastlegen men gidder ikke det før det har gått enda noen uker. Kan ikke tenke meg at dette skulle være noe alvorlig, er i helt fin allmenntilstand. Men hvis noen har noen ufarlige kjerringråd eller noe sånt prøver jeg det gjerne. 

Anonymkode: 05092...404

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det sånn og har hatt det i mange år, nesten alltid litt blod i snørret, spesielt mye på morningen. Ikke noe galt med meg men har litt allergi. Det kan og komme av tørr inneluft og kulden som har vært. ØNH-lege konstanterte at det er pga såre slimhinner sist jeg var der for allergisjekk. Jeg er 30 og har blødd neseblod 2 ganger i livet så jeg er heller ikke en som lett blør neseblod på den måten, er bare når jeg snyter meg :) Jeg fikk en salve som er en slags fuktighetskrem for nesen men et tips jeg har testet med noe virkning før som ØNH også ga er neseolje. Det er bare vanlig matolje i en nesesprayflaske men du kjøper den på apoteket og antar at den er steril eller noe. Reseptfritt så det kan du bare prøve :)  Husk å ikke bruke otrivin feks det har motsatt effekt.

Anonymkode: 7f0ab...4e6

Skrevet

(Det går også helt sikkert an å ta vanlig rapsolje i en gammel nesesprayflaske men jeg har ikke testet det selv)

Skrevet

Prøv å skylle nesen med lunkent saltvann. Du kan kjøpe nesehorn (hehe) på apotek. 

Anonymkode: b84c5...ce9

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har det sånn og har hatt det i mange år, nesten alltid litt blod i snørret, spesielt mye på morningen. Ikke noe galt med meg men har litt allergi. Det kan og komme av tørr inneluft og kulden som har vært. ØNH-lege konstanterte at det er pga såre slimhinner sist jeg var der for allergisjekk. Jeg er 30 og har blødd neseblod 2 ganger i livet så jeg er heller ikke en som lett blør neseblod på den måten, er bare når jeg snyter meg :) Jeg fikk en salve som er en slags fuktighetskrem for nesen men et tips jeg har testet med noe virkning før som ØNH også ga er neseolje. Det er bare vanlig matolje i en nesesprayflaske men du kjøper den på apoteket og antar at den er steril eller noe. Reseptfritt så det kan du bare prøve :)  Husk å ikke bruke otrivin feks det har motsatt effekt.

Takk for tips, skal prøve å smøre neseborene med litt olje og se om det hjelper. Ikke så dum idé at det kan komme av tørr inneluft og kulde utendørs. Men synes jo det er litt rart ettersom jeg aldri før har opplevd dette, og nå er jeg 37 år. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Prøv å skylle nesen med lunkent saltvann. Du kan kjøpe nesehorn (hehe) på apotek. 

Anonymkode: b84c5...ce9

Ja, jeg har skylt med saltvann, men det ser egentlig ut som om det forverrer blødningen. Det kommer ihvertfall mer blod ut når jeg skyller med saltvann enn når jeg lar det være i fred. 

Blødningen ser forresten ut til å bare komme fra det ene neseboret, så antagelig er det er et lite sår på den ene siden? Selv om jeg ikke har slått meg i nesen eller noe sånt. Hvor lang tid tar det før sår i nesen gror? 

Anonymkode: 05092...404

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...